پوتین ممنوعیت معاملات با شرکت های خارجی غیردوستانه را تمدید کرد


ساعت: 02:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915953

پوتین ممنوعیت معاملات با شرکت های خارجی غیردوستانه را تا پایان سال 2023 تمدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ممنوعیت معاملات اقتصادی با شرکت های خارجی از کشورهای متخاصم، بانک ها و برخی دیگر از اشخاص حقوقی کشورهای متخاصم را تا پایان سال 2023 تمدید کرد.

این فرمان اجرایی پیشتر و برای اولین بار در مرداد ماه سال جاری در خصوص اجرای اقدامات ویژه در حوزه های مالی و سوخت و انرژی به دلیل اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی صادر شده بود. این محدودیت ها ابتدا تا 31 دسامبر سال جاری اجرا شد و اکنون همانطور که در این گزارش آمده است تا 31 دسامبر 2023 تمدید شده است.

این ممنوعیت در مورد هر معامله ای اعمال می شود که ساختار مالکیت شرکت های روسی، سرمایه آنها و رویه غالب اجرای پروژه های سرمایه گذاری را تغییر دهد، در حالی که رئیس جمهور روسیه می تواند هرگونه معامله را با محدودیت های اعمال شده توسط قطعنامه خاص مجاز کند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی مبنی بر اقدامات تلافی جویانه اقتصادی علیه اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی امضا کرد. فرمان فوق انجام هرگونه معامله و تعهد با اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی که مشمول تحریم‌های متقابل روسیه است و همچنین صادرات مواد خام و محصولات از این کشور به نفع این افراد ممنوع است.

پیش از این رئیس جمهور روسیه فرمانی را امضا کرده بود که بر اساس آن کشورهای متخاصم باید قیمت گاز مسکو را به واحد پول ملی آن کشور یعنی روبل بپردازند.

پس از آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم های جدیدی را علیه مسکو اعمال کردند. به همین دلیل، ذخایر روسیه در حدود 300 میلیارد دلار مسدود شد. درخواست‌ها برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه نیز بیشتر شد، مسکو نیز در پاسخ به اقدامات خصمانه و تحریم‌های غرب، اقدامات متقابلی را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید