پورعلی گنجی: استقلال یا پرسپولیس; همه می دانند من طرفدار کدام تیم هستم / می آیم و برای تیم محبوبم بازی می کنم

به نظر می رسد که جراحت شما پس از مدت ها بهبود یافته است. چه زمانی کار روی چمن را شروع می کنید؟
2 هفته از شروع تمرینم می گذرد و الان روی پاس های بلند و مشت ها کار می کنم. می توانم یک هفته دیگر یا در نهایت 8 روز با تیم تمرین کنم. الان با یکی از تیم ها و دوستان صحبت می کنم تا در تمرینات گروهی آنها برای حضور در بازی شرکت کنم.

کیروش در گذشته در صورت مصدومیت تیم ملی او را در تیم ملی رها نمی کرد و از نزدیک روند بهبودی او را زیر نظر داشت و تاکید کرد که مربیان و پزشکان تیم ملی او را زیر نظر داشته باشند. الان همینطوره؟
بله، در گذشته کسانی بودند که تیم ملی مصدومان را تماشا می کردند. فدراسیون از هم اکنون در حال هماهنگی است تا بتوانم دوران نقاهت خود را در مجموعه اسپیتا سپری کنم. همه کارمندان و پزشکان ما همیشه وضعیت من را زیر نظر داشتند.

به نظر می رسد بعد از این مصدومیت سخت، کار شما برای به دست آوردن مجدد جایگاهی که در تیم ملی داشتید دشوارتر شد. علاوه بر این، زوج شجاع کنعانی به خوبی کار می کنند و اسکوچیچ به هر دو اعتماد زیادی دارد. فکر می کنی بتوانی در جام جهانی بازی کنی؟
بازگشت به ترکیب اصلی پس از مصدومیت همیشه سخت است، اما اگر بازیکن از نظر روحی قوی باشد، با آمادگی خوبی که انجام می دهد، می تواند بسیار مایل باشد که به تیم اضافه شود. مهم نیست که بازی کنم یا نه، مهم این است که تیم نتیجه بگیرد. باید در جام جهانی به ما احترام بگذارند.

قبل از مصدومیت شما خبرهایی مبنی بر توافق با پرسپولیس منتشر شده بود اما چند روز پیش عکس ها و اخباری از تمرینات شما با بازیکنان استقلال منتشر شد. اخیراً گفتی تا 2 یا 30 سال دیگر به فوتبال ایران برمی گردی. میدونی چه خبره؟ پرسپولیس؟ استقلال؟ که؟
قبل از مصدومیت من، یکسری پیشنهادها وجود داشت که محبت آمیز و ارائه شده بود. همه دوستانی که من را از نزدیک می شناسند می دانند طرفدار کدام تیم هستم و دوست دارم در کدام تیم بازی کنم. اما در حال حاضر نمی خواهم به ایران بیایم. چون هیچ هواداری در ورزشگاه ها نیست! ضمن اینکه با توجه به شرایط فوتبال آسیا و اروپا و همچنین شرایط خودم در حال حاضر دوست دارم خارج از ایران بازی کنم. همانطور که قبلا هم گفتم فکر می کنم تا 2 یا 30 سال دیگر به ایران بیایم و در خدمت تیم مورد علاقه ام باشم.

آیا لیگ را دنبال می کنید؟ به نظر شما بهترین مدافع میانی لیگ برتر کیست؟
همه هافبک های لیگ خوب هستند. من نمی توانم در مورد یکی از آنها نظر بدهم.

بازی نورافکن در پست غیرتخصصی دفاع وسط در دیدار مقابل امارات به جای شجاع خلیل زاده از حاشیه محروم شد. از جمله فرهاد مجیدی که می گفت انگشت کوچک سیاوش یزدانی به همه مدافعان تیم ملی می ارزد!
از این حیث سرمربی و کادرفنی نقش اول و آخر را دارند. در فوتبال امروزی مربیان از یک بازیکن در 50 پست استفاده می کنند. برخی از بازیکنان فقط می توانند در یک پست بازی کنند. همه چیز به شرایط مسابقه بستگی دارد که مربی تصمیم می گیرد. با وجود همه شایعات امیدوارم هر بازیکنی که در تیم ملی بازی می کند حداکثر بهره را ببرد و بتواند به تیم ملی کمک کند.

باشگاه شما در چین چگونه است؟
همانطور که گفتم در حال حاضر دوران نقاهت خود را می گذرانم. متاسفانه باشگاه نیز مطالبات من را پرداخت نکرد. اکنون می خواهم در این مورد با باشگاه صحبت کنم و باید ببینم چه اتفاقی می افتد. من 20 سال دیگر با شنژن قرارداد دارم، اما اگر دستمزدم را نگیرم و توافقی بر سر شرایط مورد نظرم حاصل نشود، حتما به فیفا شکایت خواهم کرد و سعی می کنم تیمم را عوض کنم.

رابطه ژاوی زمانی سوژه رسانه ها بود. شما در حال حاضر در چین بازی می کنید و ژاوی سرمربی بارسلونا است. فکر می کنی ژاوی در بارسا موفق می شود؟
من خیلی خوشحالم که بارسا زیر نظر مربی او خوب کار می کند. داستانی هم نوشتم و او نوشت که بارسلونا را از وضعیت بدش خارج کرد و با بازیکنان جوان نتایج خوبی گرفت.

اخیرا با ژاوی صحبت نکردی؟
دوستی ما آنقدرها که شما فکر می کنید عمیق و نزدیک نیست. اما در کل برایش آرزوی بهترین ها را دارم. من از او چیزهای زیادی یاد گرفتم و او یک الگوی واقعی برای من و بسیاری مانند من است.

در شرایط خوبی به جام جهانی رسیدیم اما اکنون تاکید می شود که باید تلاش کنیم تا از گروه خود در جام جهانی جلو برویم. خیلی ها هم معتقدند یک مربی بزرگ باید در جام جهانی روی نیمکت ایران بنشیند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟
با همدلی که بین بازیکنان وجود دارد و با برنامه ریزی درست می توانیم از گروه خود در جام جهانی خارج شویم و حضور پررنگی داشته باشیم. همچنین نمی توانم در مورد مسائل مهم اظهار نظر کنم. به هر حال تیم ملی نتایج خوبی کسب کرده است و به همین دلیل باید به بازیکنان، کادرفنی و مدیریت احترام بگذاریم. امیدوارم اتفاق درستی برای تیم ملی بیفتد و بتوانیم با یک تیم خوب به قطر برویم و پرچم را به اهتزاز در بیاوریم.
در مورد آماده سازی تیم ملی صحبت می کنید؟
باید بازی های دوستانه خوبی داشته باشیم تا بهتر آماده شویم و حضوری قدرتمند در جام جهانی داشته باشیم. در مسابقات مقدماتی با تلاش بچه ها و کادرفنی نتایج خوبی گرفتیم اما تیم های نه چندان قوی مقابل ما قرار گرفتند. حالا دوست داریم تمام نقاط ضعف خود را در بازی با تیم های بزرگ ببینیم و با رفع آنها قوی تر و قوی تر به جام جهانی برویم و در قطر نتایج خوبی کسب کنیم. ما باید با تیم های بزرگ در سطح جهانی بازی کنیم و از انتقاد و تشویق درس بگیریم.

تیم ملی به احتمال زیاد در کشور 3 خواهد بود و قطعا با 2 تیم قدرتمند همگروه خواهد شد. دوست دارید در کدام تیم ها شرکت کنید؟
امیدوارم و می‌خواهم با تیم‌های بزرگ و با بهترین تیم‌های دنیا همگروه شوم. در جام جهانی، تیم‌های قدرتمند در باد قدرت خود می‌خوابند و سپس می‌توانید تیم‌های بزرگ را شکست دهید و به چیز خاصی برسید، چیزی که می‌توانید سال‌ها به آن افتخار کنید و از آن لذت ببرید. برنده شدن در یک تیم بزرگ مردم را بسیار شادتر از تلاش برای شکست دادن یک تیم ضعیف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید