پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان باید 100 درصد باشد.

پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان باید 100 درصد باشد.

موضوع پوشش بیمه تکمیلی کارگران ایرانی یکی از مشکلات و دغدغه های اصلی این قشر از جامعه و فعالان تامین اجتماعی است. بیمه تکمیلی البته برای بازنشستگان و بازنشستگان (به دلیل شرایط سنی متفاوت) اهمیت بیشتری دارد که شامل کلیه مواردی مانند دندانپزشکی، عصاهای داخلی و خارجی و پروتز، پروتز، سمعک، عینک و موارد بسیاری از این دست از موارد حاد است. بیماری های دوران پیری

حسن ایزدان (بازرس کانون عالی بازنشستگان کارگری استان تهران) درباره میزان پوشش اضافی بیمه ای بین مستمری بگیران و مستمری بگیران از جمله صندوق های تامین اجتماعی ضمن مقایسه وضعیت صندوق های لشکری ​​و کشوری با سازمان تامین اجتماعی گفت: ما انجام می دهیم. ندارد. در صورت اعمال قانون توسط سازمان تامین اجتماعی، صندوق های مربوطه موظفند از صفر تا صد هزینه های درمانی را پوشش دهند. اما به دلیل عدم ایفای این تعهد از سوی صندوق تامین اجتماعی طبق قانون، ناچار به پذیرش بیمه تکمیلی هستیم، چرا که شرایط مالی صندوق تامین اجتماعی به گونه ای است که سازمان از قبل ورشکست شده است.

وی گفت: وضعیت بیمه تکمیلی در بین مشمولان تامین اجتماعی در مقایسه با بیمه تکمیلی رایگان و بیمه تکمیلی اعضای صندوق های کشوری و لشکری ​​اصلا مناسب نیست. پرداخت های خود را با تأخیر انجام می دهد و این به این دلیل است که در بسیاری از موارد مشتریان مراکز درمانی و داروخانه های تحت پوشش تعطیل و تعجب می کنند.

ایزدان گفت: اقلام اضافی بیمه ای بسیار مهم مانند پروتز، سمعک، پروتز و شکستگی استخوان، عینک، عصا و سایر درمان های پیراپزشکی و دندانپزشکی مشمول بیمه تکمیلی مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی نمی باشد. برای ما بازنشستگان و بازنشستگان بسیار مهم است و بازنشستگان نمی توانند با پرداخت پاداش اضافی در سایر موسسات خود را به طور کامل پوشش دهند.

بازرس کانون عالی مستمری بگیران کارگری استان تهران در ادامه با تاکید بر اینکه “پوشش های اضافی بیمه ای موجود بر اساس مبلغ پرداختی” گفت: حق بیمه اضافه ما 91 هزار تن است که 45 هزار تن آن را سازمان اجتماعی پرداخت می کند. سازمان حراست و نیمی از آن را مستمری بگیران و مستمری بگیران پرداخت می کنند. اما اگر بخواهیم پوشش اضافی اقلامی مانند دندان، سمعک، عینک و بسیاری دیگر از اقلام پزشکی را افزایش دهیم، باید خیلی بیشتر هزینه کنیم که برای اکثر بازنشستگان و بازنشستگان کافی نیست.

وی در پایان گفت: در حال حاضر اعمال جراحی بزرگ و برخی درمان های پاراکلینیکی تحت پوشش بیمه تکمیلی سازمان است. هیچ پوششی وجود ندارد و این امر شرایط نامناسبی را برای مستمری بگیران ایجاد کرده و باعث ایجاد حس تبعیض در این قشر شده است و از وضعیت عدم اجرای قوانین مصوب ناراضی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید