پوشش سیاسی باخمن 22 مارس در رسانه های خارجی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; راهپیمایی ۲۲ باخمن نماد وحدت، همدلی، عشق به روستا، عشق به میهن، پذیرش نظام و مردم سالاری دینی است.

تجدید بیعت با آرمان های انقلاب که هر ساله با 22 مارس باخمن صورت می گیرد، بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی نیز دارد. هر ساله رسانه های معتبری از سراسر دنیا این رویداد پر سر و صدا را پوشش می دهند و از زوایای مختلف به آن می نگرند.

به عنوان مثال بازتاب آخرین راهپیمایی مردم در سال 1398 – راهپیمایی یک خودرو در سال 1399 – را در چنین روزی در نظر خواهیم گرفت.


رویترز: ایرانیان سالگرد انقلاب را با شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل جشن می گیرند.

رویترز 22 در اولین پوشش خبری خود از جشن باخمن گزارش داد: ده ها هزار ایرانی امروز به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند..

این رسانه افزود: صبح امروز ده ها هزار نفر از مردم ایران به خیابان های تهران و دیگر شهرهای ایران آمدند تا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. این راهپیمایی در بسیاری از شهرهای ایران از جمله مشهد، اهواز و کرمان برگزار شد. این تجمع با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل همراه بود..


آسوشیتدپرس: جشن سالگرد انقلاب پس از شکاف عمیق بین تهران و واشنگتن

آسوشیتدپرس آمریکا نیز در گزارشی به بیست و دومین باخمن اشاره کرد: «ایرانیان با برپایی راهپیمایی انقلاب اسلامی سال 1979 را جشن گرفتند..

به گزارش این سایت رسانه، مردم ایران امروز به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی در سال 1357 به خیابان های تهران و سایر شهرهای کشور آمدند، این راهپیمایی و گرامیداشت انقلاب اسلامی در بیش از 5000 شهر، منطقه و روستا در حال برگزاری است. در سراسر ایران.

آسوشیتدپرس افزود: در تهران، معترضان در 12 مسیر مختلف به سمت میدان آزادی که رئیس جمهور حسن روحانی در آن سخنرانی می کند، به خیابان ها آمدند..

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: جشن سالگرد انقلاب اسلامی امسال پس از اختلافات و تنش های عمیق میان تهران و واشنگتن، تنش های ناشی از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته ای در اردیبهشت 1397 (اردیبهشت 1397) برگزار شد. . ) این حملات در خاورمیانه و به دنبال آن ایالات متحده، یک ژنرال ارشد ایرانی (سردار) صورت گرفت) قاسم سلیمانی ایران همچنین با هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی (تروریستی) در عراق با حملات موشکی پاسخ داد که تاکنون 100 سرباز را مجروح کرده است (آسیب مغزی)..


خبرگزاری فرانسه(AFP): راهپیمایی سالگرد انقلاب اسلامی، نشان از اتحاد ایرانیان

خبرگزاری فرانسه (AFP) وی در گزارشی باخمن 22 نوشت: ده ها هزار ایرانی در گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی، در زمانی که بالاترین تنش با آمریکا وجود دارد، اتحاد خود را نشان دادند..

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: با وجود هوای بسیار سرد، ایرانیان در میدان آزادی تجمع کردند و پرچم های ایران را به اهتزاز درآوردند و عکس های بنیانگذار انقلاب اسلامی را در دست داشتند..

تنش بین تهران و واشنگتن در پی حمله (تروریستی) پهپاد آمریکا در اوایل ژانویه که منجر به کشته شدن یک ژنرال قدرتمند ایرانی (سردار) شد.) قاسم سلیمانی در بغداد تشدید شده است.


فرانس 24: ایرانی ها آمریکا را مسخره کردند

فرانس 24 نیز در گزارشی از یوم الله 22 بهمن گزارش داد که امروز در چهل و یکمین سالگرد سقوط شاه، ایرانیان با حضور گسترده آمریکا در گرامیداشت این روز تاریخی، آمریکا را به سخره گرفتند..

سایت این رسانه فرانسوی در این باره نوشته است: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در این مراسم گفت: پذیرش پیروزی چنین ملت بزرگی برای آمریکا غیرقابل تحمل است که این ابرقدرت از آن سرزمین بیرون رانده شود..

فرانس 24 در واکنش به این خبر به نقل از سخنرانی رئیس جمهور ایران در میدان آزادی در 22 باخمن نوشت: «طبیعی بود 41 سال فکر کنند که این سرزمین را پس خواهند داد، زیرا طبیعی بود که 41 سال بنویسند. آنها می دانند که ایران قدرتمندترین کشور خاورمیانه است.


العربیه: راهپیمایی توده ای ایرانیان در بحبوحه تنش های فزاینده با آمریکا

شبکه خبری انگلیسی العربیه نیز در گزارشی به مناسبت 22 بخمن نوشت: ایرانیان چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را در 22 بهمن جشن گرفتند. ده ها هزار نفر از مردم ایران صبح امروز (سه شنبه) برای جشن چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند..

ایرانیان به خیابان ها آمدند تا انقلاب اسلامی را که در حال تشدید تنش با ایالات متحده است، گرامی بدارند..

این رسانه به خروج رئیس جمهور آمریکا از برجام در سال 2018 و همچنین حمله تروریستی به کاخ سفید در شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و نوشت: ایران در واکنش به این اقدام، حملات موشکی را علیه نیروهای تروریستی آمریکایی مستقر در عراق انجام داد. انتقام گرفتن.


دیدگاه رسانه های عرب زبان در روز ۲۲ باخمن

رسانه های عرب زبان منطقه و جهان نیز به حضور جمعی میلیونی ایرانیان در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف کشورمان و سخنرانی رئیس جمهور در تهران اشاره کردند..

صنعا، خبرگزاری رسمی سوریه در این باره نوشت: مصادف شدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، مردم را بر آن داشت تا تصاویری از این موضوع را حفظ کنند. شهید به افتخار.به یاد فرمانده..

رسانه های سوری نیز به سخنان روحانی پرداختند و نوشتند: حضور باشکوه مردم در مراسم پیروزی انقلاب اسلامی بهترین پاسخ سران کاخ سفید و پاسخ قاطعانه به فشار اقتصادی واشنگتن و شهادت سردار سلیمانی بود..

ثنا افزود: «عدنان محمود» سفیر سوریه در ایران نیز در راهپیمایی مردم تهران حضور داشت..

سایت روزنامه فرامنطقه ای قدس العربی در گزارشی مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ایران و تهران را بسیار باشکوه توصیف کرد و نوشت: مردم علیرغم سردی هوا، سر و صدای زیادی داشتند. مشارکت.”.

این روزنامه همچنین به این مراسم در تهران پرداخته و عکس های متعددی از افراد حاضر در این مراسم در سایت خود منتشر کرده است..

سایت شبکه خبری لبنانی المنار نیز به حضور گسترده مردم در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ایران اشاره کرد و به نقل از رسانه های داخلی ایران نوشت: بیش از 6000 خبرنگار و عکاس پوشش خبری دادند. راهپیمایی در تهران.

رسانه ها نیز سخنان روحانی در راهپیمایی تهران را در قالب خبری فوری پوشش دادند.

خبرگزاری روسیا الیوم و اسپوتنیک روسیه نیز به پوشش این مراسم پرداختند و پیروزی چهل و یکم انقلاب اسلامی را رویدادی ویژه در بحبوحه تنش های فزاینده میان تهران و واشنگتن دانستند..

شبکه المیادین لبنان نیز از ابتدای مراسم امروز در قالب ویژه برنامه ابعاد مختلف راهپیمایی را به صورت زنده منعکس می کند..

اصحاب رسانه با پوشش مستقیم راهپیمایی در تهران به حضور باشکوه مردم در این مراسم اشاره کردند و گفتند مردم با در دست داشتن پرچم های ایران و عکس های سردار شهید قاسم سلیمانی، پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند..

سایت این شبکه همچنین گزارش مفصلی از سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم 22 بهمن در تهران ارائه کرد..

پایگاه خبری المعلومه عراق نیز گزارش داد که میلیون ها ایرانی در بیست و دومین روز بخمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم برودت هوا و برف در برخی استان ها، به خیابان ها آمدند و راهپیمایی کردند..

همچنین شبکه العبا با پخش زنده برنامه 22 باخمن در تهران، حضور گسترده میلیون ها ایرانی در این مراسم را پاسخی تکان دهنده به سیاست های آمریکا در قبال تهدیدات و تحریم ها توصیف کرد..


«وصیت نامه» یکی دیگر از شبکه های تلویزیونی عراق نیز حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به صورت زنده پخش کرد..

تلویزیون عراقی الاطاحه نیز از دقایق ابتدایی 22 بهمن ماه به طور زنده این مراسم را پوشش داد و برنامه های عادی خود را قطع کرد..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید