پویش یاری دینی در هفته بسیج آزادی زندانیان اجباری را در اولویت قرار داد/ بازگشت ۳۵ زندانی ناتوان به آغوش خانواده

ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786367

تلاش برای ارائه خدمات در سیستان و بلوچستان؛

مصادف با چهل و دومین سالگرد هفته بسیج مستضعفین برای اجرای هشتمین مرحله از نهضت سراسری یاری مومنان است. چهارمین مراسم آزادی 35 زندانی غیرعمد در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ همزمان با چهل و دومین سالگرد هفته بسیج مستضعفین و در راستای اجرای هشتمین مرحله از نهضت سراسری یاری مومنان؛ چهارمین دور آزادی 4000 زندانی غیرعمد در سراسر کشور از طریق لینک ویدئویی انجام شد. این مراسم در سیستان و بلوچستان با حضور سردار پرویز آبسالان جانشین فرمانده سپاه سلمان، جانشین بسیج اقتشار، رئیس بسیج سازندگی، مدیرکل ستاد دیه، مدیر کل زندانها و تعدادی از فرماندهان نظامی و مسئولان استانی در محل برگزار شد. هتل استامپ آذر.

بسیجی هر جا وارد می شود منشأ برکت است

سردار پرویز آبسالان جانشین فرمانده سپاه سلمان استان با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه بسیج خانواده خوبی است، گفت: باید خیرات و برکات بسیج فعلی در همه عرصه ها وجود داشته باشد چرا که بسیج دریای بی پایان است.»

وی با بیان اینکه تاکنون در هر صحنه ای که بسیج وارد شده کارنامه درخشانی را به ثبت رسانده است، افزود: با تفکر بسیجی و توکل به خدا در پاسداشت مقدس توانستیم با عزت هشت سال جنگ و اقتدار را پشت سر بگذاریم. از رشادت ها و پیروزی های رزمندگان در دفاع مقدس بگوییم و عزت و اقتدار و امنیت داریم.

به گفته وی، پس از دوران دفاع مقدس، بسیج نیز نقش آفرینی کرده و در عرصه های مختلف برکات آن در همه عرصه های زندگی منعکس شده است.

این مسئول ادامه داد: آزادی زندانیانی که مشکل دارند امری پسندیده است و امسال در چهل و دومین سالگرد بسیج 35 نفری از طریق بسیج وکلا از اسارت آزاد می شوند.

کارکرد بسیج و برکات آن بر هیچکس پوشیده نیست

ابوالحسن رضایی مدیر کانون بسیج وکلای استان در این مراسم با بیان اینکه تلاش ما بر این بود که با کمک خیران به رهایی همه زندانیان از جرائم غیرعمد کمک کنیم، گفت: هفته بسیج یکی از برگ های زرین انقلاب است؛ هفته بسیج یکی از برگ های زرین انقلاب است. امروز کارکرد بسیج و برکات آن بر هیچکس پوشیده نیست.

وی گفت: بازی یک نهاد انقلابی است که از بتن و بدنه مردم و برای نیازهای انقلاب و حل مشکلات پیش روی کشور در عرصه های مختلف ساخته شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کانون بسیج وکلای دادگستری به عنوان یکی از رده های زیر نظر سپاه استان برای برقراری عدالت و مبارزه با فساد و تربیت نیرو در تراز انقلاب برای درک بهتر قوانین جامعه تشکیل شد. حقوق و آگاهی.«اقدامات قانونی در مساجد، اقامه نماز جمعه، مشاوره زندانیان و گام های موثری برای رفع موانع قانونی تولید و آزادی زندانیان دارای معلولیت برداشته شده است.

9ca92aa6 8e15 45c0 8f3a 868981daf5de خبر خاکستری

وی افزود: این نهاد با اعلام مساعدت های صادقانه از نیمه شعبان سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری، همراه با سایر دستگاه ها، با اجرای کمک های خیرین وفادار و با مشاوره برای حل اختلافات، بسته های معیشتی، بهداشتی و حمایتی را تهیه و توزیع می کند. با کمک بستر معتمدین و ریش سفیدان توانست 82 زندانی را آزاد کند.

رضایی گفت: از ابتدای سال جاری با پیگیری های انجام شده توسط سازمان بسیج حقوقدانان استان و با جمع آوری مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون ریال و همچنین دریافت کمک های بشردوستانه از خیرین با جمع آوری مبلغ 500 میلیون نفر از طریق استان و استفاده از بستر ریش و معتمدین و شورای حل اختلاف با جمع آوری قریب به 5 میلیارد ریال اعتبار زمینه آزادی 59 زندانی را فراهم کرد که 35 نفر از آنان در دوران بسیج آزاد شدند. هفته شور و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

دستیابی به حداقل مجازات حبس درجه یک برای محکومیت های مالی و غیرعمد

محمدحسین خسروی مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز گفت: در راستای اجرای طرح آزادی زندانیان در استان 115 زندانی معلول وجود دارد که عمد و غیرعمد در زندان ها به سر می برند که از این تعداد 30 نفر. غیر عمدی هستند و دیگران عمدا مرتکب جرم می شوند.

وی افزود: به مناسبت هفته بسیج در این راستا با کمک کانون بسیج وکلای دادگستری توانستیم تعدادی از زندانیان را آزاد کرده و با آغوش خانواده و جامعه بازگردانیم.

این مقام مسئول گفت: ستاد دیه در بحث جرایم غیرعمد مشکلی ندارد و از سوی دیگر در جذب کمک های مردمی رتبه اول کشور در منطقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید