پژوهش باید تحقیقات راهبردی و عملی/آموزشی در سطوح مختلف این رشته باشد


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916559

معاون پژوهشی حوزه علمیه با اشاره به اینکه پژوهش باید مورد نیاز جامعه و نظام باشد، گفت: پژوهش باید راهبردی و کاربردی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با اشاره به اینکه معاونت پژوهشی در چند حوزه فعالیت دارد، اظهار داشت: یکی از این حوزه ها حوزه پژوهش است. سیاست گذاری و ساماندهی و هدایت جریان پژوهش در کشور و حوزه های علمیه.
وی ادامه داد: معاونت پژوهشی به عنوان سیاست گذار در این حوزه فعالیت می کند و 3 شورا برای این معاونت تشکیل شده است.
معاون پژوهشی حوزه علمیه گفت: حوزه سیاست گذاری به نوعی با مشارکت مراکز پژوهشی و افراد سازماندهی می شود و صرفاً یک امر داخلی نیست.
وی افزود: از سال گذشته دبیرخانه برای حمایت از پژوهش های مورد نیاز نظام و جامعه در منطقه فعال و در حال فعالیت است. در این زمینه هدف این دبیرخانه حمایت و هدایت تحقیقات مراکز و افراد به سمت پاسخگویی عینی نظام است.
حجت الاسلام مقیمی حاجی با اشاره به اینکه پژوهش باید راهبردی و کاربردی باشد گفت: پژوهش باید در سامانه یا سامانه ای اعلام شود.
وی افزود: برای تحقق این امر در دو هفته گذشته جلسات همفکری با مدیران و آیت الله اعرافی برگزار شد.
معاون پژوهشی حوزه علمیه افزود: تدوین سیاست پژوهشی در واحدهای آموزشی از دیگر سیاست های معاونت پژوهشی است. 500 رشته برادران در کشور وجود دارد که موضوع آموزش پژوهش و ترویج پژوهش و آموزش مهارت های پژوهشی عمومی در آنها اجرا می شود.
وی افزود: امروز در مقاطع مختلف تحصیلی حوزه، آموزش مهارت های پژوهشی عمومی به دانش آموزان در نظر گرفته شده است که این موضوع در مقاطع بالاتر تقویت می شود.
حجت الاسلام مقیمی حاجی با اشاره به مراکز علمی طلاب خاطرنشان کرد: کانون های علمی طلاب راه اندازی شده و تاکنون بیش از هزار مرکز فعال در حوزه های مختلف حوزه علمیه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه های معاونت علمی پژوهشی، غنی سازی و حمایت از کتابخانه های واحدهای آموزشی از نظر نرم افزاری و فیزیکی است. این کتابخانه ها باید آثار به روز داشته باشند تا پژوهشگران و دانشجویان بتوانند از آنها استفاده کنند.
معاون پژوهشی حوزه های علمیه افزود: 300 کتابخانه واحد دانشگاهی با نرم افزار به هم متصل هستند.
وی افزود: کسانی که در راستای موضوعات اعلام شده باشند مورد حمایت معاونت پژوهشی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید