پیامبر اکرم (ص) ؛ حامل وحی و پیام آور اخلاق / پیام آور خیر ، شخصیت والایی دارد

زمان: 12:34
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1777989

هفته وحدت تولد پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) ، آخرین رسول خدا است ، پیامی که وحدت امت اسلامی را یکی از راهبردهای اصلی امت اسلامی در همه زمان ها و مکان ها می داند. راه حل های ارائه شده توسط پیامبر (ص) .s.)

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول هفته وحدت اعلام شد ، یک آرمان بزرگ و ستودنی که در صورت دستیابی به نتایج مطلوب منجر می شود. منبع این اقدام بر اساس داستانهایی است که در مورد میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) بیان می شود و بنابراین پیروان مذاهب اسلامی با اعتقاد به یکی از این دو روز ، جشن و شادی ، وقف خود را وقف می کنند. قلمرو مقدس و متعالی پیامبر.

نامگذاری این روزها به عنوان هفته وحدت شامل خرد و لحظات ظریفی است که توجه به آنها نعمت های بیشتری را به نفع تولد دردناک جهان ، پیامبر رحمت و رحمت برای جهانیان ، مسلمانان و جهان اسلام به ارمغان خواهد آورد. اگرچه تحقیقات علمی و دقیق برای شناسایی میلاد پیامبر اسلام (ص) توسط مورخان و محققان در تاریخ اسلام ضروری و ضروری است ، اما آنچه ضروری به نظر می رسد این است که پیامبر اسلام (ص) از همان ابتدای خلقت به عنوان آفتابی درخشان و به گفته قرآن کریم ، او نور روشنی تاریخ بشریت را با نور هدایت خود روشن کرد و با تولد باشکوه خود ، خداوند متعال آرزو کرد که او به مقام و منزلت در دستان خود و مقدساتش پی ببرد کتاب.

نگاه به هفته وحدت یک دیدگاه وحدت بخش در همه کشورهای مشترک جهان اسلام و مسلمانان است ، دیدگاهی که به گفته امام علی (ع) ، دست قدرت و قدرت خداوند را در بین مردم و جامعه آشکار می کند. اسلام. دیدگاهی که تفاوت ها و تفرقه ها را در جهان اسلام و طرح استکبار آن زمان در کاروان اسلام معرفی می کند. در جایی که علی (ع) می گوید: «به اکثریت بگویید که دست خدا با گله است و از تفرقه ای که باعث آسیب می شود اجتناب کنید. “هر کس از مسلمانان روی برگرداند ، طرفدار شیطان است ، همانطور که گوسفندی در گرگ در بیابان به دلیل دور بودن از گله رها می شود.”

در واقع ، هفته وحدت هفته عزم و اراده در برداشتن قدم ها برای بهترین است ، و شما باید در آن موقعیت بمانید تا از دستور اطاعت کنید ، “همانطور که به شما دستور داده ایم ، در این راه بایستید ، استقامت کنید و صبور باشید. این مقاومت به خودی خود کار دشواری است ».

همه ساله در ماه ربیع الاول ، به مناسبت ولادت آخرین رسول خدا و به ابتکار امام خمینی ، بنیانگذار جمهوری اسلامی ، از 12 تا 17 ربیع الاول در ایران و بسیاری دیگر کشورهای اسلامی ، هفته وحدت برای جشن مسلمانان برگزار می شود. این گام مثبتی از سوی امام راحل به منظور تقویت وحدت امت اسلامی و ارائه یک مثال عملی برای ما مسلمانان بود که در مورد اختلافات در همه مسائل اصلی بیندیشیم و به دنبال راههای وحدت و وحدت باشیم ، نه تلاش برای حل. تفاوت. آنها باید صفحات کتابها و تاریخ متلاطم گذشته را که حاوی درگیری و تناقض است ، بیرون آورند و هر س questionال کوچکی را افزایش دهند ، زیرا در این راه امت اسلامی بیشتر در برابر دشمنان دچار تفرقه و ناتوانی می شود. امام خمینی (ره) که از همان روز اول دعوت و حرکت خود را بر اساس وحدت ملت ایران و امت مسلمان قرار داد و همواره در راه یافتن راه های وحدت تلاش می کند ، با این ابتکار به همه می آموزد تا ما از او درس بگیریم.

به بهانه هفته وحدت ، شایسته است همه امت های مسلمان ، هریک مطابق درک و دانش خود ، ویژگی های پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را در قرآن کریم ذکر کنند. و عنوان خاصی از زندگی آنها و رفع تشنگی روح.

دارنده یک شخصیت عالی
عظمت روح ، مقام معنوی و شهرت اخلاقی پیامبر رحمت و کرامت به حدی بود که خداوند متعال او را چنین ستوده است: عرصه رهبری مردم را ترک می کند.

آیا حضرت امام خمینی (ره) نمی فرمایند: “بزرگترین کار و بزرگترین رنج رهبران راه حقیقت ارتباط با نادانان و ندای نامعقول بوده و هست ، بنابراین باید آنها را مشخص کرد روحیه بالاتری دارد و باید قوی و خوب باشد. “مدارا و مهربانی در آنها باید به گونه ای باشد که در برابر همه جهل ، جهل و بی خردی مقاومت کند. (امام خمینی ، شرح احادیث حکمت و جهل ، صص 317-316.)

وحدت در نظر پیامبر (ص)
وحدت مسلمانان با تأمل و مرور منابع اسلامی که در طول قرون در دسترس قربانیان و علمای حدیث در احادیث دو فرقه بوده است ، دارای جایگاه والا و بزرگی در آن است و رفتار و گفتار پیامبر اکرم (ص) اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) گواه این مدعا هستند. وحدت امت اسلامی از اصول و ارزشهای مورد تأکید پیامبر خدا (ص) است.از دیدگاه وی عزت و اقتدار فراگیر مسلمانان در پرتو وحدت و همبستگی در برابر دشمنان مشترک به وی وحدت امت اسلامی را یکی از راهکارهای اقتدار امت اسلامی در همه زمانها دانست و برای تحقق آن تلاشهای زیادی کرد ، به طوری که شکوه جامعه اسلامی در زمان پیامبر (ص) بازخورد زیادی بود. به

علاوه بر سخنان آخرین پیامبر خدا ، ضرورت ، اهمیت و فواید وحدت از حیات سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی پیامبر (ص) که بنیانگذار وحدت امت اسلامی در جامعه عرب بود نشأت می گیرد. در آن زمان.. یکی از اولین اقدامات پیامبر گرامی اسلام (ص) پس از تشکیل حکومت اسلامی در مدینه به منظور تقویت قدرت ، ایجاد روحیه وحدت و همبستگی در بین مسلمانان است. بنابراین ، پس از تمام تلاشهای صورت گرفته برای ایجاد پایه های حکومت اسلامی ، وی توانست مردم آن دوران را زیر پرچم اسلام قرار دهد. بنابراین ، در این مرحله ، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) برای نیل به این مهم برنامه برادری و برادری را در بین مسلمانان پیاده کرده است و هر مسلمانی با یک مسلمان دیگر به توافق برادری و در نتیجه پایه و اساس وحدت تقویت می شود پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) یک نمونه کامل در همه جنبه های زندگی است و قرآن کریم تأکید می کند که “قطعاً الگوی خوبی برای پیروی از آنها است”. “آنچه را برای شما فرستاده است بگیرید و از بازداشت خودداری کنید.” (سوره حشر / آیه 7)

کلام ، کردار ، سیره و رفتار او آموزنده ، آموزنده و هدایت کننده است: «البته ، او در زندگی رسول خدا ، برای کسانی که به رحمت خدا و قیامت امیدوارند و خدا را یاد می کنند ، الگوی خوبی برای شما بود. خیلی زیاد. “(احزاب / 21). بنابراین ، همه جویندگان قانون و نهایی کنندگان موظفند در همه امور از آن پیروی کنند و از شخصیت آن پیروی کنند و به حکمت به قرآن و سنت این امام پایبند باشند ، به طوری که زنجیره وحدت امت قطع نمی شود و امت اسلامی پر از عزت و فضیلت است.

حضرت آیت الله خامنه ای ، مقام معظم رهبری در این زمینه گفتند: «امروز روز وحدت جهان اسلام است. وجود مقدس پیامبر اکرم و پیامبر گرامی اسلام (ص) مهمترین نقطه برای ایجاد وحدت است … جهان اسلام را می توان در این زمان به هم متصل کرد؛ در اینجا احساسات همه مسلمانان متمرکز است. اینجا مرکز عشق و جهان اسلام است. مقامات فرهنگی ، نویسندگان و محققان باید از طرح مسائل تفرقه افکن ، تفرقه افکن و تفرقه افکن خودداری کنند. “هم اهل سنت و هم شیعیان باید بر این نقطه وحدت تکیه کنند و از دانشمندان ، نخبگان و نخبگان سیاسی انتظار می رود که اهمیت وحدت مسلمانان و توطئه دشمنان برای بر هم زدن این وحدت و همدلی را درک کنند.” (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اعظم (صلح و صلح) 1385.1.27)

وحدت جهان اسلام
امروزه جهان استکبار در برابر دین اسلام موضع انتقام جویانه ای اتخاذ کرده است ، بنابراین آنها دائماً در صدد تفرقه بین مسلمانان در سراسر جهان هستند ، با نشر اکاذیب و توهین به اسلام و خاندان پیامبر اکرم (ص). در این برهه حساس ، نیاز به وحدت بین مسلمانان بیش از پیش احساس می شود و دولت های اسلامی نباید به دشمنان اسلام اجازه دهند که ملت متحد اسلام را دچار تفرقه و تفرقه کنند. بنابراین ، هفته وحدت فرصتی مناسب برای پایان دادن به توطئه های دشمنان با همدلی و اتحاد است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید