پیام ایران به مقتدی صدر و نگرانی از وقوع جنگ در عراق پاسخ صدر چه بود؟

پیام ایران به مقتدی صدر و نگرانی از وقوع جنگ در عراق پاسخ صدر چه بود؟

روز نو: فرستاده به صدر گفت: تنها راه جلوگیری از درگیری، یافتن فرمولی برای همکاری بین نیروهای شیعه است و هیچ یک از طرفین نباید با کسب چند کرسی، قدرت خود را از سایر جریان‌ها قوی‌تر بدانند.

روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق و یکی از بانفوذترین روحانیون شیعه، برای دومین بار دعوت ایران را رد کرده است.

به گزارش آفتاب نیوز؛ این منبع هدف از دعوت وی را سفر به تهران و شرکت در نشستی با رهبران سیاسی شیعه عراق برای دستیابی به توافق بر سر راه حل هایی عنوان کرد که رضایت بازیگران مختلف به ویژه متحدان عراقی ایران را در بحران تشکیل دولت جدید پس از پایان سال 2018 جلب کند. انتخابات

الجریده نوشت: این بار نماینده قدس صدر را مستقیماً به پیروز انتخابات پارلمانی عراق دعوت کرد و نه از طریق میانجی که خود جدیت تهران را در تلاش‌هایش نشان می‌دهد. اما جواب صدر منفی بود و گفت یک ملاقات کنید.

این منبع گفت: سخنگوی رهبر معظم انقلاب به صدر اطلاع داده است که سرویس های امنیتی ایران نگران درگیری شیعیان در عراق و آغاز جنگ بین آنها هستند و تهران تنها برای جلوگیری از این امر حرکت می کند و هیچ نگرانی دیگری ندارد.

این فرستاده به صدر گفت که تنها راه برای جلوگیری از درگیری، یافتن فرمولی برای همکاری بین نیروهای شیعه است و هیچ یک از طرفین نباید با کسب چند کرسی، قوی‌تر از سایرین فکر کنند.

این منبع فاش کرد که سخنگوی مقام معظم رهبری نسبت به سناریوی کشتارهای پشت سر اسرائیل و حذف شخصیت های شیعه برای ایجاد اختلاف بین شیعیان و ریختن نفت روی آتش به صدر هشدار داد و به وی توصیه کرد به تهران برود. .

با این حال، صدر این پیشنهاد را رد کرد و گفت که می تواند امنیت شخصی خود را تضمین کند. به گفته این منبع، صدر به سفیر ایران گفته است که اگر آن کشور اطلاعاتی در مورد برنامه کشتن یک شخصیت یا شیعه دارد، چرا شخص دیگری غیر از او را برای پناهندگی به تهران دعوت نکرده است؟

دیدگاهتان را بنویسید