پیام مکتب امام، پیام مقاومت و مقابله با ظلم است


ساعت: 20:14
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842911

کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت: امروز منطقه تحت تأثیر پیام مکتب امام و انقلاب به ساختاری روشن رسیده است که پیام اصلاح و مقابله با ظلم و بیان معارف ناب اسلام گران قیمت است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسی زارعی پور کارشناس علوم ارتباطات و رسانه در گفتگو با صبح زاگرس درباره اهمیت و جایگاه مکتب امام در صدور انقلاب اسلامی گفت: وقتی از مدرسه صحبت می کنیم به معنای یک مفهوم کلی است. وجود حوزه تفکر علمی با گرایش های فکری در ذهن همراه است و از سوی دیگر مکتب حول محور اندیشه اصلی شکل می گیرد و تلاش مؤسس و پیروان او اصول و قواعد و راه را دنبال می کند. از تفکر

وی افزود: بنابراین تعریف مدرسه در جوامع مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در سنت و مردم شناسی اروپایی نام مدرسه دیده می شود یا در جامعه شناسی آمریکا به جای تئوری از نام مدرسه بیشتر استفاده می شود اما در جامعه ایران از نام مدرسه نیز استفاده می شود. .

زارعی پور ادامه داد: هر جامعه ای نیازمند شخصیت های فراگیر و الهام بخش در عرصه های مختلف است و اساسا هویت در جوامع مختلف حول محور حیوانات برخی نمادها شکل می گیرد. مثلاً در مورد مکتب آزادی اسلام نمی توان او را بزرگوار دانست.

این کارشناس رسانه گفت: اما در مکتب انقلاب اسلامی و این پدیده کم نظیر در دوره مدرن که از آن صحبت می شود، نمی توان شخصیت والای امام خمینی (ره) را از ایشان جدا کرد. البته در شکل‌گیری مکتب و نظام جدید، اصول و قواعدی بر اساس نظر پائولوفریرا، دانشمند علوم ارتباطات اجتماعی و تحقیقات رسانه‌ای، لازم است تا به توانایی افراد در یادگیری و تحول در شرایط ظالمانه باور داشته باشیم. از جهل، فقر و استثمار، تماس مستقیم شرکت کنندگان با حقایق و وظایف. تحلیل فشارها و محدودیت‌های ساختار اجتماعی و ایدئولوژی رسمی و مشارکت افراد در تلاش‌های آزادی‌بخش از اصول و قواعد شکل‌گیری مدرسه است.

وی گفت: اما با نگاهی به پائولو فریره، متفکر و نظریه‌پرداز معروف و بسیاری دیگر از متفکران عرصه ارتباطات و رسانه و کاربرد آن در مکتب انقلاب تا زمان تأسیس امام خمینی (ره) به جرات می‌توان گفت که نه تنها اصول و قواعد شکل گیری یک مکتب و نظام از منظر نظری، نظری و علمی بدیهی است که فراتر از این در مکتب انقلاب اسلامی یک سری اطلاعات و حقایق دیده می شود که دیده نمی شود و خواهد بود. در هیچ مدرسه ای در سراسر جهان دیده نمی شود.

زارعی پور گفت: معمولاً مکاتب معروف دنیا مانند مارکسیسم، سوسیالیسم، کمونیسم و ​​مکتب انتقادی فرانکفورت و… اگرچه تغییرات زیادی در ساختار اجتماعی جامعه ایجاد کرده اند، اما اگر بخواهیم مکتب انقلاب اسلامی را با هم مقایسه کنیم. این گونه مکاتب از نظر تأثیر بخشی و همسانی از مکتب انقلاب اسلامی که برگرفته از مکتب ناب محمدی (ص) است کافی نیست، هرچند از نظر تفکر و گفتمان اندیشمندان اسلامی و مکتب کاستی هایی وجود دارد. انقلاب اسلامی .

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه افزود: تجربه تاریخی به خوبی نشان داده است که مکاتب معروف دنیا با از دست دادن بنیانگذاران خود یا نهایتا چند سال بعد متزلزل و فرو ریخته است، اما در مورد مکتب اسلام این گونه نیست. انقلاب و من خمینی را داریم، اما امروز «به روز شده در رشد و توسعه آن.

وی ادامه داد: بنابراین ویژگی بارز و منحصر به فرد سایر مکاتب امام راحل نسبت به سایر مکاتب، جنبه روانی تبلیغات و رسانه آنهاست. بعد تبلیغاتی و رسانه ای انقلاب مهم و قابل تامل است.

زارعی پور افزود: در آن زمان رسانه های جمعی در ایران رشد چندانی نداشتند و بر خلاف آنها، غول های رسانه ای در دنیا متعلق به کشورهایی بودند که نه تنها در کنار ایران، بلکه در جبهه مقابل هم بودند. حال سؤال این است که چگونه می توان در این رسانه نظامی نابرابر، تبلیغات مکتب انقلاب شکل گرفت و من نه تنها مردم ایران، بلکه همه آزادی خواهان جهان را بیدار و بیدار کنم و نه تنها می توانم بیدار کنم؟ منظورم شخصیت بی نظیر امام خمینی رحمه الله هم هست.

این کارشناس علوم ارتباطات و رسانه گفت: به گفته کارشناسان علوم ارتباطات و رسانه ایران، یکی از مؤثرترین کارهایی که سران رژیم پهلوی به عقیده خودشان انجام داده اند و از نظر ما حماقت با امام خمینی (ره) است، به ایشان رحم کنید. قرار شد او را زندانی و تبعید کنند.» گزارش‌ها و امام خمینی (ره) با آرامش به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد و همین امر باعث شد پیام انقلاب و مکتب انقلاب به گوش جهانیان برسد و این فرصتی بود که رژیم پهلوی در اختیار داشت. علی رغم میل باطنی به امام داد.

وی افزود: با گذشت چهار دهه و نیم از انقلاب و با نگاهی به سه دهه اخیر به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای می توان گفت که مکتب انقلاب رویکرد و راهبرد جدیدی در الهام بخشیدن و صدور انقلاب دارد. “او رسیده است.

زارعی پور بیان کرد: بنابراین وقتی موضوع مکتب امام راحل را بعد از سه دهه ارزیابی و تحلیل می کنیم به این نتیجه می رسیم که جمهوری اسلامی راهبرد روشن رهبری پرهزینه انقلاب و توسعه مهم در غرب آسیا و کشور را دنبال می کند. شمال آفریقا. در حال شکل گیری است و این تحول مهم این است که امروز منطقه تحت تأثیر پیام مکتب امام و انقلاب که پیام مقاومت و مقابله با ظلم و بیان معارف ناب اسلام است قرار گرفته و به ساختاری روشن رسیده است که وقتی از مقاومت و مکتب مقاومت صحبت می کنیم، باز هم وقتی این مکتب مقاومت را تحلیل و بررسی می کنیم، به وضوح عجین شدن این مکتب با نام حاج قاسم سلیمانی را می بینیم.

خبرنگار: میری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید