پیرمرد شایع روز جدید

پیرمرد شایع روز جدید

روز جدید : سیدمصطفی میرسلیم یکی از چهره های اصولی سیاسی است که با وجود تصدی پست های مختلف در کشور معمولا اظهارنظرهایی می کند که واکنش هایی را در پی داشته باشد. میرسلیم نماینده تهران در شورای اسلامی و در عین حال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او یکی از اعضای قدیمی حزب مهم اسلامی موتلفه است. وی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نامزد شد و توانست از سد شورای نگهبان عبور کند. میرسلیم را یکی از نیروهای سیاسی حاشیه اصولگرایان می دانند که معمولا با اظهارات خود واکنش منفی افکار عمومی را برمی انگیزد. او در آخرین سخنرانی خود در واکنش به اعتراضات سراسری در ایران مدعی شد که قبل از شروع اعتراضات، مردم را «برهنه» در خیابان دیده است. اینها حرف های اوست
مصطفی میرسلیم در گفت وگویی که توسط پایگاه خبری رویداد۲۴ منتشر شد، به بیان تحلیل های خود در این زمینه پرداخت. این نماینده اصولگرای تهران در شورای اسلامی در مورد شرایط موجود و لزوم رعایت قوانینی مانند حجاب اجباری می گوید: نظام جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی و احکام شرعی دارد که باید رعایت شود. قانون باید رعایت شود وگرنه نظام نابود می شود. از چیزی که جزء احکام اسلام است نباید تخطی کرد، پس باید در این مسیر دقت کرد و در اجرا دقت کرد. نهادهای مختلف در کشور وظایف متفاوتی در خصوص حجاب دارند. بخشی از کارشان فرهنگی و بخشی ارجاع و انتظامی است و وجود گشت ارجاع هم مبنای قانونی دارد.

او در بخشی دیگر از سخنانش ادعای عجیبی کرد. میرسلیم مدعی شد: چند ماه پیش و در چندین نوبت، حتی قبل از اغتشاشات، افرادی را در خیابان دیدم که برهنه بودند. این اتفاقات نشان داد که دشمنان نظام برای تعرض به حاکمیت برنامه داشتند زیرا ریشه انقلاب اسلامی فرهنگی و معنوی است. دشمنان نظام متوجه شدند که با اصرار بر مسائل اقتصادی، کارشان خوب پیش نمی رود. از سوی دیگر تاکید بر مسائل نظامی نیز پاسخ مثبتی به آنها نداد، زیرا تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی را دیدند. پس رفتند، تامل کردند و بر اساس تحقیقات دقیق، وارد مشکلات فرهنگی و معنوی ما شدند. حتی وزارت خارجه آمریکا نیز این نظریه را بیان کرده است. آنها سعی کردند ایران را تحت فشار اقتصادی قرار دهند تا از آن برای ایجاد ضعف در عرصه های فرهنگی و معنوی مردم استفاده کنند که از دو سال پیش به طور جدی آغاز شد. این ادعای میرسلیم با واکنش های گسترده ای در شبکه های اجتماعی مواجه شد. بسیاری اظهارات میرسلیم را در کنار سایر اظهارات برخی از مسئولان که در چند وقت اخیر توصیفات عجیبی از مردم ارائه کرده اند، قرار می دهند. او مانند اظهارات علی اکبر رائفی پور در یک برنامه زنده که اعتراضات را فقط هیجان می دانست، حتی فداکاری جوانان ایرانی در دوران دفاع مقدس را به گونه ای تعبیر کرد که واکنش تند خانواده های شهدا و جانبازان را در پی داشت. حالا میرزاد گویی با ادعای دیدن افراد برهنه گوی سبقت را از دیگر فعالان اصولگرا با اظهارات عجیب خود ربوده است. عده ای در شبکه های اجتماعی نوشتند که چطور ممکن است فردی با سمت های مختلف در یک نظام سیاسی بدون ارائه هیچ سندی و یا احساس تکلیف برای توضیح آن به مردم چنین ادعایی داشته باشد.

محمدعلی آهنگران یکی از فعالان در توییتر در پاسخ به میرسلیم نوشت: ظاهراً رقابتی بین برخی مسئولان وجود دارد که به هر کسی که خنده‌دارترین، اغراق‌آمیزترین، فوق‌العاده‌ترین و احمقانه‌ترین عبارت را بدون خنده بگوید، جایزه می‌دهند. به خودش شرکت کننده شماره 1: مصطفی میرسلیم”
محمد آقازاده یکی از خبرنگاران پیشکسوت در این باره در توییتی نوشت: خودی ها و مسئولان چیزهایی می بینند که ما که از صبح تا شب در شهر هستیم یا پیاده یا با مترو یا اتوبوس نمی بینیم مثل برهنگی کامل مردم. آنها چیزهایی را نمی بینند که ما همچنان می بینیم. مثل فقر و بدبختی مردم.

میرسلیم هرگونه انتقاد از عملکرد نهادها در حوزه فرهنگی را رد کرد و تاکید کرد که اینها فقط آشوب برای ضربه زدن به نظام است. این عضو هیئت تشخیص اظهار داشت: می گویند حجاب فراگیرتر شده است. پس باید چیزهای پشت قضیه روشن شود، یعنی آشکار شود تا بفهمیم دشمن نقشه داشته است. نه اینکه مثلاً گشت ارشاد ضعیف بود و این اغتشاشات درست شد، یعنی دشمن از این اتفاق استفاده ابزاری کرد. نظام و صدا و سیما باید افشاگری کنند. اعترافات دستگیرشدگان باید علنی شود تا حقایق را به اطلاع همه برسانیم، هر چند مردم درگیر چنین کارهایی هستند، اما اینجا هم دشمنان ما را لمس کرده اند و اکنون باید در مسیر خنثی سازی رفت. به این معنا که بخواهیم بفهمیم انقلاب اسلامی چگونه به وجود آمد و اساس آن را بشناسیم و بگوییم برای سالم ماندن این نظام چه باید کرد. این کار نباید با تدابیر قهری انجام شود، بلکه باید جنبه تفاهم داشته باشد. بگذریم که نظافت به درد همه می خورد و حالا اگر کسی بخواهد ناپاک و ناسالم زندگی کند، خود به خود از طرف جامعه طرد می شود. این سؤال مخصوصاً برای نسل جوان ما که اکنون وارد عرصه شده و حوادث قبل از انقلاب را ندیده است، ضروری است. این اظهارات میرسلیم در حالی مطرح می شود که در روزهای اخیر مقامات مختلف حتی رئیس جمهور از لزوم تغییر برخی شیوه های برخورد با مردم صحبت کرده اند.

با این حال، این تنها حضور اخیر میرسلیم نبود. چندی پیش مشخص شد که پسر میرسلیم به استخدام نیروهای منافقین درآمده و حتی این جنایت در دادگاه ثابت شد و او محکوم شد اما در نهایت پسرش از زندان آزاد شد. میرسلیم این را توضیح داد و گفت که بچه متوجه اشتباه خود شده است. اما خیلی ها به او انتقاد کردند که چطور ممکن است پسر یکی از مقامات عالی رتبه منافقین باشد و به این راحتی آزاد شود و خودش حتی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید