«پیروز» از پارک پردیزان رفت!/ «پیروز» در اولین فرصت به توران منتقل شد


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913242

بر اساس اعلام معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، در اسرع وقت با نظر کارشناسان، مجوز انتقال پیروز به زیستگاه اصلی آن صادر خواهد شد. توران.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ حفظ پیروز از روز اول با چالش های زیادی همراه بود. در واقع بزرگترین چالش شرایط بدنی او بود که خوشبختانه تا حد زیادی بهبود یافته است و می توان گفت که اکنون شرایط خوبی دارد. چنین دستاوردی برای اولین بار در کشور ما به دست می آید. یوزپلنگ های پرورش یافته در اسارت تنها به عنوان یک منبع ژنتیکی، اما برای جلوگیری از انقراض در نظر گرفته می شوند یوزپلنگ ایرانی زیستگاه این گونه نادر باید برای زنده ماندن سازگار و محافظت شود.

خروج «پیروز» از تهران قوت گرفت

حسن اکبری معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست وی در خصوص آخرین وضعیت جسمانی برنده یوزپلنگ ایرانی گفت: در حال حاضر وضعیتپیروز” خوبه.

اکبری در پاسخ به این سوال که گفته می شود برخی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست معتقدند حفظ پیروز در پارک پردیسان به دلیل شرایط اقتصادی به صرفه نیست و باید در طبیعت و زیستگاه اصلی آن رها شود، گفت: به هر حال، برای سازمان حفاظت محیط زیست تنگنای اعتباری وجود دارد. تنوع زیستی و زیستگاه آنها مهم است و ما ترجیح می دهیم بودجه بیشتری به حفظ زیستگاه اختصاص دهیم، زیرا علاوه بر اینکه برای پیروز بهتر است، موجودات بیشتری نیز حفظ می شود..

وی گفت: در هر صورت ترجیح این است که هزینه بیشتری برای زیستگاه ها و طبیعت حیوانات و به محض اینکه کارشناسان اجازه دهند، سرمایه گذاری شود. انتقال پیروزمندانه به زیستگاه این یعنی توران انجام خواهد شد. این محل زیستگاه اصلی گونه است و انتقال آن به توران هزینه کمتری برای سازمان خواهد داشت.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هوای تهران اغلب آلوده است و می تواند مشکلات تنفسی برای پیروز ایجاد کند که در منطقه توران اینگونه نیست..

آمیتیس مشایخی طراح لباس هواداران تیم ملی جام جهانی 2022 قطر برای پکیج طراحی هوادار.پیروزوی گفت: این طرح توسط من و یک برند ورزشی برای لباس هواداران تیم ملی فوتبال طراحی شده است، در واقع این طرح برای مردم و برندگان است. تمامی سود حاصل از فروش آن به نام پیروز به زیستگاه یوزپلنگ ناب ایرانی در توران اهدا می شود.

مشایی ادامه داد: این سومین جام جهانی است که پیراهن تیم ملی را طراحی می کنم. هر سال بر روی یوزپلنگ ایرانی تمرکز دارد که توسط فدراسیون فوتبال ایران حمایت می شود. امسال با نام پیروز طراحی شد. برای اینکه مردم این لباس را بخرند با توجه به شرایط اقتصادی کشور قیمت یک لباس هم قیمت عمده است. به عبارت دیگر، مردم می توانند حتی یک کالا را خریداری کنند یوزپلنگ ایرانی و توران کمک

حال باید دید مسئولان سازمان حفاظت چه زمانی مجوز انتقال پیروز به زیستگاه اصلی آن را صادر می کنند. توران؟! و از همه مهمتر برنامه آنها برای حفاظت از یوزپلنگ ناب ایرانی چیست.


بیشتر بخوانید:

پیروز ماه آینده به پارک ملی توران منتقل می شود؟!

دیدگاهتان را بنویسید