پیشانی یخ زده؛ روایتی از وضعیت فعلی موتورسواری در روزهای سرد سال

ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802870

سرمای زمستان و بخش راه های ارتباطی یک چیز را برای موتورسواران به ارمغان می آورد و آن سرمای وصف ناپذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز ؛ موتورسیکلت را می توان یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه دنیا نامید که قیمت خرید آن نسبت به سایر وسایل نقلیه مناسب تر است و در ترافیک بین شهری سریعتر به مقصد می رسد، اما این وسیله نقلیه یکی از خطرناک ترین وسایل نقلیه است. وسیله نقلیه جهان

آستانه تحمل افراد در فصول مختلف سال به خصوص در تابستان و زمستان برای افراد متفاوت است و مراقبت از خود در برابر خطر نیز همینطور است.

گرمای شدید تابستان در جنوب ایران و همچنین سرمای شدید زمستان در نیمه شمالی کشور همواره خطرات را برای موتورسواران افزایش داده و منجر به سقوط این وسیله نقلیه خطرناک و حتی تصادفات مرگبار شده است.

استفاده از هر وسیله نقلیه فرهنگ و روش خاصی دارد

حسین پور یکی از موتورسواران بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: استفاده از هر وسیله نقلیه فرهنگ و روش خاصی دارد و موتور سواری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

577cf77d ef95 4a57 a43e d368e7881954 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه فرهنگ موتورسواری در ایران به یک ناهنجاری تبدیل شده است، گفت: تعداد راکبان متخلف بیش از آن چیزی است که در آمار ارائه شده آمده است.

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه نزدیک به 20 سال است که موتور سواری می کنم، تصریح کرد: افراد برای استفاده از وسایل نقلیه موتوری باید در مدارس درس بخوانند و همچنین گواهینامه معتبری در این زمینه دریافت کنند اما در حال حاضر این قاعده رعایت نمی شود. توسط بسیاری از مردم

حسین پور در خصوص شروع فصل سرما در کشور گفت: فصل زمستان از آن فصل هایی است که می تواند جان موتورسواران را در معرض خطر قرار دهد چرا که احساس سرما برای رانندگان این وسیله نقلیه دو چندان می شود.

دمای هوا هنگام راندن موتورسیکلت کاهش می یابد

وی گفت: سرما و رطوبت در زمان استراحت اعداد ثابتی هستند اما وقتی موتورسیکلت سوار می شویم دما کاهش می یابد و این تغییر ناگهانی دما بر بدن تأثیر منفی می گذارد.

علیزاده یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی که نزدیک به 10 سال است از موتور سیکلت نیز استفاده می کند، گفت: در رستوران به عنوان پیک موتوری کار می کنم و موتورسیکلت جزء درآمد من است.

وی با اشاره به سرمای زمستان در بندرعباس گفت: از ابتدای بهمن ماه امسال سرما را در شهر بندرعباس احساس کردیم و این سرما برای ما راکبین به دلیل موتور سواری بیشتر احساس می شود.

مردم جنوب گرما را بیشتر از زمستان تحمل می کنند

این شهروند بندرعباسی گفت: مردم جنوب بیشتر از سرما می توانند گرما را تحمل کنند و لحظه تمام شدن فصل زمستان را در نظر بگیرند.

علیزاده با بیان اینکه موتورسواری یکی از خطرناک ترین هاست، گفت: از علاقه مندان به این وسیله خواهشمندم تمام توصیه های ایمنی را رعایت کنند تا با خطر جدی مواجه نشوند.

موتورسواری زمستانی چیزی جز یک پیشانی یخ زده به ارمغان نمی آورد

93ca0b05 8c06 44ff 80e0 c3e5a54b6bec خبر خاکستری

محمدی یکی از اهالی منطقه گلشهر بندرعباس نیز گفت: موتور سواری در سرمای زمستان چیزی جز پیشانی یخ زده و انتقال سرما از طریق گوش، دست و پا به بدن ندارد.

این شهروند بندرعباسی افزود: سرمای زمستان باعث می شود برخی از موتورسواران یک دست را در جیب کاپشن خود کرده و با دست دیگر وسیله نقلیه خود را رانندگی کنند که بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: در بسیاری از نقاط کشور مشکل یخ زدگی زمین در سرمای زمستان به اثبات رسیده که این موضوع نیز تاثیری در کاهش ایمنی رانندگی به ویژه تردد موتورسیکلت های سوران ندارد.

محمدی همچنین به گرمای جنوب در سایر فصول سال اشاره کرد و گفت: همه ساله در فصل تابستان شاهد دمای بالای 40 درجه در استان هرمزگان هستیم که کیفیت رانندگی موتورسواران را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه برخی از سرنشینان برای فرار از گرما و خنک کردن بدنه در حال سرعت گرفتن بودند، گفت: این اقدام باعث کاهش کنترل موتورسیکلت و خسارات جبران ناپذیری شد.

محبی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی است که نزدیک به 15 سال است که از موتور سیکلت به عنوان وسیله نقلیه استفاده می کند.

این شهروند بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: همیشه سعی کرده ام با رعایت تمام قوانین رانندگی از مسیری به سمت دیگر سفر کنم.

لزوم استفاده از تجهیزات حفاظتی

9b971d11 4cd7 4c8f 99f2 610565803e7f خبر خاکستری

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات حفاظتی مانند کلاه ایمنی و دستکش استاندارد خاطرنشان کرد: در صورت سقوط زیاد این دو وسیله ایمنی می توانند از آسیب های جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

این شهروند بندرعباسی با وجود اینکه در تجربه استفاده از این وسیله نقلیه چند مورد پنهان وجود دارد، گفت: آگاهی از نحوه نگهداری از این خودروی پرخطر به ویژه در فصول حساسی مانند زمستان حائز اهمیت است.

محبی به لزوم بررسی برخی از تجهیزات این خودرو به ویژه در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: باید لوازم جانبی مانند لنت ترمز، روغن موتور، شمع، صفحه کلاچ، لاستیک و … را بررسی کنیم تا انجام دهیم. در مسیرهای حمل و نقل مشکلی نداشته باشند.»

وی در پایان با بیان اینکه بهتر است شهروندان برای استفاده از این وسیله نقلیه دانش لازم را در آموزشگاه های رانندگی کسب کنند، گفت: خطرات موتورسواری به ویژه برای مبتدیان و مبتدیان بسیار زیاد است و هر لحظه ممکن است دچار آسیب جسمی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید