پیشرفت اسلام در گرو وحدت مسلمانان است / شمیم ​​وحدت شیعه و سنی در حج به اوج خود می رسد


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856002

شیخ بزماندگان با بیان اینکه در آستانه حج ابراهیمی هستیم و مسلمانان و کعبه ها باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند، گفت: در همه عبادات اسلامی جنبه وحدت وجود دارد و این وحدت در حج و شعار اوج می گیرد. حج بر همه نمازگزاران و همه مذاهب اسلامی برکت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ حسین بزمندگان امام جمعه اهل سنت بندرپل در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به فرمایش و توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر دوری از تعصب و برادری گفت: همه برادران و خواهران ایمانی باید دوست و مهربان باشند و در کنار صداقت زندگی کنند. و مهربان باش.

شیخ بزماندگان با تاکید بر احترام متقابل شیعه و سنی نسبت به حرم های دیگری، خاطرنشان کرد: شرع مقدس اسلام بر مسلمانان حاکم است; هیچ شیعه و سنی حق توهین به مقدسات دیگری را ندارد و مسلمانان باید از تکفیر و تهمت متقابل به کفر خودداری کنند.

این عالم اهل سنت جنوب کشور با بیان اینکه در آستانه حج ابراهیمی هستیم و مسلمانان و کعبه ها باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند، تصریح کرد: در همه عبادات اسلامی جنبه وحدت وجود دارد و این وحدت وجود دارد. در حج در اوج است. به خود می آید و شعار حج برای همه نمازگزاران و همه مذاهب اسلامی لبیک الله لبیک است.

وی بازماندگان وحدت را مهمترین و اساسی ترین نیاز جامعه اسلامی و زمینه ساز پیشرفت اسلام دانست و گفت: اگر به اعمال حج نگاه کنیم، حج را بهترین الگو برای وحدت و یکپارچگی و لغو می یابیم. اسلام در این عرصه هیچ سربلندی باقی نگذاشته است.»

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت بین مسلمانان گفت: امروز تفرقه راه ندارد و برادران و خواهران ایمانی باید به فکر وحدت و انسجام جامعه اسلامی باشند.

این عالم اهل سنت با اشاره به محبت و دوستی اهل سنت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گفت: در بهترین و صحیح ترین کتاب های اهل سنت، احادیث اهل بیت ر.ک. بایت ها که محبت اهل سنت را به آنها نشان می دهند. این در بخاری است و مسلم است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: فردا پرچم را به کسی می دهم که خدا و رسول خدا و خدا و رسول خدا (ص) را دوست دارد. او، یعنی من علی (ع) را دارم.»)».معلوم است که وقتی یک سنی فکر می کند این داستان صحیح است، چگونه می تواند چنین شخصیت مهمی را دوست نداشته باشد. که عاشق سنت پیامبر (ص) است. و اهل بیت (ع) وجه مشترک قوی شیعه و مسلمان سنی هستند و بحمدالله به برکت وجود مبارک ائمه و بزرگان دین، وحدت جامعه هر روز بیشتر می شود.

بازماندگان از توجه حج و کل نظام جمهوری اسلامی ایران به حج تقدیر کردند و گفتند: باعث خرسندی است که نمایندگان ولی فقیه در بعثه جمهوری اسلامی ایران بین شیعه و سنی فرقی نمی گذارند. و خدمات به یک اندازه ارائه می شود و ساماندهی خدمات به زائران ایرانی الگویی برای سایر کشورها است.

وی تاکید کرد: بوی اتحاد و برادری در حج باید به مشام برسد چرا که ما مردم ایران سفیران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

بازماندگان پیشرفت اسلام را در گرو وحدت مسلمانان دانستند و گفتند: امروز دشمنی با اسلام آشکار است و نیروها منافع خود را در دخالت مسلمانان با یکدیگر می بینند و به دنبال تضعیف اصل اسلام هستند، لذا مسلمانان باید و اسلام در کنار هم باشند.» و حل منازعات و دشمنی های منطقه

شیخ بزماندگان گفت: علمای اهل سنت بی احترامی به عقاید و زیارتگاه های شیعه و هرگونه عقاید اسلامی را اکیدا حرام می دانند.

وی با بیان اینکه اگر به وحدت برسیم عبادت ما مورد قبول خداوند قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: ارزش انقلاب و قیامی که امام راحل برای احیای ارزش های رسول خدا (ص) و ترجمه آن حضرت از ظلمات به پا کرد. به نور و همه اقوام ایرانی به لطف حمایت و اتحاد در این امر سهیم بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید