پیشرفت در مذاکرات وین و گسست در اردوگاه واشنگتن-تل آویو

ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791145

همزمان با انتشار خبر پیشرفت مذاکرات وین با محوریت لغو تحریم های آمریکا علیه ایران، نیویورک تایمز در گزارشی ویژه از تشدید تنش ها میان واشنگتن و تل آویو بر سر مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیویورک تایمز بر اساس مصاحبه با بیش از 10 مقام آمریکایی و اسرائیلی می‌گوید با وجود آغاز امیدوارکننده روابط نفتالین بین بنت و جو بایدن، از سرگیری مذاکرات در وین همزمان با پیشرفت برنامه هسته‌ای این کشور است. رویکرد آمریکا به ایران؛ رویکردی که نیویورک تایمز آن را رویکرد نرم نامید.

به نوشته نیویورک تایمز، وزیر دفاع اسرائیل و رئیس موساد که در روزهای اخیر به واشنگتن سفر کرده بودند، واشنگتن را با نگرانی از احتمال توافق آمریکا برای بازگشت به برجام و در واقع دستاوردی برای متقاعد کردن آمریکا برای عدم بازگشت ترک کردند. توافق هسته ای با ایران.

اختلافات طولانی مدت بر سر برنامه هسته ای ایران تنش های جدیدی را بین دولت بایدن و اسرائیل (اسرائیل) ایجاد کرده است و دو مقام ارشد اسرائیلی ابراز نگرانی کرده اند که تعهدات واشنگتن برای تمدید توافق هسته ای 2015 با ایران منجر به یک توافق اشتباه شده و به ایران اجازه می دهد به توافق هسته ای خود ادامه دهد. برنامه غنی سازی

این رسانه افزود که فشار بر روابط واشنگتن و تل آویو در این هفته مشهود بود زیرا دولت بایدن تلاش کرد موضع مشترکی با صهیونیست ها در مورد چگونگی دستیابی به توافق با ایران در سال آینده ایجاد کند.

به نوشته نیویورک تایمز، اگرچه دولت آمریکا با اقدامی سخت (علیه ایران) به مقامات صهیونیستی که به طور فزاینده از مذاکرات وین ناامید شده اند، اطمینان خاطر می دهد، اما مقامات تل آویو علنا ​​از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده اند. نه – همانطور که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل از دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق دموکرات انتقاد کرده است – اما آنها در خصوصی گفته اند که برنامه هسته ای ایران در حال پیشرفت است و ایالات متحده مشتاق کاهش تعهد خود به خاورمیانه است. اقدامات خصمانه تر

به گزارش ایرنا، مذاکرات در وین با هدف رفع تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت ایران امروز ادامه دارد و به گزارش رسانه ها و دیپلمات ها، با وجود مذاکرات رژیم صهیونیستی با برخی از متحدانش، مذاکرات در مسیر درستی قرار دارد.

شب گذشته یک مقام اروپایی که نخواست نامش فاش شود به وال استریت ژورنال گفت که مذاکرات در مسیر درستی پیش می رود.

در عین حال، مذاکره کننده ارشد روسیه در توئیتی نوشت: اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی در مذاکرات وین در حال پیشرفت در دستیابی به توافق هستند و کارشناسان در حال کار بر روی سند نهایی توافق هسته ای هستند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان نتیجه گرا بودند، گفت: «اما رسیدن به توافق نهایی زمان و تلاش زیادی می طلبد».

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید