پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال باید به حداقل 66 درصد برسد


ساعت: 21:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882708

اعضای شورای عالی فضای مجازی مقرر کردند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال به حداقل 66 درصد برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر امروز به ریاست آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد و اعضا 5 دستور کار این جلسه را مورد بررسی قرار دادند.

در ابتدای این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد که بر اساس آن مشخص شد این شبکه تاکنون 43 درصد پیشرفت داشته است. پس از بحث و بررسی دقیق این گزارش، مقرر شد پیشرفت این شبکه تا پایان سال به حداقل 66 درصد برسد.

همچنین اعضا در خصوص گسترش شبکه فیبر نوری در کشور بحث و تبادل نظر کردند و بر افزایش سطح تحت پوشش این شبکه تاکید کردند تا تمامی منازل از خدمات آن بهره مند شوند.

اعضای شورای عالی فضای مجازی با توجه به دستور کار سوم جلسه امروز، موضوع تمرکز شبکه اطلاع رسانی کشور در استان تهران را مورد بررسی قرار دادند. بر این اساس اعضا تاکید کردند با توجه به اینکه در حال حاضر تمامی اطلاعات کشور با مرکز استان تهران رد و بدل می شود، برای تمرکززدایی شبکه، مراکز اطلاع رسانی کشور باید حداقل به 8 واحد افزایش یابد.

شورای عالی فضای مجازی همچنین تصویب کرد که اولین مرکز داده کشور تا پایان سال در منطقه پیام استان البرز افتتاح می شود و در سال های آینده 3 رکن دیتاسنتر دیگر در سایر نقاط ایجاد می شود.

اعضای شورای عالی فضای مجازی در بخش پایانی جلسه امروز تصمیم به افزایش ارائه خدمات دولتی در شبکه های ارتباطی داخلی گرفتند.

بر این اساس، با توجه به افزایش تعداد کاربران شبکه های پیام رسان داخلی در ماه های اخیر، تصمیم گرفته شد تا ارائه خدمات دیجیتال دولتی در این شبکه ها افزایش یافته و خدماتی مانند مرورگرهای داخلی و موتورهای جستجوی داخلی راه اندازی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید