پیشنهادات دیدار فعالان سیاسی با شمخانی چه بود؟

پیشنهادات دیدار فعالان سیاسی با شمخانی چه بود؟

روز جدید دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران به همراه جمعی از فعالان سیاسی صبح یکشنبه با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.

آذر منصوری با انتشار سخنان خود در آن جلسه با بیان اینکه «تجربه مذاکرات پس از اعتراضات نوامبر 2018 را نباید نادیده گرفت» خاطرنشان کرد: اگر جامعه مدنی می توانست نقش میانجی قوی ایفا کند، اعتراضات منجر به این نمی شد. خیابان های امروز و درخواست ها به روشی بسیار ارزان تر به دست آمد.

وی در این جلسه با اشاره به موضوع گشت ارشاد تاکید کرد: در همین شماره واحد لباس بانوان و گشت ارشاد سالهاست تذکراتی داده می شود و پیشنهاد داده ایم که کافی است گشت ارشاد و عمران را دور هم جمع کنیم. مقاومت در این سطح در برابر این اجبار توزیع نکنید. خود جامعه به الگوی استاندارد حجاب می رسد و این عمل شما در نهایت با مخالفت فزاینده با حجاب اسلامی ختم می شود و این تعارض مخرب است.

وی با طرح این سوال که زنان ایرانی از این جامعه اسلامی برای من چه آورده است که حجابش باید نماد باشد که بتوانم به این حجاب افتخار کنم، گفت: اگر اعظم طالقانی برای او زنده بود، آیا تا به حال در مسابقات شرکت می کردی. به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری؟ نگویید او سیاستمدار نبود، وضعیت کنونی کشور گواه وضعیتی است که با حذف زنان از حکومت عمومی کشورمان مواجه شده است. اگر فرض کنیم یکی از زنانی که هم تحصیلات و هم تجربه داشت با پوشش اسلامی رئیس جمهور ایران و حاکم را همراهی می کرد، آیا امروز با بحث حجاب مواجه می شدیم؟

منصوری در بخشی دیگر از این نشست با بیان اینکه همانطور که پوشش من انتخاب من است، باید به دیگران هم حق انتخاب داده شود، ادامه داد: من به چشم خودم دیدم که این اجبار و اصرار زیر پوست شهر چگونه ضد شد. خودم و متأسفانه آنچه نباید گفته می شد باید گفته شود.

تصحیح در سه سطح

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخشی دیگر از این نشست، پیشنهادات خود را برای آینده به دولت برشمرد و گفت: دولت باید سه سطح را امتحان کند. سطح اول و گفتگوی کوتاه مدت با مردم، اعتراف به اشتباه، کنترل سخنرانانی که نفرت پراکنی می کنند و مردم را عصبانی می کنند. اینستاگرام، واتساپ، توییتر و تلگرام، فیسبوک و کلاب هاوس را از حالت فیلتر خارج کنید. حداقل به یکی از طرفینی که درخواست اجازه جمع آوری کرده اند اجازه بدهید و مطمئن شوید که این اقدام ظرفیت سازی است.

منصوری همچنین با پیشنهاد تغییر برخی افراد و ترکیبات در برخی سطوح با توجه به خواست جامعه، آزادی برخی زندانیان، تعلیق احکام اعدام و تاکید بر برگزاری انتخابات سالم و رقابتی برای انتخابات 1402، افزود. برای حل مسئله تحریم ها و نجات اقتصاد کشور. مشکلات و چالش های آمریکا و غرب باید حل شود و سیاست ها برای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور بازنگری شود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت پیشنهاد اصلاح قانون اساسی بر اساس حقوق ملت و کاهش عوامل تضعیف این حقوق را داد و گفت: این اقدامات باید مرحله به مرحله انجام شود. اگر تمایل به جمع آوری نکردن، بلکه برای حل مشکل وجود دارد، باید مراحل در سه سطح و مرحله به مرحله انجام شود.

منصوری در پایان سخنان خود در این جلسه تصریح کرد: اگر دولت این اقدامات را انجام دهد از این اصلاحات جسورانه حمایت خواهیم کرد. ما هیچ برنامه ای برای انتخابات نداریم و به دنبال سهمی در قدرت نیستیم. آنچه برای ما مطلوب است اجرای حکمرانی خوب در کشور است که به صلاح کشور و ملت منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید