پیشنهادی برای سرمربیگری تیم ملی دریافت نکرده ام/فدراسیون فوتبال جای من نیست; مردم نباید به جام جهانی امیدوار باشند!


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879266

ما فقط شعار عدم دخالت سیاست در ورزش و فوتبال را می دهیم.

اسطوره فوتبال ایران گفت: اگر بتوانم فرشته نجات خانواده ام می شوم. فدراسیون فوتبال جای من نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ علی دایی اسطوره و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در حاشیه مراسم اسپانسر گفت: ریشه همه معضلات اجتماعی و ناامنی ها به مشکلات اقتصادی برمی گردد. اگر مشکلات اقتصادی حل شود این مشکلات هم برطرف می شود. قبلاً به ندرت چنین چیزهایی را دیده بودیم، اما با بدتر شدن وضعیت معیشتی و اقتصاد مردم، یکی از مشکلات اصلی جامعه مواد مخدر است. متاسفانه این داروها مشکل بزرگی در جامعه ما ایجاد کرده است. هزینه فردی که مواد مخدر مصرف می کند 20 برابر بیشتر از یک فرد عادی است.

وی درباره قرارداد میلیاردی فوتبالیست های ایرانی گفت: الان اسمش یک میلیاردی شده است. 3، 4 سال پیش دلار 4 هزار و کسری بود اما الان 30 هزار و کسری شده است. قراردادهای میلیاردی معنی ندارد! میلیاردها را باید با میلیون ها سال قبل مقایسه کرد. بازیکنان مردم را خوشحال می کنند و سخت کار می کنند و خیلی چیزها را پشت سر می گذارند. کسانی که میلیاردی می گیرند کوتاه مدت دارند و باید آینده خود را تضمین کنند، این قراردادهای چند میلیاردی حق آنهاست. ما در فوتبال و ورزش خیلی کمتر از بقیه دنیا به بازیکنان و ورزشکاران اهمیت می دهیم.

بازیکن سابق بایرن مونیخ و هرتابرلین گفت: همیشه گفته ام که اگر در آلمان می ماندم با توجه به مالیاتی که می دادم ماهیانه 10 هزار یورو مستمری می گرفتم. آیا در کشور ما چنین مواردی برای ورزشکاران وجود دارد؟ اگر هست به من بگو ورزشکاری که درآمد میلیاردی دارد زیاد نیست. آنها باید آینده خود را تضمین کنند. ورزشکار و فوتبالیست در سراسر جهان در بهترین مکان زندگی می کند و بهترین شرایط را دارد. الان برای یک خانه 100 متری در منطقه یک تهران باید 35 میلیارد تن بپردازید. یک ورزشکار چند سال باید بدود تا خانه 100 متری بگیرد؟ در نهایت بازیکن می تواند این قراردادها را به مدت 10 سال امضا کند.

دایی با تاکید بر خداحافظی سیدجلال حسینی، مدافع و کاپیتان پرسپولیس پس از 20 سال خاطرنشان کرد: کمتر پیش می آید که بازیکنی مثل سیدجلال بیاید و 20 سال بازی کند. این نادر است. سید خودش یکی از معدود فوتبالیست های ما بود. او از زمانی که بزرگ شد یکی از بهترین های فوتبال ماست. به نظر من سید از نظر روحی و فوتبالی یکی از بهترین هاست.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص تعویض سرمربی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مشارکت سیاسیون در فوتبال تصریح کرد: نظر خاصی در این مورد ندارم. آیا الان فدراسیون فوتبال ما درست کار می کند؟ جواب بدید. چه کسی به مشکلات تیم ملی رسیدگی خواهد کرد؟ وقتی متوجه شدیم تیم ملی فوتبال قطر در این گرما و اردو راهی اسپانیا می شود، تیم ملی کشورمان در قطر اردو برگزار می کند، پاسخ سوال خود را خواهید گرفت.

دایی در این خصوص گفت: ما شعار می دهیم که سیاست در ورزش دخالت نمی کند وگرنه در همه دوره ها اینطور بوده است اما من نشنیدم نمایندگان مجلس بگویند می خواهند سرمربی تیم ملی تعیین کنند. وی ادامه داد: در مقطع حساسی هستیم، تیم ملی باید جامعه را شاد و نشاط کند و فکر کنیم اگر خدای ناکرده تیم ملی جام جهانی را نبرد چه اتفاقی می افتد.

وی با بیان اینکه مشکل تیم ملی فقط در مدیریت فدراسیون فوتبال نیست، گفت: متاسفانه ما شعار می دهیم و عادت به شعار دادن داریم. ما همه حرف می زنیم، اما عمل نمی کنیم. مثلاً سرمربی تیم ملی ما (دراگان اسکوچیچ) می گوید انگلیس را شکست می دهیم. این باعث می شود مردم فکر کنند ما می توانیم این تیم را شکست دهیم. اینها چیزهایی نیستند. شما نگاه می کنید؛ از کدام گروه به جام جهانی رسیدیم و با کدام تیم ها بازی کردیم؟ ما را نمی توان فریب داد. بازی های جام عرب نشان داد که در کدام گروه هستیم.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: برزیل در خانه 5 بر یک کره جنوبی را شکست داد اما ما 2 بر صفر مقابل کره شکست خوردیم. ژاپن یکی از بازی های مقدماتی جام جهانی در ضربات پنالتی با نتیجه یک بر صفر مغلوب برزیل شد. شما باید خیلی چیزها را تماشا کنید. این را می گویم تا مردم ناامید نشوند و فریب نخورند. شما نمی توانید انگلیس را با تیم ملی ما مقایسه کنید. حتی ولز و ایالات متحده را نمی توان مقایسه کرد. کسب نتیجه در جام جهانی با این گروه بسیار بسیار سخت است.

وی در خصوص اینکه برای جانشینی دراگان اسکوچیچ به او پیشنهاد حضور در تیم ملی ایران داده شده است، خاطرنشان کرد: خیر، چنین پیشنهادی وجود نداشت.

دایی در پایان در پاسخ به اینکه می تواند با حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال به فرشته نجات فوتبال ایران تبدیل شود، گفت: اگر بتوانم فرشته نجات خانواده ام می شوم. فدراسیون فوتبال جای من نیست. اگر می خواستم رئیس فدراسیون شوم، خیلی وقت پیش رئیس فیفا یا وزیر ورزش ایران بودم. چندین بار به من پیشنهاد شد که قبول نکردم و نخواهم پذیرفت. من با هزار تا از این پست ها و مقام ها جایگاه اجتماعی ام را عوض نمی کنم و در بین مردم هستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید