پیشنهاد آموزش و پرورش به دولت برای تعلیق معیارهای کیفیت هوا برای تعطیلی مدارس

پیشنهاد آموزش و پرورش به دولت برای تعلیق معیارهای کیفیت هوا برای تعطیلی مدارس

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در همایش بانوی فرزانه (جشن روز زن و مادر) که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: ما در کشور افتخار زیادی داریم و باید فرهنگ خود را منتقل کنیم. اخیراً یک تصادف رخ داده و محور به عنوان “مونث” تعیین شده است.

وی افزود: در گذشته های دور یکی از مولفه های قدرت جمعیت و زاد و ولد بود، بعدها صنعت آمد و هر چه کشور صنعتی تر شد، قدرتمندتر بود. اندکی بعد سلاح های زمینی آمد و هر که سلاح بیشتری داشت قوی تر بود. سپس سلاح های هسته ای، فناوری های جدید و سپس فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد عرصه شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدتی است وضعیت فرق کرده است، گفت: سپاه بر خلاف قانون تحریم شده است که این به خاطر نقشی که در آموزش و پرورش دارد است، زیرا ارتش ها به دلیل معاهدات بین المللی تحریم نمی شوند. ما این اقدام را که نشان دهنده کارآمدی سپاه است محکوم می کنیم.

زنان اجزای قدرت هستند

نوری ادامه داد: حالا چرا زنان را تربیت کردند، باید گفت که زن یکی از مولفه های قدرت است.

وی به ارزش ها و جایگاه زن در آموزه های دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: زن محوری ترین رکن تربیت است. نیروهای محرکه امروز بر آموزش متمرکز شده اند و شعار امسال مجمع ملی سازمان ملل متحد در مورد تحول آموزش بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: زن دو نقش دارد یکی در خانه و دیگری در جامعه. اوایل انقلاب 60 درصد زنان ما بی سواد بودند، الان دانشگاه بدون دانشجوی دختر نیست. 54 درصد از همکاران فرهنگی ما را زنان تشکیل می دهند، با وجود اینکه جمعیت دانشجویی پسر ما یک درصد بیشتر از دانش آموزان دختر است.

نوری با بیان اینکه زنان ما در همه عرصه ها حتی حوزه هایی مانند حقوق و قضائیه حضور دارند، گفت: زنان در دوران دفاع مقدس نیز نقش آفرینی کردند. زنان در مدیریت آموزش و حکمرانی در اکوسیستم جدید نقش دارند و از این رو دشمنان زنان هدف قرار گرفتند. البته اول خانواده را هدف گرفته بودند و دیدند که نمی توانند مستقیم وارد خانواده شوند. دیدیم که از رسانه وارد شدند و قصد داشتند کودکان و نوجوانان را به سمت دیگری ببرند.

تعطیلات مثل دوران کرونا بود

نظام روزانه 1000 میلیارد تومان برای آموزش هزینه می کند

وی ادامه داد: در دوران کرونا مدارس را تعطیل می‌کردند در حالی که مدارسشان باز بود، البته گاهی ما هم همین کارها را می‌کنیم و خودمان را تحریم می‌کنیم.

پیشنهاد آموزش و پرورش به دولت برای تعلیق معیارهای کیفیت هوا برای تعطیلی مدارس

وزیر آموزش و پرورش به تعطیلی مدارس در هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اگر به شاخص‌های جهانی کیفیت هوا نگاه کنید، در کشورهای دیگر اگر شاخص زیر 300 باشد مدارس را تعطیل نمی‌کنند، اما شاخص تعطیلی مدارس را برای ما و ما 150 می‌کنند. تعطیلی ها اینطور بود که ما شبیه دوران کرونا شده ایم. در حالی که شاخص های انتشار ما زیر 200 است.

نوری افزود: یا اگر باران یا برف ببارد تعطیل می شوند. نظام روزانه 1000 میلیارد تومان برای آموزش هزینه می کند. صرف نظر از هزینه و مهمتر از آن ارزش افزوده کار معلمان و دانش آموزان ما بیشتر از اینهاست. جامعه ما باید در آموزش موثر باشد.

وی با بیان اینکه البته اگر جان کودکان به خطر بیفتد، خودمان پیشقدم می شویم، اما نباید در فضای کنایه های رسانه های بیگانه عمل کنیم، گفت: ما اغلب این بحث را داریم و رئیس جمهور مانند دوران کرونا. لذا در این ایام به این موضوع توجه کردند و در جلسه بعدی هیات دولت پیشنهاد خواهیم کرد که این شاخص های مربوط به کیفیت متوقف شود و تنها در صورتی که خطر ادامه آموزش در مناطق محدود در قالب دیگری با رعایت قوانین و مقررات وجود داشته باشد. آئین نامه.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در تحول و ارتباط جدید با زنان و دختران، جای خانواده نباید خالی باشد و باید با امور زنان و همراهی اولیا و مربیان با جامعه ائتلاف شود.

دیدگاهتان را بنویسید