پیشنهاد انتشار 88 هزار میلیارد تن اوراق در سال 1401 نداشته ایم / امسال سهام شرکت های دولتی را در بورس نفروخته ایم.

ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792396

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه امسال فروش سهام دولت در بورس صفر است، گفت: سال آینده پیشنهاد انتشار اوراق دولتی به 88 هزار میلیارد تن رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پاسخ به سوال دولت در سال جاری با توجه به تامین مالی کشور در بورس، دولت چقدر از این بازار تامین مالی کرده است، گفت: در بازار حدود 53 هزار میلیارد تن اوراق پولی فروخته شد که البته به بازار برگشت و در حوزه بانکی و سیستم مالی برای بازپرداخت بدهی های قبلی دولت

رئیس سازمان بورس همچنین گفت: برخی از اوراق خزانه منتشر شده توسط دولت در سال جاری حدود 103 هزار میلیارد تن است که در اختیار خزانه داری قرار دارد و مقدار کمی دیگر تا 2530 تریلیون تن است. این اوراق به پیمانکارانی داده می شد که از دولت درخواست می کردند، اما البته پیمانکاران اغلب اوراق را به قیمت روز در بازار عرضه می کردند که فروخته می شد.

عشقی گفت: در زمینه فروش سهام دولتی امسال تقریبا صفر بوده و فروش سهام دولتی صورت نگرفته است. مابقی تامین مالی در بازار سرمایه مربوط به شرکت های بورسی است که با افزایش سرمایه شرکت ها تامین مالی شرکت ها انجام می شود.

وی در پاسخ به اینکه در لایحه بودجه 1401 چند سند ارائه شده است؟ وی گفت: البته این پیشنهاد همچنان مطرح است و تایید نشده است اما تعداد آن نسبت به امسال کاهش یافته و تعداد اوراق از حدود 170 تریلیون تن در سال جاری به کمتر از 100 تریلیون تن (80 هزار میلیارد تن) رسیده است. که البته بستگی به شرایط بازار دارد و بیشتر این اوراق معطوف به بازپرداخت بدهی دولت و قیمت اوراق قبلی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید