پیشنهاد به رئیس در آستانه روز تکریم بازنشستگان

پیشنهاد به رئیس در آستانه روز تکریم بازنشستگان

غلامرضا بنی اسدی در انتخابات نوشت: دوشنبه سومین دوشنبه مرداد ماه روز «تجلیل از بازنشستگان» است. تقویم چنین گواهی می دهد تا لزوم قدردانی از کسانی را که جان، نیرو و جوانی خود را برای آبادانی کشور فدا کردند، یادآوری کند. آنها که آیینه نسل امروز هستند، فردای همه کسانی که امروز انگشتی در قدرت و قدرت در قلم و اراده دارند.

تکریم آنها صرفاً قدردانی از دیروز نیست که شعار، سخنرانی، مراسم و تشکر می کند. اتفاقا امروز به نظر می رسد. امروز کارگران و زحمتکشان عصر حاضر می بینند که فردایشان پر از عزت و آبرو است. بگذارید ببینند که زندگی آینده آنها امن است. تا نظاره گر باد سفره فردا را نبرد. بگذارید چیزهای خوب را ببینند و با اعتماد به فردا از تمام قدرت امروز خود استفاده کنند تا فردا را بهتر از امروز کنند.

من اگر جای دولت بودم قطعا به آن روز توجه بیشتری می کردم. اگر صدای من به آقای رئیس جمهور برسد، یادآوری کنم که افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد، پیشنهاد می کنم حتماً کاری کنند که امیدهای از دست رفته بازگردد. گفتم با توجه به “غیرقانونی شدن مصوبه دولت از سوی مجلس” و اعلام رئیس مجلس، بهترین زمان برای اصلاح این اشتباه و تصویب پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی همین یکشنبه است. روزی که با فاصله یک صبح اتفاق می افتد، روز تکریم مستمری بگیران است.

شاید تجلیل عملی باشد برای کسانی که جان خود را در راه عزت و عظمت مملکت گذاشتند و نقد جوانی کردند و امروز گرفتار گناه رفتار متولیان شدند. پیشنهاد دادم آقای رئیسی شخصاً با این ادای احترام عملی به خدای سپید موی ایران بیاید. بله، با تصمیم درست می توان امید را بازگرداند.

ممکن است امروز کارگران امیدوارتر باشند. می توان کاری کرد که جای خود را به همدلی بدهد. ما به همدلی و دوستی نیاز داریم. ما باید با هم بر موانع غلبه کنیم. اگر دولت این اقدام قانونی را انجام دهد، بازنشستگان باید بقیه راه را طی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید