پیشنهاد عراق به ایران: ترانزیت زائران به عربستان سعودی از عراق

پیشنهاد عراق به ایران: ترانزیت زائران به عربستان سعودی از عراق

روز جدید : رئیس سازمان حج و عمره عراق در دیدار با هیئت ایرانی بر لزوم بازگشایی مسیر زمینی عتبات عراق تاکید و پیشنهاد ترانزیت زائران ایرانی از عراق به عربستان را داد. وی گفت: ما می خواهیم که عمره و حج از عراق به عربستان ترانزیت شود. در گذشته بسیاری از کشورها از طریق زمینی از عراق به عربستان سعودی سفر کرده اند.

رئیس سازمان حج و عمره عراق در دیدار با هیئت ایرانی بر لزوم بازگشایی حرم عراق در عتبات تاکید کرد و پیشنهاد ترانزیت زائران ایرانی از عراق به عربستان را داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سیدصادق حسینی در این نشست با بیان اینکه سفر زیارتی و زیارتی هیئت ایرانی به عراق به منظور تسهیل در سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات انجام شد، گفت: این سفر به کشور عراق انجام می شود. و به حداقل می رسد. چرا که در گذشته به غیر از اربعین سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر اعزام می کردیم و حتی در ایام اربعین حدود 3 میلیون و 200 هزار نفر از مردم ایران تشریف می آوردند. در مقابل، زائران عراقی به ایران سفر کردند که با فوران تاج این سفر متوقف شد.

وی افزود: حدود چهار ماه پیش سفر به عتبات عالیات را از سر گرفتیم و در این مدت 58 هزار ایرانی به عراق سفر کردند. در ایام نوروز 15000 ایرانی از طریق هوایی به عتبات اعزام شدند که آن هم بر اساس پروتکل های بهداشتی بود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به درخواست بسیاری از مردم پیگیر بازگشایی مرزهای زمینی هستیم، افزود: تنها مانع سفر زمینی کرونا بود که با وزیر بهداشت دیدار کردیم. به خوبی کنترل می شود و 75 درصد مردم ایران با تاج واکسینه می شوند.از اماکن مقدسه ایران دیدن کنید.

حسینی با بیان اینکه پیوند دینی و موضوع عبادت باعث تعمیق روابط بین کشورهای مسلمان می شود، افزود: ما به عنوان سازمان حج و زیارت وظیفه داریم نسبت به توسعه فرهنگ عبادت اهتمام جدی داشته باشیم و ادامه خواهیم داد. این کار را انجام دهید. “

وی افزود: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود، راه اندازی خط ریلی برای تسهیل تردد زیارتی بین کشورهای مسلمان است که می تواند پیوند اسلامی بین جامعه شیعه و حتی مشتاقان عبادت را تعمیق بخشد. نام این خط عبادی راه آهن به خط ولایت تغییر یافت.

رئیس سازمان حج و عبادت تشکیل مجمع زیارتی شیعیان را برای انسجام و انسجام بیشتر جهان اسلام مثمر ثمر دانست.

شیخ المسعودی، رهبر حج و درگذشته عراق نیز در این دیدار گفت: از تبادل نمازگزاران بین دو کشور خرسندیم. زیرا گردشگری مذهبی علاوه بر آثار اقتصادی، فرهنگ معنوی ملت ها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و علاوه بر تعامل دولت ها با یکدیگر، موجب دوستی و تعامل بین مردم نیز می شود.

رئیس حج و عمره عراق در خصوص بازگشایی مسیر زمینی گفت: این موضوع بسیار مهم است. عتبات نه تنها باید از طریق زمینی به عراق سفر کند، بلکه می خواهیم عمره و حج از عراق به عربستان سعودی ترانزیت شود.» در گذشته بسیاری از کشورها از طریق زمینی از عراق به عربستان سعودی سفر کرده اند.

پس از این دیدار، دو طرف در مورد موضوع حج امسال و دعوت از عربستان سعودی و برنامه های اعزام و خدمت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

هیئت ایرانی برای ادامه بازگشایی مرزهای زمینی و بررسی راه های کاهش هزینه های سفر در عتبات به عراق سفر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید