پیشنهاد فدراسیون فوتبال قطر به کی روش؛ شایعه ای نزدیک به واقعیت/ سکوت کامل فدراسیون ایران در مورد بلاتکلیفی تیم ملی!


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920885

در حالی که فدراسیون فوتبال کشورمان هنوز درباره سرنوشت نیمکت تیم ملی اظهار نظری نکرده است، زمزمه هایی مبنی بر پیشنهاد فدراسیون قطر به کارلوس کی روش به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با شکست تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی ایالات متحده آمریکا در جام جهانی 2022 و حذف از تورنمنت قطر امروز به یک ماه رسید، هنوز خبری از آخرین وضعیت کارلوس کی روش و او نیست. 9 دستیار روی نیمکت تیم ملی ایران و همچنین فدراسیون فوتبال که تاکنون موضع مشخصی در این خصوص نداشته است.

از این رو با توجه به بلاتکلیفی سرمربی 69 ساله پرتغالی که تاکنون 3 بار هدایت سرخپوشان را در جام جهانی 2014، 2018 و 2022 برعهده داشته است. منابع رسانه ای در قطر و خلیج فارس از گمانه زنی مسئولان فدراسیون فوتبال قطر برای پیشنهاد همکاری با سی کیو خبر داده اند تا کی روش جایگزین فلیکس سانچز اسپانیایی شود.

گروه رسانه ای القص که عموما اخبار موثقی را منتشر می کند، شامگاه جمعه فاش کرد که کارلوس کی روش از فدراسیون فوتبال قطر پیشنهاد دریافت کرده است. علاوه بر این، یک روزنامه نگار قطری پا را فراتر گذاشت و مدعی شد که توافقاتی بین کی روش و شیوخ قطر برای رهبری آنابی پوشان صورت گرفته است.

محمد الکعبی درباره این کی روش پرتغالی که پیش از این سرمربی تیم های آفریقای جنوبی، پرتغال، کلمبیا و مصر بوده است، نوشت: فدراسیون فوتبال قراردادش را با کارلوس کی روش پرتغالی برای مدیریت عنابی نهایی کرد. هماهنگی های اولیه بین طرفین قرارداد انجام شده و مذاکرات در مورد جنبه مالی این قرارداد ادامه خواهد داشت.

شب گذشته شیوخ قطری و سران فوتبال این کشور به طور رسمی پایان کار با سانچز را اعلام کردند. در همین راستا گفته می شد روبرتو مارتینز، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک نیز در لیست سرمربیگری تیم ملی قطر قرار دارد، اما شانس کی روش به دلیل آشنایی با فوتبال آسیا، از سایر گزینه ها بیشتر است.

تیم ملی فوتبال قطر که با 3 باخت متوالی به عنوان ضعیف ترین میزبان دوران از گروه A جام 2022 حذف شد، در شرایطی به عنوان مقصد احتمالی سرمربی باتجربه ایران معرفی شد که فدراسیون فوتبال کشورمان هنوز جلسه ای برگزار نکرده است. جلسه تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی آستانه فیفادی فروردین 1402 برآورده نشد.

به گزارش برخی رسانه ها، جلسه اعضای هیات رئیسه فدراسیون قرار است روز سه شنبه هفته جاری برگزار شود، اما در دستور کار این جلسه با وجود بی اعتمادی، خبری از بررسی شرایط نیمکت نشینان نیست. تیم ملی و تعیین تکلیف کی روش یا جانشین او و صرف ارائه مفاد از جمله بازنگری در قوانین جوایز کافی است.

فدراسیون فوتبال درباره قوانین مالی و بازرگانی فدراسیون، قوانین پاداش فدراسیون، درخواست پاداش برای صعود تیم زیر 17 سال، بررسی گزینه های تیم های ملی بانوان، تنظیم جلسه برگزار می کند. تاریخ تشکیل جلسه فدراسیون و اصلاح اساسنامه شوراهای مناطق و حداقل در ترتیب این جلسه نیمکت نشینی ذکر نشده است.تیم ملی فوتبال به سن نرسیده است.

با وجود بی‌تفاوتی عجیب و شاید قابل توجه اعضای فدراسیون فوتبال به مهم‌ترین موضوع روز فوتبال ایران، می‌توان نتیجه گرفت تصمیم برکناری کی‌روش بسیار بعید است و ادامه همکاری با او با توجه به حمایت‌ها مدیریت ورزش بدون توجه به اساسنامه فدراسیون فوتبال در دستور کار است، تعیین شده است و دیگر نیازی به این به اصطلاح کاغذبازی نیست!


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید