پیشنهاد مجازات افراد برای اظهار نظر به رئیس مجلس ارسال شده است / جزئیات: حبس از 10 تا 15 سال / 5 تا 10 سال محرومیت از حقوق اجتماعی و ممنوعیت از کار و حرفه که منجر به شهرت آنها شده است.

پیشنهاد مجازات افراد برای اظهار نظر به رئیس مجلس ارسال شده است / جزئیات: حبس از 10 تا 15 سال / 5 تا 10 سال محرومیت از حقوق اجتماعی و ممنوعیت از کار و حرفه که منجر به شهرت آنها شده است.

پیشنهاد مجازات افراد برای اظهار نظر به رئیس مجلس ارسال شده است. در بخشی از این طرح آمده است: هر فردی که دارای موقعیت رسمی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، علمی، فرهنگی و نظامی در جامعه باشد، سخنان دروغینی را بیان می کند که طنین گسترده ای دارد… در صورتی که یکی از مصادیق فساد باشد. به محکومیت درجه سه به جزای نقدی دو برابر خسارت وارده محکوم خواهد شد. علاوه بر این، افراد نامبرده به محرومیت از حقوق اجتماعی و ممنوعیت کار و حرفه ای که منجر به شهرت آنها شده بود به مدت پنج تا ده سال محکوم شدند.

طرح مجازات و بازدارنده در خصوص اظهارنظر افراد به هیئت رئیسه مجلس رسید.
حسینعلی حاجی دلیگانی از اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی با اعلام این خبر افزود: هیچکس را نمی توان به خاطر داشتن نظر مجازات کرد اما اجازه اظهار نظر مطلقا آزاد را ندارند.

به گزارش فارس، وی اظهار کرد: بر این اساس طرحی در مجلس آغاز شده که هدف آن جلوگیری از اظهارنظرهای نامناسب و غیر کارشناسی است.

متن کامل طرح مجازات به شرح زیر است:

(معرفی انگیزه ها)

همه افراد در برابر قانون مساوی هستند.وضعیت شغلی اجتماعی و خانوادگی افراد مانع از مجازات جرایم ارتکابی و جبران خسارات ناشی از آنها نمی شود.و کانال های فضای مجازی روزنامه ها و روزنامه ها و …. عقاید و افکار غیر واقعی خود را بیان می کنند و افراد را به ایجاد بی نظمی و هرج و مرج و غیره تحریک می کنند و این اظهار نظر و تحریک اقشاری ​​از جامعه به ایجاد هرج و مرج، بی نظمی و بلاتکلیفی مؤثر است. این افراد می گویند ما نظرات شخصی خود را می گوییم و اینکه عده ای به خاطر نظر ما اقدام کرده اند به ما ربطی ندارد.

هیچکس را نمی توان به خاطر داشتن عقیده مجازات کرد، اما اظهار نظر کاملا آزاد مجاز نیست، مثلاً در برخی کشورهای اروپایی نمی توان گفت که چه کسی گفته است که هیتلر یهودیان را در هولوکاست کشته است؟! برای این موضوع به شما 25 سال حبس می دهند، حتی اگر بگوید من شک دارم که این اتفاق افتاده باشد و در این مورد بررسی علمی کنیم، همان مجازات را خواهد گرفت.

برخی از این افراد که دارای سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و… هستند. موضع، نظر خود را در فضای مجازی بیان کنند، اینطور نیست که کسی نشنود وقتی فردی 400 یا 500 هزار فالوور دارد، اجازه اظهار نظر ندارد زیرا اظهار نظر در جامعه واکنش دارد و اگر چیزی بگوید که باعث سردرگمی مردم شود. ذهن، او مسئول است.

بارها می بینید که فلان بازیگر در سال های اخیر مطالبی علیه امنیت ملی منتشر کرده است اما همچنان در صدا و سیمای ما استفاده می شود. در نظام اداری کشور باید از این حاکمان شکایت کرد که چرا به این افراد جا می دهند، در قانون اساساً عناوینی مانند «مؤلف»، «مناسب»، «سبب» و «تشویش شورش» وجود دارد. . که افراد مشهور و همه را می توان دستگیر کرد. کسانی را که به هر نحوی هرج و مرج را ترویج می کردند و نظم و امنیت عمومی را تهدید می کردند، مجازات کرد. ضمناً در اغتشاشات بیش از هر چیز باید با عوامل و محرکان غارت اموال عمومی مبارزه کرد.

اگر کسی باعث تشویش اذهان عمومی شود، ماده 286 قانون مجازات اسلامی به صراحت می گوید که اگر این اخلال زیاد باشد، فساد گسترده است و افراد به طور قطع می توانند طبق قوانین موجود مجازات شوند، البته به جز در قسمت کیفری، می توانند نیز مجازات شوند. از نظر حقوقی تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، مثلاً در اغتشاشات اخیر تعداد قابل توجهی آمبولانس به آتش کشیده شد و هر آمبولانس چندین میلیارد تومان قیمت دارد. در کنار امکانات و تجهیزات فراوانی که دارد، افراد داخل آن نیز کشته شده اند و حالا خدای ناکرده کشته یا مجروح شده اند. چه کسی باید به این افراد پول بدهد؟ چه کسی مسئول پرداخت این خسارات است؟ همه می گویند دولت اما چرا دولت؟ هر کس این کار را کرد باید بپردازد. چه کسی این کار را کرد؟ همان کسی که آمد و آمبولانس را آتش زد، اما وقتی در حالت کلی مردم می آیند و تحت تحریک و فکر یک نفر کاری می کنند، آن که آنها را تحریک می کند هم مسئول است. لذا الحاق ماده ای به قانون مجازات اسلامی جهت ارائه ضمانت اجرایی قوی برای مقابله با این گونه ناهنجاری های اجتماعی ضروری است، طرح زیر تقدیم شورای تشریفات حقوقی می شود. لذا طرح زیر ارائه می گردد

حسینعلی حاجی دلیگانی – حسین جلالی – سیدمحمود نبویان – فاطمه رحمانی – پروین صالحی مبارکه – محمدرضا احمدی – احمد حسین فلاحی – قاسم ساعدی – حجت الله فیروزی – سید البرز حسینی – عبدالکریم جمیری – مجید پژمان نصرالله علی خدریان – حسین حقوردی – سیدعلی یزدی خواه – بهروز محبی نجم آبادی – علیرضا زندیان – مهدی روشنفکر – سید علی موسوی – کیوان مرادیان کوچسرایی – حبیب آغاجاری – سید محمد مولوی

عنوان طرح: پیشنهاد الحاق یک ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و بازدارنده (یک ماده – یک ماده به عنوان ماده 512) به طور مکرر به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تحریم ها و بازدارنده های مصوب). در تاریخ 3/2/1375) به شرح زیر. ضمیمه شده است.

هنر مکرر ماده 512 – هرکس در سخنرانی ها، مصاحبه ها، مقالات، پیام ها و یادداشت های خود در فضای واقعی یا مجازی در اموری که نظر مراجع را می طلبد در جامعه دارای موقعیت رسمی، عمومی، سیاسی، خانوادگی، علمی، فرهنگی و نظامی باشد، رسمیت دارد. و هنوز هیچ نظر رسمی مبنی بر بیان مطالب کذب که طنین گسترده ای داشته باشد و موجب نقض جدی نظم عمومی در کشور، ناامنی و یا آسیب فراوان به تمامیت بدنی افراد یا اموال عمومی و خصوصی و یا موجب گسترش فساد شود، اعلام نشده است. یا فحشا در حد عریض در صورتی مؤثر است که از مصادیق فساد در جهان موضوع ماده (286) قانون مجازات اسلامی 1/2/1392 علاوه بر محکومیت به مجازات تعزیری درجه سه. جریمه نقدی معادل دو برابر خسارت وارده به تمامیت جسمانی اشخاص یا اموال عمومی و خصوصی و جبران خسارت وارده به عهده دارد.

تبصره – بر اساس این ماده، مشمولین نامبرده علاوه بر مجازات‌های فوق به محرومیت از حقوق اجتماعی از پنج تا ده سال و منع از کار و حرفه‌ای که موجب شهرت آنها شده است محکوم خواهند شد.

رئیس محترم شورای اسلامی

با احترام، با رعایت ضوابط داخلی شورای اسلامی و ماده (4) قانون جمع آوری و تجدید نظر در قوانین و مقررات کشور، مصوب 25/03/1388، نظر نایب رئیس وصیت نامه. قوانینی در خصوص پیشنهاد الحاق ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و بازدارنده ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید