پیشنهاد نماینده رش برای تغییر تعطیلات رسمی کشور با جمعه و شنبه


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815829

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلات رسمی کشور برای روابط اقتصادی و فرهنگی با جهان به ویژه با همسایگان باید به روز جمعه و شنبه تغییر یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در جریان بررسی لایحه تغییر ساعت رسمی کشور، پیشنهاد تغییر روزهای تعطیل رسمی را مطرح کرد و توضیح داد: تعطیلات رسمی کشور پنجشنبه و جمعه و تعطیلات کشوری است. دنیا شنبه و یکشنبه است. یعنی تبادلات اقتصادی ما با دنیا در شرایط اقتصادی فعلی چهار روز در هفته تعطیل است.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط و تعامل با کشورهای جهان افزود: از سوی دیگر روز پنجشنبه در برخی استان ها و نهادها تعطیل است که باعث سردرگمی مردم می شود. پیشنهاد من این است که تعطیلات رسمی کشور با جمعه و شنبه تغییر کند و در نتیجه فقط یک روز روابط اقتصادی با دنیا قطع شود و در نهایت این به نفع کشور باشد.

پس از آن که هیچ نماینده ای مخالف این پیشنهاد صحبت نکرد، عبدالرضا مصری، معاون رئیس جمهور و سخنگوی مجلس گفت: برنامه فعلی لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور است و پیشنهاد شما تغییر تعطیلات رسمی است تا به ما اجازه دهید. ادامه دهید و موضوع را در جای خود مطرح کنید.

کوچکی نژاد بار دیگر تاکید کرد: بحث تغییر ساعت و تغییر تعطیلات رسمی می تواند یک بار در یک دوره مجلس اتفاق بیفتد و بعید است در این دوره دوباره این موضوع مطرح شود.

مصری در پایان گفت: با توجه به اینکه این موضوع ربطی به دستور فعلی پارلمان در ساعت رسمی کشور ندارد، آن را می پذیریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید