پیشکسوتان جوان را به تیم های ملی جذب می کنیم


ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821560

در بازدید معاون رئیس جمهور از اردوی تیم پارالمپیک چه گذشت؟!

معاون رئیس جمهور از اردوی تیم های پارالمپیک بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه بازدید از اردوی تیم پارالمپیک گفت: امروز این افتخار را داشتم که در خدمت این ورزشکاران باشم. امروز بازدید از ورزش هایی بود که هم برای تیم و هم برای فرد مایه مباهات است. یکی از وظایف ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه به شرایط این بستگان است و بنیاد همواره حامی این بستگان بوده است. ما در این دولت توجه ویژه ای به این ورزشکاران خواهیم داشت.

زاده هاشمی، داور مسابقه در پاسخ به این سوال که آیا دولت پیگیر این موضوع است یا خیر، پای صحبت تیم ملی والیبال نشست تا از نصف شدن جوایز انفرادی آنها گلایه کند. وی گفت: این موضوع مربوط به وزارت ورزش و جوانان است و مدیریت آن بر عهده وزارت ورزش است. ما برای حمایت از تیم ها و ورزشکاران اختصاصی کار می کنیم. تقویت همکاری ها یکی از موضوعاتی است که در رابطه با این ورزشکاران دنبال خواهیم کرد. این یکی از وظایف بنیاد شهید است و ما در حال انجام آن هستیم.

وی افزود: در ورزش جانبازان و معلولان کارهای اساسی انجام شده است. اگر دولت و مجلس به شما کمک کردند این منبع شما بود و امیدوارم در آینده نیز این راه قهرمانی طی شود. توجه به سلامت جسمی، روحی و روانی خانواده ها در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه ماست.

محمود حسروی اوفا همچنین درباره بازدید قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور از اردوی تیم های پارالمپیک گفت: این بازدید به دعوت کمیته پارالمپیک انجام شد تا قاضی زاده هاشمی با کاروان اعزامی به هانگجو آشنا شود و در جریان امور ورزشی قرار گیرد. برای جانبازان و معلولان.»

وی افزود: هدف اصلی ما ایجاد انگیزه جدید برای پیشکسوتانی که دوره قهرمانی آنها به پایان رسیده است، برای شروع فعالیت های ورزشی بود. با توجه به زنده بودن آرمان های انقلاب، پیشکسوتان جوان این آرمان ها را داریم و تلاش می کنیم آنها را در تیم های ملی بگنجانیم. این جوانان با این ورزش آشنا هستند و می توانند از رشته های مختلف حمایت کنند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک درباره وضعیت سارا جوانمردی و زهرا نعمتی که به صورت اختصاصی تمرین نمی کنند و تمرین نمی کنند، گفت: این موضوع به فدراسیون جانبازان و معلولان مربوط می شود. این دو همیشه در کنار ورزش های پارالمپیک خواهند بود و از سرمایه های خوب این ورزش برای جانبازان و معلولان هستند. در بخش تیم های ملی و مربیان فقط شاخص ها را وارد می کنیم. آنها در توکیو استرس زیادی داشتند و نیاز به استراحت داشتند. آنها هنوز در حال یادگیری هستند که به کدام سمت بروند.

خسواری اوفا درباره سیاست های اعزام کاروان ایران به بازی های پاراآسیایی هانگزو گفت: این سیاست ها مانند بازی های پارالمپیک است. پیشکسوتان جوان ممکن است در گروه چهارم قرار بگیرند که با کیفیت نیز مشخص می شود.

وی در خصوص پیش بینی خود از عملکرد کاروان ایران در بازی های پاراگوئه هانگژو گفت: اکنون برای پیش بینی زود است، شاید در یک ماه اخیر بتوانیم بر اساس آخرین رکوردها پیش بینی هایی داشته باشیم که در این صورت می توانیم دقیقاً ارائه کاروان در هانگژو را پیش بینی کنید.”

محمد شروین اسبقیان در پایان درباره وضعیت داوید علیپوریان، پیشکسوت والیبال که به تیم ملی دعوت نشده است، گفت: وارد بحث علیپوریان می شویم. او یکی از سرمایه های ماست و از او مراقبت خواهیم کرد. با این حال علیپوریان افتخار می کند و چندین سال در تیم ملی خدمت کرده است.

وی در خصوص اینکه سارا جوانمردی به صورت انحصاری تمرین می کند، توضیح داد: هر کاری که انجام داد با هماهنگی فدراسیون بوده است. آقا در حال تمرین است و ما شاهد اجرای او هستیم. جنتلمنی شرایط خود را با فدراسیون در میان گذاشته و قطعا به موقع به اردوی تیم ملی چتر نجات اضافه خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در پاسخ به این سوال که آیا جوانمردی درخواست مربی خارجی کرده است، گفت: در مورد مربی خارجی چیزی به ما نگفته است. آقا با حوزه فنی و دبیر فدراسیون هماهنگ است و مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید