پیشکسوت استقلالی به شدت از خریدهای جدید فرهاد مجیدی انتقاد کرد

پیشکسوت استقلالی به شدت از خریدهای جدید فرهاد مجیدی انتقاد کرد

صمد مرفاوی پیشکسوت استقلال می گوید بی کیفیتی دربی به این دلیل است که در حال حاضر اکثر مسابقات لیگ برتر در چنین شرایطی برگزار می شود و به همین دلیل نتیجه در بازی استقلال و پرسپولیس باورنکردنی بود.

بازی دربی بی سر است؟

باید بگویم که می توانستیم با همین نتیجه بازی را پیش بینی کنیم. دلیلش هم این است که در تمام فوتبال باشگاهی کشور چندین هفته گل داریم. متاسفانه همه باشگاه ها از نظر امتیاز ضعیف هستند. این مشکل را در دربی به وضوح دیدیم، نه تنها گلزن نداریم، بلکه بازیکن تاثیرگذاری برای ایجاد موقعیت گل نداریم. فرصت های گل کمی در اختیار مهاجمان قرار می گیرد و همان فرصت های اندکی توسط مهاجمان از دست می رود.

استقلالی ها معتقدند داور برای این تیم پنالتی نگرفته است.

صحنه ای که در دقیقه 87 دربی رخ داد، شباهت زیادی به دیدار پرسپولیس و مس در رفسنج داشت. عیسی القطر هم مثل رودی زاستد از زمین اخراج شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد و پرسپولیس با همان گل از شکست فرار کرد اما نش صاحب پنالتی نشد.

به نظر شما دربی باید اینقدر بد باشد؟

شاید خیلی ها فکر می کردند که نبود تماشاگر از استرس استقلال و پرسپولیس برای انجام بازی شان می کاهد. با این حال نشاط تاکتیکی را در دو تیم به خصوص در نیمه اول شاهد نبودیم.

عملکرد سید حسین حسینی در بازگشت به دروازه چگونه بود؟

هیچ یک از دروازه بان ها بررسی جدی نکردند. حسینی با پا توپ را کنترل کرد که شاید به ضررش تمام می شد اما در وقت های اضافه خیلی خوب بود.

فکر می کنی استقلال امتیاز زیادی از دست نداده است؟

وقتی سپاهان امتیاز می گیرد، اگر می خواهیم قهرمان شویم، باید برنده شویم. چه سپاهان و سایر رقبا. در غیر این صورت کار تا روزهای آخر کشیده خواهد شد. فکر می کنم استقلال امسال پتانسیل قهرمانی را دارد اما روزهایی که دیگران گل نمی زنند باید همه امتیازها را کسب کنند.

بازیکنان خارجی تیم چگونه خود را نشان می دهند؟

آنها در گذشته تیام، جباروف و پاتوسی بودند. نمی دونم سوال فشار روی ژست و یام هست یا نه. شاید بازیکنان فعلی هم همین وضعیت را داشته باشند. این ژست، البته، باید یکی از آن فصل ها را به ثمر برساند. نمی دانم فشار زیادی بود یا مشکل فنی، اما باید بهتر کار می کرد. وقتی فوتبالیست خارجی به تیمی می آید باید یک سر از بازیکنان ما بلندتر باشد تا مربی فوتبالیست بومی کنار برود و به بازیکن خارجی فرصت بازی بدهد. در واقع بازیکن خارجی باید تاثیرگذار باشد اما تا به حال کار موثر بازیکنان خارجی در استقلال را ندیده ام.

هواداران هم از دربی راضی نبودند.

من فکر می کنم ما کمتر از جذابیت های حاشیه ای که طرفداران به دنبال آن هستند، خواهیم دید. البته هجوم بازیکنان تاثیرگذار در مسابقات قهرمانی اروپا را می توان در عملکرد سایر بازیکنان شاغل در لیگ برتر مشاهده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید