پیشکسوت پرسپولیس: من فوتبال تیم مجیدی را قبول ندارم

پیشکسوت پرسپولیس: من فوتبال تیم مجیدی را قبول ندارم

عباس آقایی که با افشین گتبی در دراماتیک ترین قهرمانی سرخپوشان حضور داشت به دلایل ناکامی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین عملکرد پرسپولیس در لیگ بیست و یکم می پردازد.

آقایی در ابتدای صحبت های خود درباره عملکرد سپاهان در آسیا گفت: سپاهان از نیم فصل دوم دچار مشکلات روحی و روانی شده و با این مشکل وارد مسابقات آسیایی شده است. این تیم در مسابقات عملکرد بدی نداشت و از نظر مالکیت توپ هم خوب عمل کرد اما در فوتبال حرفه ای وقتی توپ را گل نمی زنی متاسفانه این اتفاق می افتد.

وی در ادامه درباره شکست های گلزنی سپاهان بیان کرد: به نظر می رسد خط دفاعی سپاهان با مشکل مواجه شده است. حتی اگر به دیدارهای این تیم در نیم فصل نگاه کنیم، می بینیم که بازیکنان در خط دفاعی عملکرد قدرتمندی نداشتند. دلیل نتیجه گیری خوب سپاهان خط جلو بود و آنها بودند که اجازه حرکت در بازی را به تیم حریف ندادند و به همین دلیل ضعف خط دفاعی مشخص نشد. اما در آسیا این ضعف زمانی آشکار شد که تیم ها به سپاهان فشار آوردند.

آقای سپاهان سپس با بیان اینکه سپاهان با وجود حضور ستارگان نتوانست در لیگ به نتایج قهرمانی دست پیدا کند، گفت: به نظر می رسد سپاهان در داخل مشکل دارد. او در سالی که من در سپاهان بودم این مشکلات را داشت. مشکلات حاشیه ای در تیم روی عملکرد تیم هم تاثیر گذاشت. البته چون در تمرین نیستم نمی توانم به طور قطعی بگویم اما قطعا بازیکنان با هم یا با کادرفنی اختلافاتی دارند که روی تیم هم تاثیر گذاشته است. مشخص است که بازیکنان مثل فصل گذشته با تمام توان بازی نمی کنند و یا تمرکز کافی ندارند و همین باعث شد در وضعیت صددرصدی قرار نگیرند.

بازیکن سابق سپاهان درباره انتقادات به محرم نویدکی و اینکه برخی فکر می کردند او نمی تواند با ستاره ها خوب بازی کند، گفت: محرم بازیکن بسیار خوبی با شخصیت است و اینکه نمی تواند با ستاره ها درست بازی کند به نظر من درست نیست. چون فوتبال را خوب می فهمد و برایش فرقی نمی کند که بازیکنش ستاره باشد یا معمولی. تنها سوالی که باقی می ماند تجربه محرم است چون تجربه است که به سرمربی در تیم اول بازی، جابجایی های به موقع، آنالیز و… کمک می کند.

وی درباره تقابل سپاهان و استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر که می تواند در تعیین قهرمان لیگ نیز تاثیرگذار باشد، گفت: فکر می کنم سپاهان به راحتی می تواند این تیم را شکست دهد البته قطعا بازیکنان سپاهان از نظر روحی و روانی دچار مشکل شده اند. با توجه به حذف آنها از آسیا، اما قطعا تیم روی آن کار می کند، سپاهان از نظر فنی به مراتب بهتر از استقلال است.

آقایی افزود: من به شخصه عملکرد استقلال را قبول ندارم و فکر می کنم سپاهان و پرسپولیس از نظر تیمی خیلی بهتر هستند. موفقیت فعلی استقلال به انگیزه بازیکنان جوانش است و بالای جدول بودن به آنها روحیه می دهد وگرنه در همه پست ها ضعیفتر از پرسپولیس و سپاهان هستند.

وی در ادامه به ارزیابی عملکرد پرسپولیس در لیگ بیست و یکم گفت: در سال های اخیر فرم تیم پرسپولیس تغییر زیادی کرده است. مثلا سرخپوشان یک فصل مهاجمان و یک فصل دیگر هافبک های فیکس خود را از دست دادند. همه این تغییرات امسال جمع شده و خود را نشان داده است. از طرفی پرسپولیس هم نتوانست تعویض های توانمندی جذب کند و این شرایط به وجود آمد اما پرسپولیس همچنان با این وضعیت شاهکار کرد چون 80 درصد تیم از دو سه سال پیش جدا شد و بازیکن باکیفیتی اضافه نشد.

وی تاکید کرد: یحیی با پرسپولیس نتایج بدی نگرفت و توانست به جایگاه خوبی برسد. هر تیم دیگری جای پرسپولیس بود، با تعداد بازیکنانی که از دست داد و تعداد نفراتی که جذب کرد، قطعا وضعیت بدی داشت.

هافبک سابق پرسپولیس با اشاره به تاثیر جدایی از احمد نورالهی گفت: در سال های گذشته مهمترین هافبک پرسپولیس احمد نورالهی بود. در گذشته که بازی مساوی می شد، یکی از هافبک های پرسپولیس با شوتزنی یا تکنیک کارش را انجام می داد اما امسال بعد از جدایی نورالهی، نفراتی مثل رضا اسدی جذب شدند. اگر فرمت بازی رضا اسدی متفاوت است و نمی توانید از این بازیکن بپرسید که از احمد چه می خواهید. به همین دلیل پرسپولیس امسال در خط هافبک شادابی و عطش کافی را ندارد.

وی در نهایت در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند سرخپوشان هنوز شانس قهرمانی دارند، گفت: قطعا این شانس وجود دارد. سالی که در پرسپولیس بودیم 6-6 هفته مانده به پایان قهرمانی 6 امتیاز کم شدیم اما قهرمان شدیم. به نظر من قهرمانی در این فصل هم ممکن است به شرطی که خود بازیکنان پرسپولیس امتیاز از دست ندهند و قدرت کافی داشته باشند. مطمئنم استقلال در ادامه لیگ امتیاز از دست می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید