پیشکسوت پرسپولیس پشت سر علی کریمی ایستاد

پیشکسوت پرسپولیس پشت سر علی کریمی ایستاد

علی کریمی یکی از اسطوره های باشگاه پرسپولیس به حضور تماشاگران پرسپولیس مقابل وزارت ورزش و امور دارایی هیئت مدیره جدید باشگاه پرسپولیس در فضای مجازی واکنش نشان داد. محمد پنجعلی کاپیتان سابق پرسپولیس در گفت وگو با خبرورزشی درباره وضعیت جدید مدیریت باشگاه پرسپولیس و واکنش علی کریمی به اتفاقات مدیریتی این باشگاه صحبت کرد.

اوضاع پرسپولیس ناآرام است

محمد پنجعلی درباره اتفاقاتی که در باشگاه پرسپولیس می گذرد و باعث ناراحتی هواداران و پیشکسوتان شده است، گفت: واقعیت این است که ما پیشکسوتان کاری از دستمان برنمی آید. اوضاع بسیار آشفته است.

حق با علی کریمی است

وی در پاسخ به این سوال که آیا علی کریمی در اینستاگرام به این وضعیت واکنش نشان داده است، پاسخ داد: بله! حق با علی آقا بود. حرف او درست است و پیشگام هیچ کاری نمی تواند بکند. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم حمایت از بچه های تیم و مردم است.

چرا هیئت مدیره پول در نمی آورد؟

هیئت مدیره ای که به باشگاه می آید باید مسائل مالی را هم بررسی کند. حتی در چنین شرایطی هم باید از جیبش پرداخت کند. وقتی درآمدی نیست، مدیرعامل جدید می آورند تا چه مشکلی در باشگاه حل شود؟ این به خاطر آماتور بودن فوتبال ماست. تیمی که ریاست وزارت ورزش را برعهده دارد و هزینه هایش از بیت المال است نمی تواند حرفه ای باشد.

فوتبال ایران آماتور نیست چه برسد به حرفه ای!

این شرایط با شرایط فوتبالی که افوسی مد نظر دارد سازگاری ندارد. اگر عناصر AFC را برای فوتبالمان در نظر بگیریم، تیم های ما حتی آماتور هم نیستند. چطور می شود برای تیمی که در سه سال دو بار به فینال آسیا رسیده است، در مدت زمان کوتاه چهار یا پنج بار مدیرعامل عوض کرد؟

صحبت های کریمی در مورد قراردادها کاملا درست است

علی کریمی حق داشت و نکته ای را بیان کرد. چطور ممکن است آقایان قراردادشان را تمدید کنند، بازیکن بخرند اما در زمان پرداخت استعفا بدهند؟ اینها مشکلات فوتبالی ماست که هیچ مدیر فوتبالی در آن وجود ندارد. این همه پیشکسوت و بزرگان پرسپولیس در خانه هایشان نشسته اند تا بر عده ای که فوتبال نمی فهمند حکومت کنند.

می خواهند علی کریمی را خراب کنند/ پرسپولیسی ها لیگ را ببندند/ تو سرمربی پرسپولیس شدی چرا از جیب خرج نمی کنی؟

فوتبال ما یک بازی دوره ای است

در درونمان فوتبال بازی کردن، سروصدا کردن و شادی کردن، فایده ای ندارد. هدف بازی های باشگاهی رسیدن به جام باشگاه های قاره است، این هدف تمام دنیاست. هیچ فایده ای ندارد که فقط با خودمان فوتبال بازی کنیم. ما باید بتوانیم بیرون برویم و خودمان را در آنجا ثابت کنیم.

حمله به علی کریمی کمرم را لرزاند

از اینکه دیدم در فضای مجازی علیه علی کریمی چه می گویند واقعا شوکه و شرمنده شدم. علی کریمی اسطوره فوتبال ماست. حیف است این ایرادات را از او بگیرند. از چیزی که در مورد علی کریمی دیدم ناراحت شدم. علی کریمی فوتبالیستی بود که نه تنها در فوتبال، بلکه در تمام لحظات زندگی اش در کنار مردم بود. مردم باید حواسشان جمع باشد چون حتماً عده ای می خواهند علی کریمی را خراب کنند. او نه تنها فراتر از حد انتظار در فوتبال ظاهر شد، بلکه در مسائل دیگر چهره متفاوتی بود. نمی دانم برخی برای چه هدفی می خواهند چهره او را لکه دار کنند!

به یحیی گفتم به تیم برگردد و او گفت شرمنده ام

همان روزی که یحیی گل محمدی استعفا داد با او صحبت کردم. حرفش منطقی بود. او به من گفت الان برو و به بازیکنان درباره تمرین بگو. آنها حق دارند پول خود را مطالبه کنند. آنها به عنوان مربی منتظر من هستند. وقتی باشگاه پشتم را خالی کرد چه کار کنم؟

آیا تعهد می دهید و می روید؟

فوتبال یک حرفه نیست. وقتی تعهد می‌دهی، باید به آن عمل کنی. تماشا کنید که بازیکنان خارجی بدون شکایت می روند و به ارزش پول خود می رسند. پنجره باشگاه را می بندند. به خدا این بازیکنان به خاطر مردم سرشان را بلند نمی کنند وگرنه ممکن است هر کدام با قراردادهای محکم مسابقات را هم ببندند. اما آنها شروع به دوست داشتن این افراد کرده و تمرین می کنند. بعد میگی ما الان 10 درصد قراردادت رو میدیم! صدقه می دهی؟ این فوتبال حرفه ای نیست.

دیدگاهتان را بنویسید