پیشکسوت پرسپولیس: چه کسانی در فوتبال ما 88 میلیارد می گیرند؟

پیشکسوت پرسپولیس: چه کسانی در فوتبال ما 88 میلیارد می گیرند؟

ناصر محمدهانی ستاره دهه 60 تیم ملی و پرسپولیس در گفت و گو با خبروشی با اشاره به اینکه سطح کیفی فوتبال ایران به تناسب قرارداد بازیکنان پایین آمده است، گفت: در سال 1380، فوتبال ایران در سال 2018 به 100 درصد رسید. حالا بهزاد داداش زاده در این باره می گوید: حق با ناصر محمدانی است. پول هش قبلا فوتبال ایران را گرفته است. بازیکنان حقوق خوبی می گیرند، مردم انتظار کار فنی خوبی دارند، اما همین بازیکنان در پاس دادن و کنترل توپ و دویدن مشکل دارند! این وضعیت به فوتبال ما آسیب می زند. من واقعاً ستاره ای در لیگ برتر ما نمی بینم، اما اعدادی که در حال تغییر هستند، خیره کننده هستند.

وی ادامه می دهد: مثلا شنیدم بازیکنی با باشگاهش قرارداد چند ساله 88 میلیارد تومانی بسته است! آیا واقعا این بازیکن 88 میلیارد تومان می ارزد؟ این پول از کجا می آید و کجا خرج می شود؟ مشکلی نیست و من عاشق فوتبال هستم و فوتبالیست ها حقوق خوبی می گیرند، اما نتیجه چیست؟ چرا حداقل یک بار به دور دوم جام جهانی نروید؟ همه شاهد بودیم که کره جنوبی و ژاپن با حضور اسپانیا و آلمان چگونه از گروه خود صعود کردند. چرا ما نمی توانیم؟

هافبک سابق تیم ملی و پرسپولیس تصریح کرد: معتقدم این افزایش بی رویه قیمت بازیکن برای فوتبال ایران خطرناک است. در این شرایط تا دو سه سال آینده چگونه می خواهیم این فوتبال را مدیریت کنیم؟ آیا الان می بینیم یا می شنویم که باشگاه ها با بودجه های 700 یا 800 میلیارد تومانی اداره می شوند؟ این مبالغ چرخه مالی کل لیگ برتر ما تا همین چند سال پیش بود! الان چه اتفاقی افتاد؟ آیا کیفیت بازیکنان ما بالا رفته یا ستاره های زیادی در این فوتبال متولد شده اند؟

داداش زاده ادامه می دهد: از دوستان خواهش می کنم تنها بخشی از این بودجه و هزینه های کلان را برای تیم در سطح اصلی صرف کنند. به من اعتماد کنید، با سرمایه گذاری مناسب روی جوانان و جوانان مستعد می توانیم در 4 یا 8 سال آینده به دور دوم یا حتی سوم جام جهانی برویم. ما از ساخت و ساز و آکادمی غافل شده ایم و فقط برای تیم های بزرگسالان هزینه های هنگفتی می کنیم و این می تواند در درازمدت به فوتبال کشورمان آسیب برساند. روزگاری در تیم امید بازی می کردم. شما آن را باور نمی کنید. خداداد عزیزی، افشین پیرانی، رضا شاهرودی، رضا رضایی منش، حسین خطیبی و خیلی از بازیکنان باکیفیت دیگر بودند و حالا شاید نام بردن از تک تک آنها کسل کننده باشد، حالا می توانید یک بازیکن امید در سطح خداداد به من معرفی کنید. عزیزی؟ ما داریم؟ دلیل این چیست؟ آیا در آن زمان پول زیادی برای فوتبال خرج شد؟ قطعا و برای همیشه، اما فوتبال ایران بازیکنان مستعد بی نظیری تولید کرد. امیدوارم فوتبال ایران به زودی به این نتیجه برسد که برای فوتبال ابتدایی هم هزینه کند.

هافبک سابق تیم ملی ایران در خصوص شایعه انتخاب سرمربی آینده تیم کشورمان، تصریح می کند: نام هکتور کوپر را شنیده ام که به نظرم سن بالایی دارد و آقای … خود تاج تکذیب کرد. فوتبال ایران به خون تازه و سرمربی با شجاعت نیاز دارد. من نمی گویم ایرانی یا خارجی، بلکه چیزی که می گویم این است که باید فردی انتخاب شود که آینده فوتبال ایران را بسازد. او در حال ساختن آینده تیم ملی است و این نیاز به یک سرمربی شجاع با دانش و برنامه دارد. کسی که جرات دارد از یک بازیکن جوان استفاده کند. زمانی مرحوم پرویز دهداری نقش احمدرضا عابدزاده 20 ساله را بازی می کرد و یا میتبی محرمی، صمد مرفاوی، محمد حکپور، محمد تقوی، مرتضی کرمانی مقدم، امیر افتخاری و … را شناسایی و معرفی کرد. در تیم ملی ایران امیدوارم فردی که جسارت استفاده از جوانان و تغییر نسل در تیم ملی را داشته باشد به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود. حالا این مربی می خواهد خارجی باشد یا داخلی!

دیدگاهتان را بنویسید