پیشکسوت پرسپولیس: کالنووی باید این 2 بازیکن را به استقلال دعوت می کرد

پیشکسوت پرسپولیس: کالنووی باید این 2 بازیکن را به استقلال دعوت می کرد

مرتضی فنونی زاده درباره اولین لیست امیر کلانوی برای تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برای 2 بازی دوستانه مقابل روسیه و کنیا این لیست می تواند بهترین باشد. اگرچه برخی از بازیکنان شایسته به دلیل مصدومیت یا مشکلات شخصی نتوانستند در این اردو شرکت کنند، اما کالنووی نشان داد که نگاه ویژه ای به بازیکنان لیگ برتری دارد که بسیار خوب است.

وی افزود: شاید تنها 2 فوتبالیست باکیفیت ما یعنی مهدی کایدی و اللهیار صیادمنش در این لیست غایب باشند. کالنووی باید به این بچه ها فرصت بدهد، به خصوص کاید که در هفته های اخیر چند فلش خوب در لیگ برتر داشته است. البته باید کمتر از لژیونرها استفاده کند. با وجود اینکه آنها در اروپا و منطقه خلیج فارس سخت کار می کنند، اما تیم ملی نیاز به پوست اندازی دارد که خدا را شکر به عنوان یک مربی حرفه ای، کالنووی با لیست جدید خود توجه زیادی به این موضوع نشان داده است.

ملی پوش سابق فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: بازی با روسیه و کنیا نیز فرصت خوبی برای مشخص شدن کالیبر بازیکنان بومی است. قلانوی لیست اولیه خوبی منتشر کرد. البته به جرات میتونم بگم در دوره کیروش به جز 5-6 بازیکن، بازیکنان دیگری هم به تیم ملی دعوت شدند، اما امیدوارم فکر و سیستم امیر با کیروش یکی نباشد. ما تیم ملی ایران هستیم و این تیم باید همیشه مثل استقلال و پرسپولیس تهاجمی بازی کند. همه آنها بازیکنان یکسانی می گیرند، اما کالانویی نگاه ویژه ای به لیگ برتر دارد.

فنونی زاده تصریح کرد: امیر گلنوی پسر محله من است و به عنوان یک دوست قدیمی برای او در تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. تیم ملی برای همه ماست نه یک فرد خاص. شک نکنید قلعه نویی هم نگاه پر رنگی ندارد و اینکه از سپاهان بیشتر از پرسپولیس و استقلال بازیکن دعوت کرده اند نشان می دهد که دنبال این مشکلات نیستند. امیدوارم همه به موفقیت او در این دوره کمک کنند.

وی درباره اینکه تیم ملی با امیر کلانیوی چه هدفی را باید دنبال کند، توضیح داد: اولین هدف کلانوی بازی در تیم ملی بود که با این لیست نشان داد. جام ملت های آسیا را در پیش داریم که در جام جهانی دیدید. حتی این جوانان عراقی در مقابل تیم ما بسیار راحت تر بازی کردند. کار ما در این جام ملت ها خیلی سخت است اما افق ما باید جام جهانی 2026 باشد، اگر امیر در قطر عملکرد خوبی داشته باشد باید قراردادش تا جام جهانی تمدید شود تا بتواند بیشتر به تیم ملی کشورمان خدمت کند. همه ما موظفیم حال و هوای کلانوی و تیم ملی را داشته باشیم و به آن ارزش و امکانات یک مربی خارجی بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید