پیش بینی افزایش حوادث انفجار گاز شهری در اهواز


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897022

ابراهیم قنبری گفت: با توجه به وقوع هفت فقره انفجار گاز در دو ماه گذشته، افزایش گازگرفتگی در فصل سرد سال جاری پیش بینی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، ابراهیم کنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در کمتر از دو ماه هفت انفجار گاز در اهواز رخ داد که ۱۳ کشته و مجروح برجای گذاشت و این وضعیت بسیار خطرناک است.

وی افزود: این حوادث در حالی رخ داده که در هوای گرم قرار داریم و با سرمایش و افزایش استفاده از وسایل گازسوز، حوادث انفجار گاز نیز افزایش می یابد. در صورت تداوم این روند انفجار گاز و عدم توجه به هشدارها، ممکن است تعداد حوادث انفجار گاز نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به علل این حوادث گفت: عدم انجام اساسی ترین اقدامات برای ایمنی منازل، استفاده از شیلنگ های غیر استاندارد، عدم استفاده از گیره های استاندارد، استفاده از شیلنگ های با طول. بیش از یک متر و 30 سانتی متر و گاهی تا 5 متر، استفاده از خطوط انشعاب با شیلنگ های غیر استاندارد، استفاده از سه راهی برای انتقال گاز، عدم آموزش اولیه برای جلوگیری از حوادث گاز، دستکاری تاسیسات آب بدون کسب مجوز و غیره. هشدارهای زیر برای ایمنی از جمله دلایل وقوع این حوادث است.

قنبری در خصوص تاثیر فرسودگی خطوط لوله گاز در وقوع این حوادث گفت: این ساختمان ها بیش از 30 سال قدمت دارند و باید در این سال ها بازدیدهای دوره ای ایمنی ساختمان ها انجام می شد، اما عدم بازدید دوره ای ایمنی از ساختمان ها. ساختمان های 10 سال اخیر نیز یکی دیگر از دلایل وقوع این حوادث است. در حالی که این امر برای بازرسی های دوره ای ساختمان ها و همچنین تعمیرات وسایل گازسوز توسط افراد ذیصلاح باید انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 55 تا 60 درصد شهر اهواز در مناطق تخریب شده است و آمار تصادفات در اماکن تخریب شده زیاد است، همچنین باید توجه داشت که آتش نشانی تجهیزات قوی ندارد و اگر اتفاقی بیفتد کار امداد و نجات انجام می شود. سخت باشد و مردم گرفتار شوند. بنابراین از مردم می خواهیم دستورالعمل های ایمنی را رعایت کرده و هشدارها را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید