پیش بینی برداشت 5000 تن عسل از زنبورداران گیلانی


ساعت: 20:32
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842323

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه استان 5 هزار و 23 زنبوردار دارد، افزود: پیش بینی می شود زنبورداران گیلان امسال حدود 5 هزار تن عسل برداشت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون بهبود تولیدات دامی جهاد گیلان به نقل از 8 دی گفت: برداشت عسل بهاره در گیلان از بیش از 348 هزار و 322 کندو با برداشت عسل بهاره آغاز شد.

میرحجت علی اکبرنژاد امروز با اشاره به اینکه گیلان 5 هزار و 23 زنبوردار دارد، افزود: پیش بینی می شود زنبورداران گیلانی امسال حدود 5 هزار تن عسل جمع آوری کنند.

وی افزود: بسیاری از زنبورداران پس از جمع آوری عسل بهاره با کندوهای خود به مناطق ییلاقی رودسر، ماسال، سیاهکل و رودبار مهاجرت می کنند و برخی از زنبورداران نیز برای تولید عسل تابستانی در این مناطق به مناطق کوهستانی سبلان اردبیل می روند. آب و هوا.”

معاون اصلاح نژاد دام گیلان جهاد کشاورزی برداشت عسل تابستانی را از اواسط شهریور تا اوایل مهرماه گفت: میزان برداشت عسل امروز بستگی به شرایط آب و هوایی دارد.

عسل هم اکنون در بازارهای گیلان از کیلویی 100 تا 300 هزار تن به فروش می رسد.

وی با اشاره به توزیع 600 تن مواد اولیه بین زنبورداران تا پایان سال گذشته، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 59 تن مواد اولیه بین زنبورداران گیلانی توزیع شده است.

وی گفت: زنبورداران گیلانی سال گذشته 4 میلیارد و 600 میلیون تن درآمد کسب کردند.

نبود بیمه، عدم تخصیص تسهیلات کم بهره و عدم مشارکت از مشکلات اصلی این زنبورداران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید