پیش بینی دربی: تساوی بدون گل!

پیش بینی دربی: تساوی بدون گل!

تیم ملی کشورمان با یک پیروزی مقابل ولز و دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا جام جهانی 2022 قطر را ترک کرد. محسن بنگر در این خصوص می گوید: به نظرم قرعه تیم ملی ایران در بین آسیایی ها خیلی خوب بود. ژاپنی ها در گروه مرگ قرار داشتند و تساوی کره جنوبی و استرالیا کار بدی نبود، اما این تیم ها به مرحله حذفی جام حذفی صعود کردند.

وی ادامه می دهد: عربستان دیگر نماینده قاره آسیا توانست با لیونل مسی آرژانتین یکی از مدعیان اصلی این جام را شکست دهد و اگر با بدشانسی و مصدومیت برخی از بازیکنان خود مواجه نمی شد، شاید پا را فراتر می گذاشت. قبل از شروع جام در مصاحبه ای گفتم انگلیس یکی از ابرقدرت های فوتبال جهان است و انتظار نداشتیم ایران بتواند این تیم را شکست دهد اما شکست 6 بر 2 مقابل این تیم غیرقابل تصور بود. ما بدترین شکست تاریخ فوتبال خود را متحمل شدیم که غول‌های ژاپنی، کره‌ای و عربستانی را کشتند.

مدافع سابق تیم ملی اضافه کرد: تیم ملی کشورمان فقط مقابل ولز عملکرد خوبی داشت و پیروز شد. نمی دانم این نتیجه به دلیل فشار شکست سنگین مقابل انگلیس و تلاش پسران برای بازگشت به مسابقات بود یا ضعف تیم ولز، اما چیزی که می دانم عملکرد خوب پسران است. . با این حال، در آخرین بازی ما اصلاً آنطور که انتظار می رفت عمل نکردیم. آمریکا حریفی نبود که ما را در زمین خودمان حبس کند و دیدیم هلندی ها 3 گل به این تیم زدند. در بازی با آمریکا محتاط بودیم و برای یک امتیاز بازی کردیم و کل بازی را دادیم. شاید اگر جسارت بیشتری بازی می کردیم و برای برد به زمین می رفتیم این نتیجه حاصل نمی شد.

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره عملکرد کارلوس کی روش نیز می گوید: به شخصه انتظاراتم از کارلوس کی روش خیلی بیشتر بود. فکر می کردم تجربه او در آن رقابت ها به تیم ملی کمک می کند چون همه چیز در اختیارش بود اما باز هم در مرحله گروهی بیرون رفتیم. هنوز این سوال برای من وجود دارد که چرا شجاع خلیل زاده حتی یک دقیقه هم برای تیم ملی بازی نکرد؟ شاید این مشکل به خاطر گذشته باشد اما چرا کی روش این بازیکن را با خود برده است؟ اگر برنده شد چرا از آن استفاده نکرد؟ در مجموع ارزیابی مثبتی از سرمربی پرتغالی دریافت نکرد. البته این نظر من است. شاید با یک مربی دیگر می رفتیم، نتایج بدتری می گرفتیم، شاید هم بهتر!

بنگر ضمن انتقاد از انتخاب 4 دروازه بان برای جام جهانی نیز خاطرنشان می کند: انتخاب 4 دروازه بان چه کمکی به تیم ملی ایران کرده است؟ در جام جهانی می توانید از یک دروازه بان یا حداقل 2 دروازه بان استفاده کنید. بر این اساس تیم ها معمولا 3 دروازه بان با خود می برند تا برای بازیکن دیگری جا باز کنند، اما چرا ایران 4 دروازه بان گرفت؟ به جای 26 بازیکن، 25 بازیکن را با خود به قطر بردیم که این هم جای سوال داشت.

وی در خصوص بازگشت کارلوس کی روش به ایران و ادامه سفر به این کشور نیز می گوید: به هر حال نمی دانم تصمیم فدراسیون چیست؟ شاید اتحادیه فوتبال انگلیس به این نتیجه رسیده باشد که قرارداد کی روش تمدید شود اما امیدوارم این تصمیم بر اساس مسائل فنی و درست باشد نه اینکه با مصاحبه با 4 بازیکن چنین تصمیمی گرفته شود. تیم ملی بر اساس مهارت فنی و رزومه باید بهترین سرمربی را داشته باشد. امیدوارم بهترین تصمیم در این زمینه گرفته شود که به نفع تیم ملی کشورمان باشد.

محسن بنگر درباره تعطیلی طولانی مدت لیگ برتر و شروع مجدد این رقابت ها می گوید: طبیعی است که تعطیلی لیگ برتر به ضرر تیم های باشگاهی ما باشد. اگرچه تیم ها بازی های دوستانه و تدارکاتی برای خودشان در نظر گرفته اند، اما بازی رسمی چیز دیگری است. سرمربیان تیم های مختلف کار بسیار سختی برای آماده سازی یا حفظ بازیکنان خود در شرایط مسابقه دارند. البته این وقفه برای تیم ملی بود و چاره دیگری نداشت. با این حال نباید انتظار داشته باشیم که تیم های مختلف باشگاهی کشورمان بعد از حدود 50 روز تعطیلی در شرایط یکسانی قرار بگیرند.

کاپیتان سابق پرسپولیس که هرگز به عنوان بازیکن در دربی شکست نخورده است، می گوید: به عنوان پرسپولیس طبیعی است که بخواهم تیم محبوبم در دربی پیروز شود، اما بازی بسیار سختی است. همانطور که گفتم لیگ برای این بازی تعطیل شده است. مدت هاست و حالا به لطف اقبال مربیان پرسپولیس و استقلال، این دو تیم باید در اولین بازی به مصاف هم بروند. بنابراین هیچ کدام از آنها در حالت قبلی نیستند و ممکن است فقط برای نباختن بازی کنند. به همین دلیل پیش بینی من تساوی صفر است، هرچند همانطور که گفتم دوست دارم پرسپولیس در این دیدار پرافتخار پیروز شود.

دیدگاهتان را بنویسید