پیش بینی دمای حدود 40 درجه در مازندران/ هشدار احتمال تنش گرمایی


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843765

احمد اسدی گفت: پیش بینی می شود در مناطق مرکزی و شرق مازندران به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه بیشینه دمای هوا به بالای 38 درجه برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد اسدی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: با توجه به استقرار سامانه کم فشار بر روی زمین و تشدید جریانات گرم جنوبی، تا روز سه شنبه 17 خردادماه شاهد هوای گرم تابستانی در استان خواهیم بود.

وی افزود: در این مدت در مناطق مرکزی و شرقی به ویژه روزهای دوشنبه و سه شنبه حداکثر دمای هوا به بالای 38 درجه پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: در این مدت ارتفاعات به ویژه ارتفاعات مرکزی و نیمه غربی با احتمال افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و رگبار پراکنده در بعدازظهر همراه خواهد بود.

اسد گفت: اواخر روز سه شنبه شاهد وزش باد نسبتا شدید تا متوسط ​​در روستاها هستیم که از شدت گرما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاسته خواهد شد.

وی افزود: دیروز ساری، آمل و دشت ناز با دمای 32 درجه گرم ترین و صبح امروز بلده با دمای 7 درجه بالای صفر سردترین مناطق استان بودند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران تاکید کرد: افزایش دما به احتمال آتش سوزی در عرصه های طبیعی، مراتع و جنگل ها مربوط می شود.

اسدی به شهروندان توصیه کرد از افروختن آتش در مزارع، مراتع و جنگل ها خودداری کنند و فعالان کشاورزی و دامپروری نسبت به نصب کولر در گلخانه ها، سایت های طیور و دامداری و همچنین آبیاری باغات و محصولات در ساعات سرد روز اقدام کنند.

وی نسبت به احتمال استرس گرمایی در انسان و حیوانات هشدار داد و از مردم خواست در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند و باغات را آبیاری کنند.

معاون توسعه و هواشناسی مازندران گفت: دریا طی دو روز آینده موج کوتاهی داشته و برای فعالیت های دریایی مناسب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید