پیش بینی رشد تاج شهرهای زرد و نارنجی در مازندران/ تزریق واکسن کرونا از 6 میلیون دوز فراتر رفت

ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803302

کاسم اویس گفت: با توجه به افزایش بیماران سرپایی در استان قطعا در روزهای آینده شهرهای زرد یا نارنجی بیشتری خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم اویس در گفت و گو با بالا گفت: تاکنون 6 میلیون و 23 هزار و 858 دوز واکسن در مناطق تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل تزریق شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 5 میلیون و 145 هزار و 998 دوز واکسن در مناطق تحت پوشش این دانشگاه تزریق شده است.
اویس افزود: از این تعداد 2 میلیون و 830 هزار و 679 دوز اول معادل 81 و 6 دهم درصد و دو میلیون و 315 هزار و 309 دوز معادل 75 و هفت دهم درصد بوده است.
وی گفت: تاکنون 758 هزار و 113 نفر معادل 34 درصد از 2 میلیون و 228 هزار و 431 نفری که دوز سوم و دوز تقویتی بالای 18 سال دریافت کرده اند، واکسن کراون دریافت کرده اند که البته باید حداقل 60 درصد از این واکسن را دریافت می کردند. پایان این هفته.”
اویس از وضعیت زرد کرونا در شهرستان عباس آباد خبر داد و افزود: با توجه به افزایش بیماران سرپایی در استان قطعا در روزهای آینده شهرهای زرد یا نارنجی بیشتری خواهیم داشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توصیه می کنیم تمام افراد بالای 18 سال که به نوبت سوم تزریق رسیده اند حتما تزریق کنند.
وی گفت: با توجه به بازگشایی دانشگاه ها و مدارس، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب در کلاس ها باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تاکنون 877 هزار و 860 دوز واکسن به شهروندان بابلی تزریق شده است.
مصطفی جوانیان با بیان اینکه علامت اصلی امیکرون میزان بالای عفونت در بین اعضای خانواده و بستگان بیمار است، افزود: راه تشخیص بیماری عروق کرونر قلب، آزمایش PCR است که از طریق حلق و بینی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید