پیش بینی قیمت دلار در 10 روز آینده

پیش بینی قیمت دلار در 10 روز آینده

روز جدید : بررسی وضعیت خرید و فروش ارز در بازار ارز حاکی از افزایش تقاضا در این بازار است و مشاهدات نشان می دهد که اکثر این تقاضاها در بازار غیررسمی ارز تامین می شود. اما بازار غیررسمی با وجود نوسانات فزاینده دلار، شلوغ است و تقاضای زیادی دارد.

از سوی دیگر وضعیت قیمت ها در بازار ارز به ویژه دلار نوسانات محسوسی در کاهش و افزایش نرخ ارز نشان نمی دهد و نرخ خرید و فروش دلار در صرافی ها در محدوده 26 قرار دارد. هزار تا 26 هزار و 500 هزار تن . اما دلار در بازار غیررسمی ارز و با دلال ها در فاصله 5000 حجمی با صرافی ها در محدوده 31000 حجم معامله می شود سوال این است که در کوتاه مدت و بلند مدت به کجا می رود؟

دلیل اصلی گرانی دلار چیست؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: قیمت دلار از ابتدا تا اواسط اردیبهشت 1401 روی خط 28 هزار تنی بود. اما از اواسط اردیبهشت به بعد رشد سریع خود را آغاز کرد و در یک هفته از 30000 جلد گذشت. اکنون در اواسط خرداد ماه، قیمت دلار بسیار نزدیک به مرز تاریخی 32 هزار تومان دیده می شود، عباس علوی راد در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث رونق اخیر قیمت دلار شده است؟ وی گفت: معتقدم تعدادی از متغیرهای اقتصادی و عوامل غیراقتصادی در گرانی اخیر دلار موثر بوده است.

انتظارات منفی فعالان اقتصادی در مورد ذخایر ارزی

این کارشناس اقتصادی در تشریح دلایل این امر گفت: از میان متغیرهای اقتصادی توقف تورم ماهانه در اسفند 1400 و افزایش مستمر و قابل توجه آن در دو ماهه اول سال 1401 یعنی 1400 متوقف شد. فروردین و اردیبهشت از یک سو و افزایش 3.7 درصدی تورم «در اردیبهشت ماه از سوی دیگر پیام روشن برای توسعه تورم در این دو ماه این است و هست که کنترل و کاهش تورم حداقل تا پایان سال 1401 علوی راد ادامه داد: متغیر دوم مربوط به فروش نفت ایران در چند ماه اخیر است که منجر به شکل‌گیری انتظارات منفی فعالان اقتصادی در خصوص ذخایر ارزی و تقویت کسری بودجه کشور شده است. کشور.

جهت قیمت دلار تا شهریور

اما در میان عوامل غیراقتصادی موثر بر قیمت دلار، کندی مذاکرات در وین و فرسایش مذاکرات ایران و غرب از مهم ترین عوامل شکل گیری انتظارات برای افزایش قیمت دلار در بازار آزاد است. روند قیمت دلار در افق چگونه خواهد بود؟ وی گفت: در صورت باقی ماندن متغیرهای اقتصادی مذکور و روند مذاکرات وین در شرایط فعلی، ورود قیمت دلار به کانال 35 هزار تنی تا حدود شهریور ماه محتمل است. اما اگر انتظارات تورمی برای احیا و فروش نفت ایران باز هم حداقل 1.5 میلیون بشکه در روز باشد، قیمت دلار حتی در صورت تداوم شرایط فعلی در مذاکرات وین در حدود 30 هزار تن باقی خواهد ماند. از بن بست فعلی در وین صحبت می کند و سیگنال توافق، قیمت دلار ممکن است زیر 30000 تن تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید