پیش بینی مبارزه با ملخ های شکمی بادمجان در سطح 2000 هکتار از اراضی کرمانشاه


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840294

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه پیشنهاد کرد؛

فرهاد شریفی گفت: پیش بینی می کنیم 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه علیه ملخ بادمجان سمپاشی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد شریفی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: آفت شکم بادمجان یک آفت چند فازی است یعنی. می تواند از هر گیاه و درختی تغذیه کند. .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه افزود: این کاهش یکی از آفات شایع است و مبارزه توسط دولت و با کمک کشاورزان به صورت رایگان انجام می شود.

وی گفت: این کاهش یک نسل در سال است و در استان کرمانشاه از اواسط فروردین ماه نشاط تخم مرغی آغاز می شود و مبارزه از اوایل اردیبهشت آغاز می شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.

شریفی بیان کرد: برای مبارزه با این کاهش در سنین پایین پوره ها از حشره کش های دسیس و مالاتیون به صورت اسپری و در سنین بالا از طعمه سمی پوره ها از جمله سبوس و سم مالاتیون استفاده می شود.

وی تاکید کرد: در صورت عدم سمپاشی، آفت از برگ مزارع و باغات تغذیه می کند و باغات و مزارع را مورد حمله قرار می دهد و خسارت جدی به بار می آورد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه گفت: مبارزه با این آفت در استان از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و تاکنون در 500 هکتار مبارزه انجام شده است و پیش بینی می کنیم 2 هزار هکتار زمین کشاورزی داشته باشیم. روی معده بادمجان اسپری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید