پیش بینی میزان کمک به سیل زدگان در شورای دولت/ مفقود شدن 26 نفر در آخرین سیل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از روستای آهنگران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وضعیت و رفتار مردم، حجم زیادی سیل توسط پدیده موسمی در ایران رها شد. قابل پیش بینی نبود، خسارات ناشی از این سیل.

نامی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به حجم انبوه بارانی که در کشور اتفاق افتاده و میزان آب ریزش شده تاکنون 78 نفر جان خود را از دست داده‌اند تلفات سیل، صحت آمار بسیار مهم است، 26 نفر نیز گزارش شده است. تاکنون گم شده است

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رئیس جمهور اساس کار بر جبران همه زیان های مردم است، در بخش کشاورزی به باغات، استخرهای ماهیگیری، دامداری ها، احشام و … خسارت وارد شده و خسارت وارد شده است. ارزیابی دقیق توسط کارشناسان جهاد کشاورزی.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: همچنین کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خسارات وارده به مسکن، راه و شهرسازی، خسارات وارده به راه ها و پل ها به ویژه پل روستاها و سایر بخش ها را از هجوم خودروها ارزیابی کنند. وسایل نقلیه توسط مراجع ذیربط

وی افزود: احتمالا شنبه چهارم هفته آینده شورای دولت برای تمامی استان های مشمول پیش بینی و بر اساس میزان خسارت برای رفع نیازهای اولیه حقوق اولیه تعیین می کند.

نامی یادآور شد: حدود یک هفته پیش سیل در غرب اروپا رخ داد که بر اساس آمار اعلام شده 184 نفر جان باختند و بیش از 1500 نفر مفقود هستند. بی بی سی وی تنها یک بار این آمار را اعلام کرد اما اخبار متروپل حدود 300 بار بازدید شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگرچه در حوزه پیشگیری کمبودهایی داریم، اما با مدیریت خوب مسئولان و گروه های جهادی توانسته ایم از آسیب های زیادی در کشور جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی نیز در این بین فعالیت های خوبی داشتند و همواره در حال تلاش بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید