پیش بینی کاهش قیمت خودروهای پرطرفدار 206 و پارس/ بازار رکود; خریدار و فروشنده بی تصمیم


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1896381

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران موتور با اشاره به سکوت وزیر و وعده های خودروسازان برای افزایش عرضه گفت: مدیریت تکراری که در تحویل کوییک در سایر خودروها رخ داده است باعث افزایش عرضه از سوی کسانی می شود که انبار کرده اند. این خودرو و در نهایت قیمت خودروها کاهش خواهد یافت و همچنین شاهد محبوبیتی مانند 206 و پارس خواهیم بود.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه های خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو و پیش بینی شرایط در هفته های آینده گفت: این روزها بازار خودرو در رکود کامل است، قیمت خودرو کاهش یافته است و مشتریان کمتری به قصد خرید خاص به سراغ فروشندگان می روند و خریداران و فروشندگان در عدم اطمینان مطلق قرار دارند.


رکود بازار؛ خریدار و فروشنده بی تصمیم

وی ادامه داد: فردی که خودرو دارد اگر قیمت خودرویش را کمتر از نرخ بازار بداند ممکن است چند مشتری دیگر جذب کند. اما خودرویی که با قیمت های روز در بازار موجود است حتی برای مشاهده هم خریداری نمی شود.

بیشتر بخوانید:
بازار خودرو در انتظار ثبات و آرامش است/ آیا عرضه خودرو در بورس می تواند دست دلالان را کوتاه کند؟


دلیل حاشیه سود در بازار خودرو اختلال در عرضه است

وی در پاسخ به خبر افزایش تولید و خروج نیمی از محصولات داخلی از روند قرعه کشی، گفت: هر بازاری نیازهای ویژه خود به محصول را دارد که در صورت رضایت آنها تفاوت قیمتی بین بازار وجود نخواهد داشت. و کارخانه و این حاشیه سود زمانی ایجاد می شود که عرضه جوابگوی تقاضا نباشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تاکید کرد: نرخ سود در بازار خودرو کشور زمانی ایجاد شد که خودروها به صورت دوره ای عرضه می شدند و با نگاهی به اواخر سال 96 و ابتدای سال 97 که شرکت های داخلی یک میلیون و 550 هزار خودرو تولید می کردند و واردات نیز وجود داشت، می توان متوجه شد که تفاوت قیمت کارخانه با بازار عددی بین 5 تا 7 درصد بود.

وی بیان کرد: خودرویی که هم اکنون 305 تا 315 میلیون تومان در بازار است; اما قیمت کارخانه ای آن حدود 170 میلیون تومان است و با این اختلال عرضه می توان 100 درصد اختلاف قیمت را مشاهده کرد.

وی با اشاره به وعده وزیر ایمنی و خودروسازان برای افزایش تولید و تحویل سریع گفت: این اقدام مثبتی است که حاکمیت بازار را افزایش می دهد و اختلاف قیمت را کاهش می دهد و بنابراین خریدار مجبور نیست برای خرید خودرو دو برابر قیمت مصوب هزینه کند.


خودروهای محبوبی مانند 206 و پارس با افزایش عرضه، کاهش قیمت پیدا می کنند



موتمنی با اشاره به خروج گروهی از خودروهای داخلی با افزایش عرضه، گفت: اگر در تولید خودروهایی مانند 206 و پارس این اتفاق بیفتد و نیاز بازار کوییک سنجیده، تولید و عرضه شود، قطعا شاهد خواهیم بود. ناپدید شدن تقاضای کاذب افت قیمت ما بلافاصله این خودروها را خواهیم داشت.

وی به عنوان نمونه در مورد پژو پارس گفت: اگر اختلاف قیمت این خودرو منطقی و در همان محدوده 5 درصد باشد، هیچکس این کالای مصرفی را از نظر سرمایه خریداری نخواهد کرد، تنها خریداران واقعی با قصد مصرف خرید خواهند کرد. با مراجعه به بازار محصول را از روی نیاز خریداری کنید.

عرضه خودروهای انبار شده باعث کاهش قیمت می شود



وی بیان کرد: امروزه مردم برای حفظ ارزش پولی خود و با انگیزه سود به دنبال خرید این خودروها هستند در حالی که با تحویل فوری این خودروها شاهد خواهیم بود که کسانی که این خودروها را برای انتفاع رزرو کرده اند، خود را نیز بفروشند. خودروهای موجود در بازار از ترس ضرر بیشتر، استفاده از این اجاره را نادیده می گیرند و خودروهای خود را در بازار می فروشند.

این فعال است بازار خودرو وی تصریح کرد: اکثر کسانی که در قرعه کشی شرکت می کنند هم اکنون به قصد فروش حواله یا خودرو برای کسب سود در این قرعه کشی شرکت می کنند و 100 درصد معتقدم که با تداوم مدیریت صحیح در افزایش عرضه و جلوگیری از ایجاد اختلال در این روند، خواهیم توانست. شاهد تبدیل این محصول به محصول.مصرف و افت قیمت ما خواهیم بود

بالاخره گفت: با مدیریت درست، بازار خودرو مانند همه کالاهای مصرفی دیگر مانند مرغ عمل می کند و باید توجه داشت که کاهش عرضه در یک مدل خودروی خاص این مشکل را دوباره تکرار می کند و ماه ها طول می کشد تا قیمت به حالت قبل برگردد.

قیمت خودرو در بازار 28 شهریور 1401/ تیبا قیمت اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید