پیوند صنایع بزرگ با دانشگاه در استان زنجان ضعیف است/ آموزش دانشجویی باید در مسیر تولید ثروت ملی باشد.

ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790357

استاندار زنجان گفت: نحوه تحصیل دانشجویان در دانشگاه باید به گونه ای باشد که خود دانشجویان منبع ثروت باشند و به راحتی جذب مراکز ثروت شوند که نیاز به صرف وقت و انرژی بیشتری در این زمینه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; نشست صمیمی دانشجویان با استاندار زنجان به مناسبت شانزدهمین حادثه (روز دانشجو) با حضور دانشجویان برگزیده دانشگاه های استان ظهر امروز در دانشگاه زنجان و حدود 20 نفر از دانشجویان به نمایندگی از دانشگاه ها و دانشجویان مختلف برگزار شد. سازمان ها برای بیان نظرات، انتقادات، پیشنهادات و راهکارها. تجلیل کردند و استاندار زنجان تک تک به سوالات آنها پاسخ داد.

محسن افشارچی با بیان اینکه نظر من نسبت به دانشگاه ها با شرایط فعلی متفاوت است، گفت: من نسبت به شرایط فعلی انتقاد دارم اما در این حوزه سیاستمدار نیستم و با فضای فعلی در استفاده از فضای موجود موافق نیستم. فضای دانشگاه در کل».

وی درباره استفاده از ظرفیت نیروهای جوان گفت: ابتدا باید ببینیم «جوان» کیست و «استفاده» یعنی چه؟ اما قطعا اکثر مدیران من در رده سنی 30 تا 45 سال خواهند بود و نحوه استفاده از نیروهای جوان نیز باید افزایش یابد.

افشارچی در پاسخ به سوالی درباره تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: برای هرگونه جابجایی مدیران در نظام جمهوری اسلامی پارامترهای زیادی وجود دارد و مسئول باید تصمیم بگیرد که محدودیت را رعایت کند یا خیر.

وی افزود: تلاش من برای تسریع در اقدام در حین مشاوره مدیران بسیار زیاد است اما فردی نیستم که زیردستانم را مجبور به کاری کنم.

استاندار زنجان با بیان اینکه هر مقایسه ای باید دقیق باشد، گفت: در چند سال اخیر شاهد شاخص های مثبتی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه زنجان بوده ایم که تلاش ها و هزینه هایی صورت گرفته است، بنابراین باید این موضوع وجود داشته باشد. تصویر جامع تر برای دانشگاه.”

وی در خصوص پیوند ضعیف دانشگاه و صنعت در استان زنجان گفت: واحدهای صنعتی بزرگی مانند ایران ترانسفو و پارسسویچ دارای مرکز تحقیقاتی خاص خود هستند و هر دو در آنجا هزینه می کنند و کار خود را انجام می دهند و در نتیجه بخش صنعتی خصوصی همانطور که انتظار می رود هیچ چیزی در این زمینه وجود ندارد. مشترک با دانشگاه

افشارچی با اشاره به اینکه مراکز تحقیقاتی دانشجویی در کشورهای دیگر به تربیت دانشجو در چشم انداز کلان آن کشور می پردازند، خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان زمانی آماده استخدام در مراکز تحقیقاتی هستند که بتوانند مشکلات خود را در دانشگاه حل کنند.

استاندار زنجان گفت: نحوه تحصیل دانشجویان در دانشگاه باید به گونه ای باشد که خود دانشجویان منبع ثروت باشند و به راحتی جذب مراکز ثروت شوند که نیاز به صرف وقت و انرژی بیشتری در این زمینه دارند.

وی گفت: دانشگاه ها باید عمیق تر فکر کنند.

افشارچی با بیان اینکه وظیفه ما در حوزه کارآفرینی تسهیل گری است، گفت: بخشی از فضای پارک علم و فناوری دانشگاه زنجان با توجه به منشاء کشاورزی دانشگاه به موضوع کارآفرینی اختصاص می یابد، اما این امر طول می کشد. زمان طولانی.

استاندار زنجان گفت: زمانی که مشکلی پیش می آید به دلیل پیچیدگی راه حل، رفع مشکل امکان پذیر نیست.

وی گفت: ما باید بیشتر به فکر عموم مردم باشیم. مثلا؛ در حال حاضر تعداد زیادی دندانپزشک در زنجان وجود دارند که با کاهش عرضه و تقاضا و رقابت بر سر کیفیت، مزیت بزرگ کاهش هزینه ها را برای بهبود کیفیت خواهند داشت.

افشارچی گفت: بنابراین باید به فکر برقراری عدالت باشیم و دغدغه های مردم را هم داشته باشیم.

استاندار زنجان در خصوص توصیه جوانان و دانش آموزان گفت: هنوز کلاس های خود را در بعدازظهر پنجشنبه دارم و سبدی بزرگ از افکار دانشجویی به صورت غیرمستقیم دارم و تمام تلاشم بر این است که تا حد امکان کلاسم تعطیل نشود.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه همه مشکلات استان در سفر رئیس جمهور مطرح نشده است، تاکید کرد: همه مشکلات استان بیان شده و مشکلات فقط مربوط به روز سفر نیست. ، بلکه جلسات مختلف با معاون اول و اجرایی رئیس جمهور، وزرا و معاونان وزیر قبل از تشکیل سفر رئیس جمهور در تهران و همه چیز را گفته بودیم، ضمن اینکه ستاد پیگیری مصوبات سفر نیز برای پیگیری مصوبات تشکیل شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در بحث شهری بسیار عقب مانده است، گفت: همه آمارها، آمارهای اقتصادی، توسعه شهری و رشد اقتصادی را با استان های همجوار مانند همدان، قزوین، گیلان و اردبیل مقایسه می کنیم، اما متاسفانه وضعیت زنجان خیلی خوب نیست. خوب است.”

وی با بیان اینکه میانگین رشد اقتصادی استان زنجان در سال های اخیر 0.9 بوده است، گفت: در حالی که همدان و گیلان به ترتیب 1.2 و 2 هستند و باید انرژی بیشتری سرمایه گذاری کنیم در حالی که در حوزه شهری همین میزان است.

افشارچی با بیان اینکه در آموزش و پرورش نباید سیاست زدگی کرد، افزود: تا جایی که امکان دارد نگاه دیگری به این حوزه خواهم داشت.

استاندار زنجان پس از پاسخگویی به دانش آموزان در پایان این برنامه گفت: امام علی (ع) می فرماید نور چشم اصلی مسئولیت پذیر بر عدالت است که وقتی برقرار شد مردم مهربان می شوند. به یکدیگر.

وی با بیان اینکه عدالت یکی از شاخص های اصلی است که باید به آن فکر کنیم گفت: تولید ثروت در استان زنجان یک طرفه و توزیع متفاوت است. سهم هر نفر در استان زنجان از تولید ناخالص داخلی 31 میلیون تن است و زنجان با فاصله از میانگین کشوری در میانه جدول و میانگین کشوری 39 میلیون تن است.

افشارچی با بیان اینکه موضوع عدالت را باید کمی بالاتر نگاه کرد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم تحمل مردم عدم عدالت است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

استاندار زنجان گفت: آنچه برای ما تبدیل به یک جهت فکری شده است، جلو بردن مطالب است در حالی که باید بالاتر و عمیق تر از آن باشد و عمیقاً از جایی جز دانشگاه نباید این انتظار را داشته باشیم.

وی مهاجرت نخبگان را به عنوان یک پیچ در نظام سلطه جهانی تعبیر کرد و گفت: اگر در نگاه عمیق به مسائل دانشگاهی انرژی سرمایه گذاری کنیم و با کارآفرینی دنبال کار باشیم نه به عنوان یک پیچ در نظام. تسلط بر جهان همچنین می تواند به عنوان ستونی برای یک چادر در داخل عمل کند، بنابراین باید عمیق تر نگاه کنید.

افشارچی گفت: انتظار من از دانش آموزان این است که نسبت به مشکلات روبنایی قانع نباشند، بلکه آموزش کافی داشته باشند تا بهتر از دیگران بدانند در شاخص های مختلف دنیا در کجا قرار داریم.

da5baa88 7dfc 43cf 8538 d827920cf6be خبر خاکستری

سید محسن نجفیان رئیس دانشگاه زنجان نیز در این مراسم گفت: چنین برنامه هایی لازمه رشد و شکوفایی جوانان ماست که آینده سازان این مرز و بوم هستند.

وی گفت: شخصیت، رفتار و افکار دانش آموزان در چنین صحنه هایی ساخته و تربیت می شود و در این گونه فعالیت ها در جوانی و دانش آموزان بارور می شود شخصیت بسیار قوی و افکار بسیار پویا.

نجفیان خاطرنشان کرد: امیدواریم این گونه فعالیت ها به ویژه در این ایام که به روز دانشجو مزین شده است مفید واقع شود.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه در 2 سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر فعالیت مشابهی در دانشگاه ها داشته ایم، گفت: اما خوشحالیم که با بهبود این بیماری و کاهش بیماری کرونا، این چنین گرم شده است. دایره ای در دانشگاه شکل گرفته است.. چون حیات دانشگاه در گرو وجود دانشجوست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید