پیکر اولین شهید زن کشور در کردستان پیدا شد

ساعت: 21:25
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783066

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:

فرمانده کمیسیون تفحص ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکر مطهر شهید فاطمه اسدی اولین شهید زن است که توسط ستاد تفحص کشور پیدا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار محمد باقرزاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید فاطمه اسدی اولین شهید زنی است که صدای مظلومیتش در 37 سال گذشته در کوهستان طنین انداز شده است.

وی افزود: این اولین مورد تفحص یک زن شهید در مناطق عملیاتی است.

سردار باگرزاده از شهادت این بانو خبر می دهد: همسر شهید مکنی بود و دو روز برای حفر چاه به سپاه حسین آباد دیواندره رفت و به اسارت حزب دمکرات درآمد.

وی افزود: این خانم که یک پسر خردسال و یک دختر سه ساله دارد، خواستار آزادی همسرش است. حزب دمکرات ۲۰۰ هزار تن از آن را برای آزادی شوهرش می‌خواهد و این زن شهید با فروش اموالش و رفتن به آن‌ها این پول را تأمین می‌کند.»

فرمانده کمیسیون جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نیروهای حزب دمکرات که از حقوق مردم دفاع می کردند، تحمل این بانوی آزادی خواه را ندارند و پس از یک ماه تعقیب و شکنجه وی را مورد شکنجه قرار دادند. در کوه بهاروند در دیواندره.»

سردار باقرزاده اعلام کرد: پیکر این بانوی شهید در جوار حرم حضرت هاجر خاتون (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) در سنندج تشییع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید