پیکر مطهر شهید «سلطان محمد عباسی» از قزوین به گلستان آورده شد

همچنین استان قزوین در سال های اخیر میزبان پیکر تعدادی از شهدای گمنام بوده که در نقاط مختلف این استان تشییع شده اند.

شهید سلطان محمد عباسی از شهدایی است که پیکرش در سال 92 به عنوان شهید گمنام تشییع شد و سال گذشته هویت این شهید با آزمایش DNA مشخص شد و اکنون خانواده وی خواهان انتقال و تشییع پیکر شهید در زادگاهش گلستان هستند. استان

در همین راستا سمیه اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ وی در خصوص انتقال پیکر مطهر شهید «سلطان محمد عباسی» از قزوین به گلستان گفت: خانواده این شهید خواهان انتقال پیکر مطهری هستند که به عنوان شهید گمنام در پارک لاله شهر به خاک سپرده شد. الوند و باید اقدامات لازم در این راستا انجام شود

وی با اشاره به تحویل پیکر شهید سلطان محمد عباسی افزود: با تشکیل جلسه هماهنگی بین مسئولان ذیربط اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: شهید سلطان محمد عباسی در اول خرداد 1345 در گنبد قاووس استان گلستان دیده به جهان گشود و در 31 فروردین 66 در عملیات کربلای 9 به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید در سال 1392 به عنوان شهید گمنام در پارک لاله شهر الوند به خاک سپرده شد.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این موضوع مستلزم گسترش همکاری بیشتر مسئولان مربوطه است تا در سطح جامعه نهادینه شود.

لازم به ذکر است هم اکنون پیکر مطهر شهید عباسی در معراج الشهدای قزوین قرار دارد اما هنوز اطلاع دقیقی از زمان انتقال پیکر این شهید از قزوین به استان گلستان در دست نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید