پیگیری دغدغه های زیست محیطی کارگردان در «امید یک تالاب»

ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799171

«امید تالاب» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی تک روستا ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روستایی درباره این مستند گفت: مستند امید تالاب داستان تالابی در روستای صالحیه نظرآباد استان البرز است که پس از حدود چهل سال در سال 94 به دلیل بارندگی و آبگیری از سد کردان بازسازی می شود. تالاب صالحیه که ده هزار هکتار وسعت دارد و تنها تالاب استان البرز است و تاکنون حدود یکصد و بیست گونه پرنده در این تالاب شناسایی شده است.

وی افزود: موضوع اصلی این مستند امید یکی از جوانان این روستا است که با ورود پرندگان مهاجر به این تالاب دوربینی تهیه می کند و پرندگان زیبای این تالاب را به تصویر می کشد اما همچنان با هم برخورد می کند. با چالش هایی در حفظ این تالاب. چالش هایی مانند ورود فاضلاب های صنعتی به تالاب، نداشتن حق آبه ثابت و نبود محیط زیست اکولوژیکی و … که حیات تالاب را به طور جدی به خطر می اندازد.

این مستندساز گفت: در این مستند دوربین با شی (امید) همراهی می کند تا زیبایی های این تالاب و پرندگان و همچنین مشکلات تالاب را به تصویر بکشد.

faf5ce20 9311 4ad3 8dc5 8cc62f47ebae خبر خاکستری

به این ترتیب روستا درباره هدف خود از ساخت این مستند گفت: یکی از مهم ترین دلایل ساخت مستند امید تالاب، تشکیل غبار و گرد و غبار در زمان خشکی تالاب استان البرز است که یک امر جدی است. تهدید آلودگی هوا در این استان «این دغدغه باعث شد تا این مستند منتشر شود و سعی کردیم نگاهی جامع و کامل به مشکلات زیست محیطی تالاب داشته باشیم.

وی در خصوص مراحل تولید این مستند گفت: ساخت و مونتاژ مستند «امید در تالاب» حدود 8 ماه به طول انجامید که اکنون تصحیح صدا و رنگ آن به پایان رسیده و به زودی برای پخش از شبکه مستند سیما آماده می شود.

تهیه کننده و کارگردان این مستند تلویزیونی علی تک روستا و سایر عوامل تدوین: حمید مشایی، تصویربردار: علی تک روستا، مدیر تولید: رضا رستمی گزی کلایه، صداگذاری: سعید بابای، تصحیح رنگ و نور: آرمین به امید حق، مدیر تامین: سید ابوالفضل محمدپور و مدیر پروژه: فرهنگسرای میثاق.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید