چای سفید یک چربی سوز قوی است

چای سفید یک چربی سوز قوی است

روز جدید : تاثیر چای سفید در رفع چاقی در رفع چاقی به اثبات رسیده است.

چاقی تجمع بیش از حد چربی در بدن است که برای سلامتی بسیار مضر است. این عارضه باعث بروز مشکلات زیادی مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، کبد چرب، آپنه انسدادی خواب و حتی سرطان می شود.کاهش وزن در افراد چاق می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی، کاهش افسردگی، کاهش پرخوری و در نهایت سلامت جسمی آنها شود.

مطالعات انجام شده در یک مطالعه داخلی در مورد کنترل چاقی نشان می دهد که استفاده از نوعی چای به نام “چای سفید” ممکن است اثرات قابل قبولی بر متابولیسم چربی بدن و چاقی داشته باشد.

این مهم امروزه با روش های مختلفی مانند جراحی، رژیم غذایی، استفاده از داروهای گیاهی مختلف و فعالیت های ورزشی در حال رخ دادن است. در این میان، تأثیر انواع گیاهان چای همیشه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

به گفته محققان، در میان انواع چای، چای سبز یکی از محبوب ترین چای هایی است که افراد چاق برای کاهش وزن و افزایش اکسیداسیون چربی از آن استفاده می کنند. اما اخیرا نوشیدنی دیگری با چای سبز رقابت می کند.

این رقیب که چای سفید نام دارد و مانند چای سبز و سیاه از گیاهی به همین نام گرفته شده است، دارای چهار ماده چربی سوز مهم به نام های پلی فنول، کاتچین، کافئین و اپی گلوکاسین است که احتمالا آن را بهتر از میکس می کند. چای سبز یا چای های دیگر این چای نسبت به سایر چای ها نیز گران تر است.

اهمیت این ماده جالب برای کنترل چاقی، محققی از دانشگاه تربیت مدرس را بر آن داشته است تا آن را مطالعه کرده و ارتباط بین چای سفید و متابولیسم بافت چربی را برجسته کند.

بر اساس یافته های این مطالعه که در نامه ای به سردبیر مجله پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجان منتشر شده است، مروری بر مطالعات مختلف که معمولاً در مراکز تحقیقاتی خارج از ایران انجام می شود، نشان می دهد که استفاده از چای سفید چربی در افراد چاق در واقع این نوشیدنی جالب با تاثیر مواد موثره خود بر متابولیسم بافت چربی در بدن، کنترل چاقی را فراهم می کند.

به گفته امیرحسین احمدی حکمی کار، پژوهشگر گروه تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس، چای سفید دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز بوده و می تواند برای سلامتی موثر باشد.

مقایسه تاثیر چای سفید با چای سبز

با توجه به اثرات مثبت این نوع چای بر بهبود کیفیت زندگی افراد چاق، این محقق پیشنهاد می کند که محققان در مطالعات آتی اثر چای سفید را با چای سبز و سایر چای ها از نظر شاخص های مرتبط با چاقی مقایسه کنند تا بتوانند برای ارائه فرضیه “به افراد چاق پتانسیل بیشتری برای چای سفید فراهم کنید”.

چای سفید نوعی چای است که به جای برگ های چای از جوانه ها و گلبرگ های تازه تهیه می شود. این گلبرگ های تازه در زیر نور طبیعی خورشید خشک می شوند و سپس مراحل بعدی را برای تهیه چای طی می کنند.

جوانه‌های شکوفه‌نشده گیاه چای دارای کرک‌های سفید نقره‌ای است که ظاهری سفید به آن می‌دهد، این چای به چای سفید معروف است، اگرچه دم کرده و زرد کم رنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید