چتر حمایتی بیش از 14000 دانش آموز زاهدانی / از بورسیه تحصیلی رایگان در موسسات آموزشی تا مشاغل اداری


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913653

معاون فرهنگی آموزشی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

محمدعلی حسینی گفت: 14 هزار و 49 دانش آموز زاهدانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان بلوچستان هستند و این دانش آموزان از خدمات آموزشی، مشاوره ای و بورسیه بهره مند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی حسینی معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهون گفت: 14 هزار و 49 دانش آموز زاهدانی تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به برنامه های کمیته مددکاری امام خمینی (ره) استان برای این دانش آموزان افزود: بورسیه رایگان موسسات آموزشی کلام چی، علا و تام لند برای آمادگی در کنکور، مزایای دوره های تقویت دروس و مشاوره تحصیلی و برنامه های مذهبی در کانون دائمی امام علی (ع) زاهدان است.

حسینی تصریح کرد: بهره گیری از سمینارهای آموزشی کسب و کار در پارک علم و فناوری و آشنایی با استارت آپ های جدید و روز دنیا، بهره گیری از اردوهای زیارتی و تفریحی، استفاده از اردوهای آموزشی موسسه نور، گروه های تخصصی و جهادی و خدمات آموزشی، بهره مندی از مدارس شبانه روزی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی و توزیع لوازم التحریر از جمله برنامه ها و فعالیت های کمیته امداد سیستان و بلوچستان است.

معاون فرهنگی و آموزشی کمیته همیاری استان با اشاره به طراحی نماد ادامه داد: سرشماری و شناسایی بازمانده از تحصیل از طریق سازمان آموزش و پرورش انجام می شود، سپس توسط کمیته همیاری استان پیگیری می شود و سپس بازدید از خانواده ها، کمک و مساعدت و در صورت لزوم هر سه ماه و شش ماه یکبار تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند و در صورت مجروح شدن به کلینیک مشاوره معرفی می شوند.

وی گفت: دانش آموزان از بدو ورود به مدرسه از طریق کمیته امداد استان، کمک هزینه تحصیلی، توزیع بسته لوازم التحریر و برای دانش آموزان در آستانه کنکور، بورسیه رایگان کانون قلم چی و استفاده از نور حمایت می شوند. موسسه آموزشی زیر نظر گروه های تخصصی در مشهد این حمایت تا فارغ التحصیلی ادامه دارد.

حسینی تصریح کرد: پس از این مرحله تجلیل از نخبگان کنکور و ادامه بورسیه های دانشجویی تا فارغ التحصیلی از دانشگاه و استفاده از وام دانشجویی حتی حمایت کمیسیون کمک های پس از فارغ التحصیلی استان مانند کمک هزینه شرکت در آزمون ها. افسران گزینش پرسنل و شرکت ها در دوره های کارآفرینی تا زمان استخدام و تعیین تکلیف از این خدمات استفاده خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در 6 ماهه نخست سال خاطرنشان کرد: تمامی دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم زاهدان از کانون کلام چی، بهره مندی از موسسه آموزشی نور و پرداخت کمک هزینه مصاحبه برای دانشجویان مجاز برای انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان، پرداخت کمک هزینه آزمون استخدامی فارغ التحصیلان و برگزاری اردوهای آموزشی از جمله فعالیت های این سازمان است.

حسینی گفت: ثبت نام از فارغ التحصیلان رشته استخدامی جهت استخدام در سایر ادارات و نهادها نیز از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید