چراغ سبز وزیر بهداشت برای راه اندازی مدرسه پرستاری در دهدشت


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834761

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از موافقت وزارت بهداشت با ایجاد دانشکده پرستاری در دهدشت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت بهداشت با بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و گفتگو کرد.

در ادامه این جلسه موحد با نامه نگاری پیگیر مطالبات حوزه انتخابیه خود در حوزه بهداشت و درمان شد.

وی در اولین نامه خود به وزیر بهداشت با اشاره به فرسودگی سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و اینکه در آستانه فصل گرما قرار داریم، گفت: نکته مهم عدم توزیع کامل دستورات است. تسریع در واریز این مبلغ.

وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست مردمی نماینده مردم کهگیلویه بزرگ از بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وی خواستار مساعدت و مساعدت لازم و فوری در این زمینه شد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس در نامه دوم خود با اشاره به مذاکرات حضوری و نیاز مبرم و شرایط خاص شبکه بهداشت و درمان و درمان بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، گفت: تحویل و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) ده تایی. تخت های بارداری LDR تمام برقی.

موحد گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت علیرغم ارائه خدمات همزمان به 4 شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و همچنین بخش های بزرگ دیشموک، چاروسا، سرفاریاب و سوک نیازمند توجه ویژه یک وزارتخانه عالی است. رسمی. بهداشت و درمان

عین اللهی وزیر بهداشت در پاسخ به نامه دوم موحد خطاب به جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور گفت: باید برای بررسی و امدادرسانی اقدامات لازم انجام شود.

وی در سومین نامه خود به وزیر بهداشت با اشاره به طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت که 4 منطقه در حوزه درمان را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: پس از کش و قوس های فراوان و بازدیدهای متعدد کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال انجام است. آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در نهایت تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارتخانه امضا کردند تا این مهم را مهم‌تر کنند.

موحد با تاکید بر اهمیت موضوع و نگاه ویژه دولت مردمی به مناطق کمتر توسعه یافته افزود: تامین اجتماعی معاون پشتیبانی و توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی).

وی همچنین گفت: علیرغم پیگیری های مکرر و مستمر وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی برای اجرای این مصوبه که موجب خوشحالی فراتر از وصف مردم منطقه شده است، تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. “در جای خود ماند.”

موحد در بخشی دیگر از این نامه گفت: برای جلوگیری از دلسردی و در نظر گرفتن تمامی تشریفات اداری باید دستور اجرای هرچه سریعتر برنامه سفر دولت و آغاز روند توسعه توان اجرایی این بیمارستان را بدهید.

وزیر بهداشت در پاسخ به این نامه خطاب به بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وی، خواستار مساعدت و مساعدت لازم و فوری در این زمینه شد.

موحد در آخرین نامه خود با توجه به ظرفیت و توان علمی و علاقه تعداد زیادی از جوانان این منطقه به تحصیل در رشته پرستاری خواستار راه اندازی دانشکده پرستاری در شهر دهدشت شده است.

وزیر بهداشت خطاب به ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: با موافقت شما، دستور فرمایید هر چه سریعتر اقدامات و نتایج معمول در این زمینه انجام شود.

گفتنی است وزیر بهداشت همچنین دستورات لازم را به رحیمی معاون توسعه و پشتیبانی خود در خصوص تسریع در پروژه های عمرانی بیمارستان های لنده و چرام و تکمیل و بهره برداری از بیمارستان لیکک صادر کرد.

لازم به ذکر است با هماهنگی حجت الاسلام موحد، مرادیان معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه برای ارائه توضیحات و گزارش حضور یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید