چرا اسکوچیچ ساکت است؟

قرعه کشی تیم ملی جام جهانی 2022 اعلام شد و قرار است برنامه بازی های تدارکاتی تیم ملی زودتر اعلام شود، اما بیشتر اخبار گمانه زنی است و تنها بازی با نیوزلند در 21 ژوئن منتشر شده است. تصمیم گرفته شده است.

جام جهانی 2022 تفاوت هایی با دوره های قبلی دارد که انتخاب حریفان را دشوار می کند. جام جهانی این بار در نیم فصل برگزار می شود و بازیکنان تنها یک هفته زودتر در اختیار تیم ملی قرار می گیرند، برخلاف فصول گذشته که تیم ها فرصت دو یا سه بازی را در اردوهای تدارکاتی داشتند. از طرفی تیم های اروپایی در لیگ ملت ها حضور دارند و فرصت بازی با آنها وجود ندارد.

تنها گزینه باقی مانده انتخاب از بین تیم های غیر اروپایی است و مشخص نیست که بازی با آنها چقدر موثر خواهد بود چرا که هر دو بازی مرحله گروهی با تیم های اروپایی است.

آماده سازی تیم ملی برای حضور در دو دوره قبلی جام جهانی با کیروش بود و او با سخت گیری و دقت تمام جزئیات را در نظر گرفت اما سکوت این روزها اسکوچیچ نگران کننده است و او به دلیل اختلافات مدیریتی همه چیز را در بالای بلاتکلیفی به یک فدراسیون واگذار کرد.

در چنین شرایطی قرار است تصمیم نهایی را سرمربی تیم انتخاب کند. اسکاچ کسی است که باید راه های جایگزینی برای شاگردانش پیدا کند تا بتوانند بازی مقابل تیم هایی مانند انگلیس، ولز یا اسکاتلند را شبیه سازی کنند. مثلاً می توانید به تیمی از قاره دیگری با سبک بازی مشابه بروید یا با یک تیم باشگاهی اروپایی بازی کنید، اما گزینه هایی که این روزها مطرح شده بر اساس روابط است نه توجیه فنی.

البته اگر بازی با کانادا قطعی شود، تدارک بسیار خوبی برای سومین بازی تیم ملی مقابل آمریکا خواهد بود. دیدار با برزیل یا آرژانتین اگرچه شباهتی به رقبای تیم ملی ندارد اما همچنان می تواند شاگردان اسکوچیچ را محک بزند.

دیدگاهتان را بنویسید