چرا باید به نخست وزیری امیدوار باشم؟

ساعت: 22:40
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793984

بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی ایسپا – 66.7 درصد از مردم سیاست ها و اقدامات رئیس جمهور را تایید می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ; حسن روحانی در دوران هشت ساله ریاست جمهوری خود دو سفر استانی به یزد داشت که هر دوی آنها نه تنها سود اقتصادی زیادی برای مردم یزد نداشت، بلکه بیش از هر چیز سیاسی بود.

بازی سیاسی؛ یک هدیه معنوی برای سواری

در اولین سفر که اسفند 94 بود، سخنرانی روحانی در یزد با حواشی زیادی همراه بود و خشم مردم را برانگیخت. دومین سفر او در آبان 1377 خالی از لطف نبود و باز هم روحانی با اظهارات خصمانه و حملات ناجوانمردانه خود به قوه قضائیه این بار حتی انتقادات خود را نیز مطرح کرد.

البته از حسن روحانی که در هشت سال گذشته همواره نسبت به مردم تندتر بوده و به منتقدانش توهین کرده است، انتظار دیگری نمی رفت.

آیت الله “روحانی” نیست

اما آیت الله ابراهیم رئیسی که اکنون در راس دولت سیزدهم قرار دارد رویکردی کاملا متفاوت با روحانی دارد. رئیسی اگرچه در شرایط بسیار سختی به دلیل مشکلات فراوانی که دولت روحانی بر کشور تحمیل کرد، کشور را به دست گرفت، اما رفتار و نحوه برخوردش با مردم و مشکلات کشور، مردم را با وجود بسیار به اقدام جدید دولت امیدوار کرد. چالش ها و مسائل.

سفر ابراهیم رئیسی و تعدادی از اعضای کابینه در استان یزد یکی از نمونه هایی بود که بار دیگر امید به دولت جدید را برانگیخت و بار دیگر نشان داد که می توان به دولت جدید امیدوار بود.

اصلاح طلبان هم تمجید کردند

این موضوع حتی مورد توجه منتقدان دولت نیز قرار گرفته است. علیرضا کریمی سردبیر آفتاب یزد در این باره نوشت: «رئیس جمهور در بازدیدهای میدانی و بین مردم رفتار معقول و مناسبی دارد. به عنوان مثال حضور رئیس در برخی فروشگاه ها و صحبت با فروشندگان و تجار در مورد قیمت و فروش، اطلاعات مستقیم خوبی را به رئیس دولت می رساند.

وی افزود: قسمت جالب این سفرها، رویارویی نزدیک با رئیس جمهور است. مردم اغلب با فریاد زدن و نفرت از رئیس دولت در مورد مشکلات خود صحبت می کنند. این نشان می دهد که مردم درد زیادی دارند و وقتی یک مقام بلندپایه را از نزدیک می بینند و با او صحبت می کنند تا حدودی دردشان تسکین می یابد. اگرچه این امر موقتی است، اما مهم و مفید است. این سفرها قطعا اشتباهاتی دارند اما انجام آن ضروری به نظر می رسد. «میان دولت و جامعه تفاوت زیادی وجود دارد و این گونه سفرها اگر به نتیجه برسند تا حد زیادی می توانند این خلأ را پر کنند.

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در واکنش به سفرهای استانی رئیسی نوشت: سفرهای آخر هفته آقای رئیسی را پوپولیستی نمی پذیرم. دیدار با مردم مناطق دور افتاده مستقیماً با رئیس جمهور یک رویداد تاریخی در زندگی این مناطق است.

1398090709061855118985574 خبر خاکستری

مهدی زارع نماینده دانش آموزان سوارکار که در دیدار رئیس جمهور با نخبگان نتوانست اظهار نظر کند، نوشت: دولت شما بوی دولت کریمه را می دهد.

بنیانگذاران وضعیت موجود در حال تخریب هستند، اما مردم امیدوارند

5063daa9 5941 4241 a274 79122a3190f1 خبر خاکستری

بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی ایسپا که نزدیک به اصلاح طلبان است، 66.7 درصد از مردم سیاست ها و اقدامات رئیس جمهور را تایید می کنند و 21.7 درصد نیز تایید نمی کنند. 11.7 درصد به این سوال پاسخ نداده اند.

photo %DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B1 %DB%B1%DB%B2 %DB%B2%DB%B0 %DB%B1%DB%B2 %DB%B2%DB%B4 %DB%B4%DB%B2 خبر خاکستری

البته بنیانگذاران وضع موجود و کسانی که در هشت سال گذشته مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده اند در تلاش هستند تا کابینه دولت را ناکارآمد کنند. درست است که ابراهیم رئیسی برخلاف حسن روحانی – که مدام سعی می کرد مشکلات را به کشور دولت قبل نسبت دهد – رویکرد دیگری در پیش گرفت، اما آیا نقش ناکارآمدی دولت روحانی در شرایط کنونی کشور می تواند باشد. نادیده گرفته شده است؟ البته خویشتن داری رئیس جمهور دلیلی برای نادیده گرفتن سهمیه بندی های دولت روحانی در کشور نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید