چرا باید در فصل زمستان «شلغم» بخوریم؟/شلغم; طبیعی ترین آنتی بیوتیک ضد سرماخوردگی


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916511

شلغم یکی از سبزیجات ریشه دار است که نقش مهمی در پیشگیری و درمان سرماخوردگی به ویژه در فصل پاییز و زمستان دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، با شروع فصل سرما ویروس های مختلف سرماخوردگی از راه می رسد و افراد زیادی را مبتلا می کند.

در این میان شلغم مهم ترین گیاه «ضد سرطانی» است که می تواند «مواد سمی» را از بدن خارج کند و برای درمان بیماری ها در فصل سرما مناسب است; همچنین حاوی «آهن»، «ید» و تمامی ویتامین ها است و توانایی حذف تمامی ویروس ها را از بدن دارد.

از دیدگاه طب سنتی شلغم دارای طبیعت گرم و مرطوب است و ترکیباتی مانند فلفل، زیره، خردل و سرکه معمولاً به عنوان فواید آن ذکر می شود. نکته قابل توجه دیگر این است که در طب قدیم و طب سنتی از شلغم به عنوان تصفیه کننده خون استفاده می شود.

مسعود فیروزکوهی مشاور تغذیه و رژیم غذایی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در فصل زمستان مصرف غذاهایی که نقش شفابخشی برای بدن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا دارند مهم است، گفت: دارویی به نام شلغم وجود دارد.


0a4fc349 ae6c 4c9e 9b51 854821203d42 خبر خاکستری


وی با بیان اینکه شلغم یکی از عوامل تصفیه کننده و خون ساز است افزود: این محصول باید تازه و غلیظ باشد، مصرف شلغم کهنه و سبک ممکن است باعث ورم آزاردهنده شود اما بهتر است که شفاف، صاف و کمی براق باشد. پوست . شلغم دیگر

این کارشناس تغذیه ادامه داد: نمک های کلسیم و منیزیم موجود در این سبزی ها از ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند سرطان جلوگیری می کند.

به گفته وی؛ یکی از خواص شلغم درمان سرماخوردگی و گلودرد است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را درمان می کند.


0dd7dbd0 9ece 4f91 a9b7 8b6efe573190 خبر خاکستری


فیروزکوهی تصریح کرد: کلسیم یکی از مواد ضروری برای سلامت استخوان ها است و این عنصر ضروری در شلغم به وفور یافت می شود، تراکم استخوان را افزایش می دهد و برای مبتلایان به آرتروز مفید است.

وی بیان کرد: شلغم به لطف ترکیبات غذایی موجود در آن به تقویت سلول های چشم و کاهش التهاب راه های هوایی در انسان کمک می کند.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر اینکه شلغم دوای هر دردی است، گفت: اگر مردم می دانستند این گیاه چقدر مفید است در تمام باغات شلغم می کاشتند و هر روز از آن استفاده می کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید