چرا برخی از بازنشستگان یارانه دریافت نکرده اند؟

چرا برخی از بازنشستگان یارانه دریافت نکرده اند؟

متن نامه سردار مسعود جعفری نسب (رئیس کانون بازنشستگان ناجا) به سردار اشتری (فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) به شرح زیر است:

با تمام احترامم؛ در برنامه جدید دولت محترم در اصلاحات اقتصادی به منظور توجه بیشتر به اقشار ضعیف و آسیب پذیر و اجرای طرح جدید هدفمندی یارانه ها، متاسفانه بسیاری از بازنشستگان ناجا به دلیل محاسبات درآمدی که ظاهرا اکثر آنها میانگین برداشت ماهانه بوده است. در شش ماهه اول سال 1400 سه برابر دریافتی بازنشستگان به دلیل دریافت تسهیلات از شبکه بانکی و قوانین حاکم بر بانک ها در چارچوب ضوابط پرداخت و مشارکت از دریافت یارانه محروم شدند.

لذا به نظر می رسد دست اندرکاران محترم طرح به جای برآورد و سنجش درآمد بازنشستگان، معاملات انصرافی را ملاک و شاخص قرار داده و از این رو بسیاری از بازنشستگان دهک دهم بوده و از یارانه مصوب محروم شده اند. با توجه به اینکه این امر منجر به نارضایتی شدید و پوشش انبوه اعتراضات در گروه های مجازی و تماس های مکرر با کانون شده است، از سوی دیگر، مجموعه هدفمندی یارانه ها در پاسخ به مشکلات نظامی، متوجه ستاد کل می شود، یعنی. فرمانده محترم خواهشمند است جهت احقاق حقوق مستمری بگیران و ایثارگران و جلوگیری از عواقب مشکلات ایجاد شده در این حوزه دستورات مربوطه را جهت اقدام بیشتر صادر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید